11 email marketingowych statystyk, które każdy marketer powinien poznać w 2018

 

2018 właśnie się rozpoczął. Dobra wiadomość: Email  to w dalszym ciągu najlepszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji z Twoimi klientami. Mimo plotek, wcale nie umiera. W tym wpisie znajdziesz 11 statystyk, które są niezbitym dowodem na to, że email marketing jest nadal na topie.

 

 

 

1. Ile maili zostało wysłanych i odebranych w 2017?

Komunikacja mailowa cały czas się rozwija. W 2017 roku całkowita liczba wysłanych i odebranych wiadomości email wynosiła ponad 225,3 miliarda. Do 2020 liczba ta wzrośnie do 257,7 miliardów.

Źródło: Radicati

 

2.Dlaczego w tym roku powinniśmy nadal wysyłać wiadomości email?

 

Maili używa ponad 3,7 miliarda osób, co daje 48,6% całej populacji. Niektórzy użytkownicy posiadają więcej niż jeden adres mailowy (średnio 1,7 na osobę). Jako że, liczba adresów mailowych przewyższa liczbę użytkowników, potrzebna jest personalizacja oraz ciągłe odświeżanie bazy danych swoich klientów. Dzięki temu komunikacja przebiega sprawnie i efektywnie. Jak odświeżyć swoją bazę klientów? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć.

Źródło: Lifewire

 

3.Jakie będą najpopularniejsze urządzenia do wysyłania i odbierania maili w 2018?

 

54% ogólnej liczby otwarć maili odbywa się na urządzeniach mobilnych, z czego 41% stanowią telefony, a 11% – tablety. Co interesujące, pomimo  że kobiety i mężczyźni w tym samym stopniu przeskakują z  komputera na urządzenia mobilne, to jednak więcej kobiet przerzuca się na tablet, za to mężczyźni preferują telefony komórkowe.

Źródła: Litmus, Emailmonday

 

4.Jak powinien wyglądać email idealny? Co zrobić, by w 2018 roku zwiększyć współczynnik odpowiedzi?

 

Najlepszy współczynnik odpowiedzi (ponad 50%) wykazują wiadomości zawierające od 50 do 125 słów. Wiadomość email zawierająca 10 lub mniej słów, zmniejsza ten współczynnik do zaledwie 36%. Maile z tytułem składającym się z mniej niż 10 znaków zwiększają współczynnik otwarć do 58%. Bądź bezpośredni – poznaj dokładnie potrzeby swoich klientów i stosuj bezpośrednią komunikację nawet w masowo wysyłanych wiadomościach. Sprawdź również 13 sposobów na skuteczny email marketing w ecommerce 

Źródło: Saleshub

 

5.Warto używać emotikonów i plików GIF, czy może już wymarły?

 

Aż 56% marek używających emotikonów w temacie swoich wiadomości ma większy współczynnik otwarć. Z badań wynika, że najbardziej efektywnymi emotikonami są: bałwanek (+65,72%), słoneczko (+20,95%) i gwiazdka (+10,65%).

Użycie plików GIF w kampaniach zwiększa współczynnik otwarć o 6%, współczynnik kliknięć o 43%, współczynnik konwersji o 103%, a zyski o 109%.

Źródło:  Voilanorbert

 

6.Czy email marketing jest jeszcze skuteczny?

 

W 2017 roku każdy wydany na email marketing dolar przynosił 44$ zysku. Warto zatem zainwestować w to trochę czasu, czyż nie?

Źródło: Campaignmonitor

 

7.Czy spersonalizowane maile przynoszą więcej korzyści niż typowe „kopiuj-wklej”?

Czasy wiadomości wysyłanych masowo mamy już dawno za sobą. Personalizacja jest teraz niezbędna. Maile ze spersonalizowaną treścią charakteryzują się 5% wzrostem współczynnika otwarć w porównaniu do standardowych maili marketingowych.

Źródło: Statista

 

8. Czy automatyzacja wiadomości email jest naprawdę taka ważna?

Współczynnik otwarć spersonalizowanych maili w porównaniu do „zwykłych” wiadomości marketingowych jest wyższy o 70,5% a współczynnik kliknięć, aż o 152%. Jak przenieść swój email marketing do marketing automation? Sprawdź tutaj.

Źródło: Epsilon

 

9.Czy email zachęca do zakupu? Czy nie lepiej w tym roku postawić na Facebooka albo Twittera?

 

66% konsumentów twierdzi, że email zachęca ich do dokonania zakupu. W porównaniu do Facebooka (22%) i Twittera (6%) to bardzo dobry wynik, co skłania do postawienia wniosku, że nie lubimy kupować przez media społecznościowe.

Źródło: Digitalcurrent

 

10.Jakie będą najważniejsze trendy dla kampanii marketingowych w 2018 roku?

 

30% marketerów opowiedziało się za personalizacją, jako najważniejszym czynnikiem kampanii email marketingowych. Na drugim miejscu uplasowała się segmentacja, którą wybrało 21% marketerów.

Źródło: Emailmonday

 

11.Jaka przyszłość czeka maile?

 

38% pytanych odpowiedziało, że e-mail będzie „względnie taki sam, z drobnymi innowacjami”.

39% przepowiedziało wiadomości email „znaczne zmiany, ale z tymi samymi fundamentami”.

Źródło: Emailmonday

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o email marketingu, poznaj 10 Przykazań Email Marketingu. 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]