5 prostych taktyk przynoszących sukces w zarządzaniu kontaktami

Przeznaczając czas i pieniądze na opracowanie i zrealizowanie optymalnej kampanii marketingowej liczymy na pozyskanie wielu nowych kontaktów. Jednakże, samo ich zdobycie to jedynie połowa drogi do sukcesu. Druga jej część to skuteczny i efektywny proces zarządzania kontaktami od momentu pozyskania poprzez wszystkie etapy, aż do sfinalizowania transakcji. Przedstawiamy kilka prostych sposobów na udoskonalenie tego procesu.

 

Proces zarządzania kontaktami, to umiejętność pozyskania, zarządzania i komunikowania się z przychodzącymi kontaktami. Najlepsze procesy pozwalają na zarządzanie kontaktami przez cały cykl sprzedażowo-marketingowy. Niestety, często dzieję się tak, że w firmie nie określa się odpowiednich procedur zarządzania kontaktami. Najczęściej brak określonej strategii skutkuje:

  • znacznym obniżeniem wskaźnika ROI;
  • utratą kontaktów z lejka sprzedażowego;
  • posiadaniem słabych relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami.

Z drugiej strony prawidłowo przygotowany proces zarządzania kontaktami owocuje:

  • lepiej wyedukowanymi kupującymi;
  • lepszym zrozumieniem potrzeb konsumentów;
  • zwiększeniem się przychodów.

Jak więc osiągnąć takie rezultaty? Możesz zacząć od zastosowania się do wymienionych niżej 5 technik, czy też najlepszych praktyk dla zarządzania kontaktami.

1. Współpracuj z działem sprzedaży

Jedynie stała współpraca z działem sprzedaży pozwoli Ci zdefiniować moment, w którym pozyskany kontakt nadaje się do przekazania do działu sprzedaży. Rozmawiając ze sprzedawcami postaraj się określić kryteria opisujące zachowania jakie powinien poczynić potencjalny klient na idealnej ścieżce do zawarcia transakcji. Kryteria te powinny zawierać wytyczne zarówno działu sprzedaży jak i marketingu oraz opierać się na:

  • danych demograficznych: geolokalizacja, wielkość firmy, płeć etc.
  • źródle pozyskania kontaktu;
  • danych behawioralnych: zachowanie na stronie www, pobieranie ebook’ów, udział w szkoleniach online, etc.

2. Staraj się utrzymać wszystkie kontakty w lejku sprzedażowym

Nawet w sytuacji, w której przekazujesz do działu sprzedaży kontakty, które wykazują wszystkie cechy gotowości do przekazania, to może się zdarzyć, że taki kontakt jednak nie dokona zakupu. Może to wynikać z braku kontaktu z danym klientem lub mimo wszystko zbyt niskiej gotowości do podjęcia decyzji zakupowej. Najlepiej jest zabezpieczyć się przed utratą takich potencjalnych klientów. W tym celu powinieneś stworzyć mechanizm, który pozwoli automatycznie przechwycić te kontakty i ponownie dostarczyć na odpowiedni etap w Twoim lejku sprzedażowym, gdzie zostanie z powrotem automatycznie poddany procesom marketingowym. Dzięki temu zadbasz o to by każdy zainteresowany Twoją ofertą kontakt otrzymał odpowiednie informacje i zmaksymalizujesz szanse na sprzedaż. W tym działaniu pomoże Ci zastosowanie koncepcji Cloosed Loop Marketingu, o której możesz poczytać TUTAJ.

3. Stosuj scoring kontaktów w oparciu o ich zachowanie

W obecnym modelu zakupowym to klient kontroluje 70% procesu zakupowego. Dlatego, też powinieneś monitorować ich aktywność online, aby wiedzieć kiedy dany klient jest gotowy do przejścia na kolejny etap kampanii sprzedażowej. Nadawanie punktów scoringu za poszczególne zachowania pozwala dokładnie mierzyć, w którym miejscu Twojego lejka sprzedażowego on się realnie znajduje. Ilość nadawanych punktów z akcję wykonaną przez potencjalnego klienta powinna odpowiadać wadze tego zdarzenia. Przykładowo za zapoznanie się z dokładnym cennikiem usług/produktów trzeba dać więcej punktów niż za pobranie ogólnego ebook’a lub zwykłą wizytę na stronie głównej naszej firmy.

4. Monitoruj zachowanie kontaktów anonimowych

Prosty kod monitorujący na Twojej stronie internetowej pozwala monitorować zachowanie kontaktów anonimowych i tych, które już znamy. Z jednej strony możesz dokładnie docierać ze spersonalizowaną ofertą trafiając w zainteresowanie poszczególnych osób. Natomiast z drugiej strony, kiedy anonimowy użytkownik uzupełni formularz i poznasz jego dane, to historia jego wizyt zostanie powiązana z danymi osobowymi. To jest bardzo ważne dla określenia gotowości do zakupu świeżo pozyskanego kontaktu. W prostych słowach dokładnie wiesz czy nowy kontakt widzi Twoją ofertę po raz pierwszy, czy już ją dobrze zna i czeka na kontakt z handlowcem.

5. Cały czas ucz się od swoich klientów

Relacje z klientami przypominają trochę relację między ludźmi. Wraz ze wzrostem interakcji dowiadujemy się coraz więcej o swoich potencjalnych i aktualnych klientach. Poznajemy ich potrzeby, oczekiwania, ulubione sposoby kontaktu i zainteresowania. Dlatego też każda następna kampania, akcja czy działanie marketingowe powinno uwzględniać wszystko to, co już wiem o kliencie do którego chcemy dotrzeć. Pamiętaj, że każde kliknięcie, otwarcie, wypełnienie formularz czy komentarz, to kolejna informacja mówiąca Ci więcej o konsumencie, z którym chcesz nawiązać relację sprzedażową. Co więcej, dzięki Marketing Automation możesz inteligentnie i stopniowo dowiadywać się o potencjalnych klientach coraz więcej. Funkcja, która Ci pomoże to progresywne formularze, które pozwalają indywidualnie pytać osobę odwiedzającą Twoją stronę o coraz dokładniejsze informacje wraz ze wzrostem ilości interakcji pomiędzy nim a Twoją firmą. Chcesz dowiedzieć się więcej o formularzach progresywnych? Zajrzyj TUTAJ.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]