7 najczęstszych błędów w Lead Nurturing

Depositphotos_4285509_s

Kochamy Lead Nurturig. Uwielbiamy jego skuteczność. 45% wyższy ROI. Zakupy większe o 47%. 50% więcej leadów gotowych do przekazania do działu sprzedaży przy o 33% niższych kosztach. Wzrost zysków o 10% po 6-9 miesiącach. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Co może przeszkodzić Ci w osiągnięciu takich wyników? Poznaj 7 powszechnych i łatwych do usunięcia błędów.

1 Niezrozumienie: co to jest Lead Nurturing?

Lead Nurturing utożsamia się czasem z marketing automation, drip marketing, emailami. W istocie chodzi o rozpoznanie, że 70% klientów przekazywanych do działu sprzedaży nie jest gotowych do zakupu. Dlatego trzeba dać im czas na edukację, research, rozwiewanie wątpliwości – ale nie oznacza to bierności! Możemy im towarzyszyć – pielęgnować leady.

Innymi słowy, Lead Nurturing to model relacji z klientem, który można realizować przy użyciu rozmaitych narzędzi: m.in. marketingu treści, dynamicznego dopasowania kontentu na stronie, emaili.

2 Niewłaściwa konstrukcja lejka sprzedażowego

Tworzenie lejka to projektowanie ścieżki zakupowej, gdzie zaznaczone zostają kolejne stadia rosnącego zaangażowania i gotowości zakupowej leada. Jak skonstruować lejek? Odpowiadając sobie na pytanie: Jaki problem pomagam rozwiązać? Kluczem jest identyfikacja sytuacji początkowej, kłopotu, z którym zmaga się lead, by potem wyobrazić sobie ścieżkę, jaką on będzie musiał podążać, czego będzie chciał się dowiedzieć, na jakie wątpliwości odpowiedzieć.

3 Zbyt szybkie przerzucanie klientów na wyższe etapy

Naturalnie, chodzi nam o sprzedaż. Jednak zbyt szybkie przerzucanie klientów na wyższe etapy lejka działa przeciwskutecznie: przecież o to nam chodziło w założeniu, by leady spokojnie, we własnym tempie dojrzewały do decyzji zakupowych. Staraj się nie tracić tego celu z oczu, choć uważaj też na drugie zagrożenie – zbytnia bierność, podczas gdy lead jest już gotowy do przekazania go do sprzedaży. Wyczucie właściwego momentu wymaga czasu i trzeba je poddawać testom.

4 Brak powiązania między poszczególnymi mailami o charakterze edukacyjnym

Kiedy – szczególnie w B2B – chcesz przekazać prospektom wiedzę na temat Twojego produktu, musisz podzielić materiał edukacyjny na mniejsze cząstki  – na kilka maili. Konieczne jest jednak, by odbiorca powiązał je ze sobą: poprzedniego maila z tym, którego właśnie otrzymał, je wszystkie w całość. Weź pod uwagę, że Twój odbiorca dostaje kilka-kilkanaście identycznych maili dziennie, więc zadbaj, by było to jak najłatwiejsze. Możesz wykorzystać do tego celu identyfikację graficzną, nawiązania do poprzednich tematów i zaznaczenie, o czym będziesz pisał następnym razem, etc.

5 Za dużo wiedzy na raz

Porcjowanie wiedzy jest poważnym problemem: marketerzy często, chcąc przyspieszyć proces, dzielą ją na zbyt duże kawałki i w efekcie zalewają klientów nadmiarem informacji. Pamiętaj o lekkostrawności wiedzy. Unikaj epatowania żargonem. Zamiast próbować powiedzieć wszystko na raz, zamieść odnośniki do kolejnych materiałów, jeżeli okaże się, że odbiorca ma w danej chwili czas i energię na dalsze zgłębianie tematu, doczyta.

6 Niewykorzystywanie alertów

Alerty do działu sprzedaży to rewelacyjne narzędzie – pod warunkiem, że macie wspólnie ustalone, spójne definicje lejków sprzedażowych i gotowości zakupowej.

7 Zapominanie o progresywnym profilowaniu

Weź pod uwagę użytkownika już na etapie boksów kontaktowych – aby uniknąć wpisywania fałszywych danych w formularzach, co potem owocuje błędnymi danymi w bazie. Tu przeczytasz więcej o progresywnym profilowaniu.

 

Dowiedz się więcej na temat Lead Nurturing

Sprawdzony przepis na wartościowe treści: curation + context

Konkretny przykład wykorzystania lejka sprzedażowego

Jak zdiagnozować kłopoty z Twoim programem Lead Nurturing

 

Jakie jeszcze kłopoty może sprawiać Lead Nurturing mniej doświadczonym marketerom? Na co warto zwrócić uwagę?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.