Czy znasz stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w mediach społecznościowych, to jesteś martwy? Media społecznościowe nie są tylko łatwym sposobem komunikacji z ludźmi z całego świata, ale również potężnym narzędziem marketingowym. Aktywność na portalach społecznościowych jest stosunkowo prosta i wiele firm czerpie ogromne korzyści z Social Media Marketingu. Oto niektóre z zalet wykorzystania mediów społecznościowych na potrzeby marketingu:

 

 

  1. Prosta interakcja w czasie rzeczywistym

 

Tempo współczesnego świata wymusza potrzebę sprawnej komunikacji niezależnie od strefy czasowej. Przy użyciu mediów społecznościowych, o ile masz dostęp do internetu, zadanie to staje się bardzo proste. Media społecznościowe pozwalają na natychmiastową komunikację pomiędzy firmami i ich klientami, co pozwala im na wymianę pomysłów, jak również błyskawiczną informację zwrotną. To idealny sposób na dopasowanie produktów i usług do potrzeb klientów i tworzenia szytych na miarę rozwiązań.

 

  1. Przystępna cenowo platforma marketingowa

 

Promowanie produktu firmy nigdy nie było tak przystępne cenowo. Media społecznościowe są tanim, lecz jednocześnie skutecznym sposobem na promocję firmy na rynku. To idealne rozwiązanie nie tylko dla małych przedsiębiorstw, ale również dla wszystkich, chcących obniżyć koszty związane z marketingiem. 

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej o tym jak mądrze wydawać pieniądze na marketing na Facebooku.

 

  1. Zwiększona rozpoznawalność i lojalność wobec firmy

 

Media społecznościowe to doskonały sposób na przedstawienie firmy potencjalnym klientom. Aktywność w mediach społecznościowych czyni Twoją firmę bardziej przystępną dla nowych klientów. Ludzie często sprawdzają profile firm jeśli chcą skorzystać z ich usług . Aktualizuj swój profil na bieżąco i zadbaj o jego estetykę oraz atrakcyjność, żeby przyciągnąć potencjalnych klientów i pogłębić zaangażowanie tych, których już masz. Szybkość odpowiedzi i atrakcyjne, przyciągające wzrok treści wywołują  pozytywne doświadczenia i zwiększają lojalność względem firmy.

 

  1. Większy ruch i aktywność na stronie

 

Wszystko, co udostępniasz na swoim profilu w mediach społecznościowych, jest okazją do reakcji i co za tym idzie, wizyty na Twojej stronie internetowej. Im bardziej wartościowe treści tworzysz, tym bardziej rośnie ruch na stronie jak również rozpoznawalność marki.

Jeśli chcesz przestać marnować czas i pieniądze na media społecznościowe, sprawdź ten post.

 

  1. Zapewnienie narzędzi analitycznych

 

Szczegółowa analiza zachowań klientów, zasięgu postu, ilości polubień, komentarzy i udostępnień daje możliwość mierzenia zebranych danych i wykorzystania zdobytej wiedzy do tworzenia efektywnych kampanii marketingowych. Opcja 360 Customer View, jako część systemu SALESmanago wspiera różnorodne operacje w mediach społecznościowych. Analizy sporządzane przez SALESmanago, integracja z Facebookiem i Twitterem oraz podgląd i planowanie postów przynoszą Twojej firmie wymierne zyski.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej o Content Marketing i Marketing Automation.