15 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (sierpień 2015)

Depositphotos_21043107_s-2015Przed nami kolejne podsumowanie miesiąca! Wracamy do Was z listą najciekawszych artykułów, jakie przeczytaliśmy w sierpniu. Będzie między innymi o niecodziennych kampaniach mobile, bałaganie w zbieranych danych i marketingu treści w czasie rzeczywistym.

Tu znajdziesz zestawienie z lipca.

Po angielsku

Mobile user acquisition: what’s really working (and, separating hype from truth) 

Dan Slagen obnaża mity marketingu mobile i pokazuje, jak zdobywać nowych klientów z wykorzystaniem tego kanału. W skrócie:

– social media są najskuteczniejszym kanałem promocji aplikacji tylko dla 14.8% marketerów

– płatna reklama nie jest tak skuteczna, jak się zdaje

– potrzebujesz równowagi między metodami organicznymi (typu inbound) a płatnymi. Tekst poparty statystykami.


Pobierz darmowego ebooka o Mobile Marketingu


 

What happens when data goes wrong? BAT’s CMO discusses

W zachwycie nad możliwościami, które daje nam Big Data, zapominamy, jak łatwo zepsuć całą idyllę: nieprawidłowe dane mogą zrujnować nasze działania. Jak tego uniknąć? Jakie błędy najczęściej popełniają marketerzy, kiedy zarządzają danymi? Paul Ormonde-James dowodzi, że podstawowy problem polega na tym, że na fali entuzjazmu firmy gromadzą wszytskie dane, traktując je równorzędnie, a w efekcie ich baza zamienia się w śmietnik, a nie w uporządkowany katalog przydatnych wiadomości. W efekcie płacą za przechowywanie danych, których nie używają, a z tego zbioru nie potrafią wyłuskać tego, czego potrzebują.

 

Why the future of content marketing is real-time

Przyszłość marketingu treści? Dopasowanie materiału do konkretnego użytkownika w czasie rzeczywistym. Wraz z postępującymi możliwościami analitycznymi, potrafimy szybko zlokalizować potrzeby i zainteresowania danego użytkownika, a następnie dobrać na tej podstawie najlepsze treści z naszych zasobów.

Być może niedługo algorytmy zastąpią też twórców treści? Pisaliśmy już o tym zjawisku w tekście Czy maszyny zastąpią marketerów?

 

How to Avoid Marketing Automation Disaster: 6 Essential Pre-Planning Steps 

Alexis Hall świetnie pokazuje drogę, jaką przemierzają marketerzy od pytania “Co to jest Marketing Automation?” do wdrożenia i obserwacji zysków. Czemu zajmuje to tak długo? I jak uniknąć sytuacji, w której kupujemy system Marketing Automation, który potem zostaje zredukowany do narzędzia do wysyłki emali?

 

Automating Content Reuse: One Marketing Team’s Story

Ciekawy tekst o tym, jak za pomocą tagów możesz lepiej wykorzystywać swoje treści i ułatwić życie czytelnikom Twojego bloga. Proste i tanie we wdrożeniu rozwiązanie, dzięki któremu lepiej wykorzystasz tworzone treści.

 

Don’t Waste Your Time: 6 Ways to Be More Efficient on Social Media 

Neil Patel o tym, jak mądrze zajmować się marketingiem w mediach społecznościowych, by nie zajmowało to nam wiele czasu. Jak planować, z czego zrezygnować i czemu nie musisz odpowiadać niezadowolonym w przeciągu 15 minut.

 

Divergent opinions about chief marketing technologists

Chief Markting Technologist, czyli CTO: osoba odpowiedzialna za łączenie działów marketingu i sprzedaży, który potrafi maksymalnie wykorzystać software i pozyskane dane do komunikacji z klientami. Czy jest nam potrzebny taki zawod, czy to tylko chwilowa mrzonka, związana z rozwojem rynku technologii marketongu? Scot Brinker przedstawia, co myślą o tym CEO.

 

6 After-order Emails to Boost Ecommerce Sales

Customers really read your after-order emails, so why do you neglect these messages? Apply best practices discussed on Practical Ecommerce.

 

Po polsku

Kreatywne metody wykorzystania geotargetowania

O tym, jak wykorzystać geotargetowanie, w oparciu o case study. Przyda się, jeśli szukasz przykładów geotargetowania i chciabyś zobacyzć, jak to wygląda w praktyce.

Co wprowadza ustawa krajobrazowa

Czy trzeba się bać tzw. ustawy krajobrazowej? Jak zmieni się outdoor? Czy dzięki temu nasza wspólna przestrzeń stanie się bardziej estetyczna?

 

Czy marka sportowa może w kreatywny sposób promować się w mobilnej aplikacji?

Katarzyna Dworzyńska o kampanii Nike w aplikacji Jak Dojadę. Inspirujące!

Na naszym blogu w sierpniu czytaliście najchętniej

20 darmowych narzędzi, które pomogą Ci lepiej pisać. Niezbędnik content marketingu!

Statystyki i dane dla marketerów za darmo. 14 źródeł, z których je pozyskasz

Czemu nikt nie ufa marketerom?

Jak pozyskiwać o 45% więcej leadów dzięki Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.