2018 właśnie się rozpoczął. Dobra wiadomość: Email  to w dalszym ciągu najlepszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji z Twoimi klientami. Mimo plotek, wcale nie umiera. W tym wpisie znajdziesz 11 statystyk, które są niezbitym dowodem na to, że email marketing jest nadal na topie.

 

 

 

1. Ile maili zostało wysłanych i odebranych w 2017?

Komunikacja mailowa cały czas się rozwija. W 2017 roku całkowita liczba wysłanych i odebranych wiadomości email wynosiła ponad 225,3 miliarda. Do 2020 liczba ta wzrośnie do 257,7 miliardów.

Źródło: Radicati

 

2.Dlaczego w tym roku powinniśmy nadal wysyłać wiadomości email?

 

Maili używa ponad 3,7 miliarda osób, co daje 48,6% całej populacji. Niektórzy użytkownicy posiadają więcej niż jeden adres mailowy (średnio 1,7 na osobę). Jako że, liczba adresów mailowych przewyższa liczbę użytkowników, potrzebna jest personalizacja oraz ciągłe odświeżanie bazy danych swoich klientów. Dzięki temu komunikacja przebiega sprawnie i efektywnie. Jak odświeżyć swoją bazę klientów? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć.

Źródło: Lifewire

 

3.Jakie będą najpopularniejsze urządzenia do wysyłania i odbierania maili w 2018?

 

54% ogólnej liczby otwarć maili odbywa się na urządzeniach mobilnych, z czego 41% stanowią telefony, a 11% – tablety. Co interesujące, pomimo  że kobiety i mężczyźni w tym samym stopniu przeskakują z  komputera na urządzenia mobilne, to jednak więcej kobiet przerzuca się na tablet, za to mężczyźni preferują telefony komórkowe.

Źródła: Litmus, Emailmonday

 

4.Jak powinien wyglądać email idealny? Co zrobić, by w 2018 roku zwiększyć współczynnik odpowiedzi?

 

Najlepszy współczynnik odpowiedzi (ponad 50%) wykazują wiadomości zawierające od 50 do 125 słów. Wiadomość email zawierająca 10 lub mniej słów, zmniejsza ten współczynnik do zaledwie 36%. Maile z tytułem składającym się z mniej niż 10 znaków zwiększają współczynnik otwarć do 58%. Bądź bezpośredni – poznaj dokładnie potrzeby swoich klientów i stosuj bezpośrednią komunikację nawet w masowo wysyłanych wiadomościach. Sprawdź również 13 sposobów na skuteczny email marketing w ecommerce 

Źródło: Saleshub

 

5.Warto używać emotikonów i plików GIF, czy może już wymarły?

 

Aż 56% marek używających emotikonów w temacie swoich wiadomości ma większy współczynnik otwarć. Z badań wynika, że najbardziej efektywnymi emotikonami są: bałwanek (+65,72%), słoneczko (+20,95%) i gwiazdka (+10,65%).

Użycie plików GIF w kampaniach zwiększa współczynnik otwarć o 6%, współczynnik kliknięć o 43%, współczynnik konwersji o 103%, a zyski o 109%.

Źródło:  Voilanorbert

 

6.Czy email marketing jest jeszcze skuteczny?

 

W 2017 roku każdy wydany na email marketing dolar przynosił 44$ zysku. Warto zatem zainwestować w to trochę czasu, czyż nie?

Źródło: Campaignmonitor

 

7.Czy spersonalizowane maile przynoszą więcej korzyści niż typowe „kopiuj-wklej”?

Czasy wiadomości wysyłanych masowo mamy już dawno za sobą. Personalizacja jest teraz niezbędna. Maile ze spersonalizowaną treścią charakteryzują się 5% wzrostem współczynnika otwarć w porównaniu do standardowych maili marketingowych.

Źródło: Statista

 

8. Czy automatyzacja wiadomości email jest naprawdę taka ważna?

Współczynnik otwarć spersonalizowanych maili w porównaniu do „zwykłych” wiadomości marketingowych jest wyższy o 70,5% a współczynnik kliknięć, aż o 152%. Jak przenieść swój email marketing do marketing automation? Sprawdź tutaj.

Źródło: Epsilon

 

9.Czy email zachęca do zakupu? Czy nie lepiej w tym roku postawić na Facebooka albo Twittera?

 

66% konsumentów twierdzi, że email zachęca ich do dokonania zakupu. W porównaniu do Facebooka (22%) i Twittera (6%) to bardzo dobry wynik, co skłania do postawienia wniosku, że nie lubimy kupować przez media społecznościowe.

Źródło: Digitalcurrent

 

10.Jakie będą najważniejsze trendy dla kampanii marketingowych w 2018 roku?

 

30% marketerów opowiedziało się za personalizacją, jako najważniejszym czynnikiem kampanii email marketingowych. Na drugim miejscu uplasowała się segmentacja, którą wybrało 21% marketerów.

Źródło: Emailmonday

 

11.Jaka przyszłość czeka maile?

 

38% pytanych odpowiedziało, że e-mail będzie „względnie taki sam, z drobnymi innowacjami”.

39% przepowiedziało wiadomości email „znaczne zmiany, ale z tymi samymi fundamentami”.

Źródło: Emailmonday

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o email marketingu, poznaj 10 Przykazań Email Marketingu.