10 pomysłów na kampanie email w ecommerce. Co najlepiej działa na klientów?

stock-image-90226518Czas skończyć z tradycyjnymi, masowymi newsletterami. Czym jednak je zastąpić? Przedstawiamy 10 pomysłów na konkretne kampanie email z wykorzystaniem potencjału, który daje Marketing Automation.


Przeczytaj, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka


 

1. Porzucone koszyki

To najpopularniejsze rozwiązanie w ecommerce: kiedy ktoś załadował produkty do koszyka i przerwał transakcję, wyślij wiadomość z przypomnieniem produktów. Takie wiadomości mają o 621% wyższą konwersję niż tradycyjne wiadomości email oraz realnie przekładają się na wyższą sprzedaż.

 

2. Wiadomość powitalna

Po zapisie do bazy wyślij klientowi wiadomość powitalną, w której podziękujesz za zapis.

Wykorzystaj ją do:

  • edukacji: zaprezentuj najbardziej przydatne/popularne posty z bloga lub materiały
  • przedstawienia najlepiej sprzedających się produktów

 

3. Dowód społeczny

Dobrym pomysłem na pokazanie produktu w nieinwazyjny sposób jest przedstawienie, jak wykorzystują Twój produkt inni klienci. Możesz wykorzystać recenzje ze strony, user generated content czy przygotowane materiały z influencerami.

Warto przekazać komunikat: inni też korzystają z naszego produktu. Zobacz, jak są zadowoleni!

 

4. Informacja o przyjęciu zamówienia

Wyślij email transakcyjny o tym, że zamówienie dotarło i poinformuj o przewidywanej dacie doręczenia. Ten email wykorzystaj do przekazania przydatnych wskazówek dotyczących produktu.

 

5. Ostatnia szansa!

Wykorzystaj wiedzę o zainteresowaniach klienta, by wskazać mu podobne produkty. By nadać tej wiadomości interesującą ramę, zaoferuj specjalną promocję.

Odwołaj się do ograniczonego czasu: daj znać, że niedługo towar się skończy.

 

6. Oferty specjalne dla klientów VIP

Od czasu do czasu rozpieść swoich najbardziej lojalnych klientów i wyślij im emaila ze specjalną ofertą tylko dla nich. Wyodrębnij tę grupę za pomocą segmentacji.

Wszelkie „sekretne wyprzedaże” i hasła odwołujące się do wyłączności („tylko dla Ciebie”), działają rewelacyjnie.

 

7. Zrecenzuj!

Po tym, jak klient otrzymał zamówienie, wyślij mu zapytanie o to, jak on się sprawuje. Czy wszystko w porządku? Czy możesz jakoś pomóc?  W tej wiadomości zachęć również do recenzji produktu. O tym, dlaczego Ci się to przyda, dowiesz się z naszego ebooka o Zerowym Momencie Prawdy.

To kolejny świetny pomysł na wykorzystanie wiadomości transakcyjnych!

 

8. Nowy towar

Kiedy w interesującej danego klienta kategorii pojawia się nowy produkt, poinformuj go o tym. Połącz wiedzę o tym, czego szuka dana osoba, z efektem nowości.

 

9. Kampania win back

To wspaniałe narzędzie do monitorowania jakości Twojej bazy! Wyodrębnij nieaktywne kontakty i przedstaw im ofertę specjalną, a następnie usuń z bazy te kontakty, które nie odpowiadają na wiadomości.

 

10. Wiadomość urodzinowa

Sympatyczny sposób na zwiększenie sprzedaży i budowanie relacji z klientami. Automatyczne emaile wysyłane w dniu urodzin pozwoli Ci dzielić się dobrymi emocjami.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.