close up hands multitasking man using tablet, laptop and cellhpone connecting wifi

Czym jest dziś aplikacja mobilna? I jakie błędy trzeba popełnić, by to zrozumieć? Czy marketerzy powinni się bać automatyzacji copywritingu i maszyn do produkcji tekstu? Jak zaplanować posty w social media? Czy Periscope nadaje się do wykorzystania w biznesie? Jak samodzielnie zbudować niezawodny (i trochę przerażający budzik)? Mamy odpowiedzi na te wszystkie pytania, a nawet na więcej! Zapraszamy do naszego comiesięcznego wyboru najlepszych postów o marketingu.


Internet Rzeczy dla Marketerów. Pobierz darmowego ebooka


Po angielsku

The new rules of brand app marketing

Jak zmienia się marketing aplikacji mobilnych? Przede wszystkim coraz większą rolę w appstore’ach odgrywają aplikacje marek, takie jak Sit or Squat (która pozwala na podstawie geolokalizacji znaleźć przyjemną, czystą toaletę w pobliżu). Najważniejsze jest dostarczenie czegoś użytecznego oraz podejście skoncentrowane na danych. Kluczowe znaczenie ma personalizacja wiadomości w aplikacji, szczególnie tego, co dzieje się po zainstalowaniu.

 

15 Mind-Blowing Stats Marketers Can Be Thankful For

Garść podnoszących na duchu statystyk. Percepcja marketerów w organizacjach zmienia się! Pamiętacie wyniki badania Adobe, z których wynika, że CEO nie ufają marketerom? Dziś w wielu firmach udało się zażegnać ten problem. Zwiększają się budżety na marketing, a klienci ufają bardziej treściom na stronach www marek.

 

Should writers be worried about automated copywriting?

Czy marketerzy powinni się bać automatyzacji copywritingu?

Pisaliśmy już o tym, że paradoksalnie to właśnie tworzenie treści ze wszystkich zadań marketingowych jest tym, które najłatwiej zautomatyzować. Ben Davis rozprasza obawy, że automatyzacja pozbawi nas pracy, a odtąd będziemy czytać w sieci produkowane przez roboty treści.

 

Technology Will Soon Make Black Friday Obsolete

Na Wired o tym, że imprezy w stylu Black Friday czy Cyber Monday przestaną mieć niedługo sens z uwagi na technologię.

Kończy się era wielkich kampanii promocyjnych, adresowanych do wszystkich klientów. Dzięki danym na temat ilości towarów, dostępności oraz zachowaniu danego klienta (preferencjach zakupowych, budżecie), będziemy dopasowywać optymalną cenę do produktu dla indywidualnego odbiorcy. Oznacza to, że każdy z nas ten sam produkt będzie mógł kupić za inną cenę. Już dziś działają w ten sposób np. firmy lotnicze podczas wyceny biletów.

 

What Is Netnography?

Nowe podejście do Buyer Personas. Netnografia, pojęcie ukute przez Roberta Kozinetsa, oznacza „dział etnografii (naukowego opisu zwyczajów jednostek i kultur), który analizuje zachowanie jednostek w internecie z wykorzystaniem technik marketingu online”.

 

4 Tools to Build a Social Media Content Calendar

Social Media Examiner przedstawia 4 proste narzędzia, które możesz wykorzystać, by stworzyć kalendarz postów w social media.

 

Już nigdy nie zaśpisz, bo Twój budzik Cię pobije

Wynalazczyni Simone Giertz wymyśliła – początkowo w ramach Halloweenowego żartu – budzik, który wyposażony jest w gumową replikę ręki, przeznaczoną do okładania śpiocha. Zrozumiecie, kiedy obejrzycie:

 

Po polsku

Jak marki korzystają z Periscope?

Artur Jabłoński o tym, w jaki sposób biznes wykorzystuje Periscope – narzędzie do wideotransmisji na żywo, nastawione na kontakt z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Fajnie, że autor pokazuje też działania polskich marek, np. Radia Zet, które pokazało od zaplecza pracę swojego newsroomu.

 

Media społecznościowe to nowy telefon

Czemu media społecznościowe nie powinny być domeną działu marketingu? Ponieważ to nie tylko domena kreowania marki, ale i praktycznych interakcji, zapytań w konkretnych sprawach. Zachęcaj cały zespół do angażowania się w social media!

 

Dziś lokalnie, jutro globalnie czyli jak zacząć ekspansję globalną z wykorzystaniem internetu

Praktyczny poradnik dla lokalnych marek, które chcą atakować rynek globalny, od Przemysława Modrzewskiego. Szczególnie cenne, że autor podaje konkretne narzędzia, z których możesz skorzystać podczas każdego etapu operacji, jak Global Market Finder czy raport wyszukiwanych haseł.

 

Rozmowa z Tomkiem Szklarskim – twórcą aplikacji „Odkryj Śląskie”

Jak aplikacje mobilne mogą zmieniać oblicze miast? Obejrzyjcie wywiad z Tomkiem Szklarskim na blogu Marketing Mobilny.

Poniżej pierwsza część wywiadu, całość z komentarzem w linkowanym wpisie.

 

Czego nie wiesz (a powinieneś) przed stworzeniem pierwszej aplikacji mobilnej?

Na Jestem Mobi świetny zbiór wypowiedzi ekspertów, którzy opowiadają o błędach, które popełnili przy poprzednich aplikacjach, i czego się z nich nauczyli. Zaskoczą Cię!

Np. Marcin Zaremba, autor książki ‚Mobile dla menedżerów’, head of product PizzaPortal mówi: „Przykładowo 11% Polaków jest w jakimś zakresie objętych niepełnosprawnością, a smartfon jest dla nich często oknem na świat – z konieczności a nie przyzwyczajenia. Bardzo łatwo więc przez brak świadomości odmówić tej grupie społecznej dostępu do własnej usługi, tak jak ja to zrobiłem przy jednym z moich projektów.”

Cenny wpis!

 

Na naszym blogu

Na naszym blogu w listopadzie czytaliście najchętniej:

Podziel się swoimi ulubionymi wpisami

Jak zawsze, czekmay w komentarzach na Wasze typy i ulubione teksty o marketingu. Co warto było przeczytać w listopadzie?