the-case-study-flickr167% koszyków jest porzucane (dane Baymard Institute), a 95% użytkowników naszej strony nie pozostawia swoich danych – po prostu wychodzi w trakcie oglądania produktu. Nie musisz jednak ich tracić!  Zobacz, jak nasi klienci radzą sobie z tym problemem przy pomocy retargetingu SALESmanago. Dowiesz się, kiedy stosować retargeting, czy warto inwestować w anonimowych użytkowników i czemu emaile działają lepiej.

Retargeting w liczbach

  • Retargeting zwiększa oglądaliność strony o 726%
  • Retargeting zwiększa ilość osób, które kompletują proces zakupowy wzrasta o 26%
  • Konsumenci zauważają działania remarketingowe. 30% postrzega je pozytywnie, 11% – negatywnie (badanie dotyczyło kampanii display)
  • Retargetingowe kampanie display mają 10 razy większą klikalność niż banery nieretargetingowe

Dane są imponujące. Czy więc może być coś skuteczniejszego niż retargeting? Tak! Email retargeting!

Email retargeting

Polega na wysyłce dynamicznych wiadomości email w oparciu o:

– produkty załadowane do koszyka

– produkty oglądane, ale nie kupione.

Wiadomość zostaje sprofilowana indywidualnie do danego użytkownika: np. czas wysyłki dopasowuje się do momentu, kiedy zazwyczaj otwiera maile.

Case study

Rainbow Tours, wiodący operator turystyczny, szukał sposobu na skłonienie klientów do ponowienia wizyty. Marka oferuje wycieczki, czyli zakup, przed którym klienci zazwyczaj muszą się  sporo namyślić – nie tylko ze względu na cenę, ale i na fakt, że do urlopu przywiązujemy dużo wagę i oczekujemy, że wypoczynek będzie perfekcyjny.

Aby wywołać powrót na stronę zastosowano 3 typy kampanii remarketingowych: klasyczny display w sieciach reklamowych, emaile do anonimowych użytkowników oraz retargeting SALESmanago za pomocą maili dynamicznych.

image

Wnioski?

  • Najlepiej działa kampania adresowana do klienta, który jest zainteresowany danym produktem – postaw więc na precyzyjne targetowanie,
  • Skuteczność maili dynamicznych jest nieporównywalnie wyższa niż w wypadku tradycyjnego mailingu,
  • Maile dynamiczne wykazują nie tylko wyższe wskaźniki otwarć, ale przede wszystkim konwersji. Przez to, że kierujemy wiadomość do osób, które są naprawdę zainteresowane konkretnym produktem, zyskujemy większe zaangażowanie użytkowników i większą sprzedaż,
  • Warto inwestować w anonimowych użytkowników (czyli takich, którzy jeszcze nie zdążyli zostawić nam danych) – kampanie adresowane do nich są skuteczniejsze niż tradycyjny display,

Czemu email retargeting działa lepiej niż klasyczny retargeting

Ponieważ 77% klientów woli otrzymywać oferty przez email niż przez inne kanały. Czują wówczas, że nic ich nie rozprasza i że mogą się spokojnie zastanowić, wrócić za chwilę do oferty. Ponadto email sprawia wrażenie bardziej intymnej, spersonalizowanej formy komunikacji.

W jakich przypadkach mogę zastosować email retargeting?

– Porzucone koszyki

– Porzucone odwiedziny

– Produkty oglądane, ale nie kupione

– Sugestia: produkty oglądane przez kogoś, kto kupił coś podobnego

Stosujemy go zarówno do użytkowników zidentyfikowanych, jak i anonimowych.

Chcesz wiedzieć więcej o skutecznym retargetingu?

Jak ratować porzucone koszyki

Jak stworzyć dynamiczne maile 1-to-1