Alerty w Marketing Automation: jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży w B2B?

Happy businessman on the phone in front of laptopDla B2B alerty sprzedażowe są jednymi z najcenniejszych funkcji systemu Marketing Automation, ponieważ pozwalają handlowcom reagować dokładnie wtedy, kiedy użytkownik wykazuje chęć dowiedzenia się więcej bądź zakupu. To kluczowy aspekt zarządzania leadami, pozwalający dobrać tempo działań sprzedażowych do rytmu klienta. Zobacz, jak to działa.


Pobierz nowego ebooka:

10 sposobów na Omnichannel Marketing


 

Czym jest alert w systemie Marketing Automation?

Alert to wiadomość, która system wysyła automatycznie do pracownika (bądź pracowników), by zwrócić jego uwagę na konkretnego leada, kiedy zmienia się jego relacja z marką.

 

Do wydarzeń, na które ustawiasz alert, mogą należeć:

  • przekroczenie danego poziomu scoringu
  • odwiedzenie danej podstrony (np. cennik, oferta)
  • brak aktywności przez jakiś czas
  • kliknięcie w daną wiadomość email
  • pobranie ebooka
  • obecność na wydarzeniu czy webinarze
  • obejrzenie demo
  • rejestracja na darmowy okres próbny czy freemium, założenie konta

 

Dobór zdarzeń, na które ustawiasz alert, zależy od specyfiki Twojego biznesu i zachowań klientów. Unikaj ustalania alertów na zbyt wiele wydarzeń – wtedy możesz się pogubić w morzu powiadomień, z których jedynie część ma znaczenie sprzedażowe.

 

Przyjrzyj się zakupowej podróży Twojego klienta i ustal, jakie działania są znakiem przejścia na następny poziom relacji i domagają się reakcji w czasie rzeczywistym.

Przykłady zastosowania

  • Lead, który dawno się nie odzywał, wchodzi na stronę: czasem z przyczyn niezależnych od sprzedawcy kontakt z leadem urywa się, zaś po jakimś czasie okoliczności się zmieniają i chciałby on powrócić do rozmowy. Kiedy otrzymasz alert, że dana osoba weszła na cennik, możesz od razu zerknąć do jej karty kontaktu: widzisz, w jakich webinarach brała udział, jakie materiały przeczytała, na jakim etapie zakończyła się relacja. Dzięki temu jesteś przygotowany do rozmowy: wiesz, z jakimi problemami mierzył się dany lead i czego potrzebuje.
  • Lead pobrał ebooka: niektóre działania leadów dostarczają doskonałego pretekstu, by przypomnieć się i powrócić do dyskusji. Np. jeśli uśpiony lead pobrał ebooka na temat narzędzia X, możesz zerknąć do jego karty kontaktu oraz wysłać wiadomość zawierającą przykład zastosowania X w firmie leada oraz dać znać, że w razie pytań jesteś do dyspozycji. Taka wiadomość jest nienachalna i komunikuje korzyść.
  • Lead przestaje odwiedzać stronę i reagować na wiadomości: tracisz leada? Jeśli zareagujesz szybko, możesz ocalić tę relację. Zadzwoń do klienta, który przestał odwiedzać stronę. Postaraj się przede wszystkim dowiedzieć, dlaczego tak się stało. Nawet jeśli lead kupił rozwiązanie konkurencji, to ważny feedback, który powinieneś zarejestrować.

 

Czemu warto stosować alerty?

  • dzwonisz do leadów wtedy, kiedy są zainteresowani. Dzięki temu nie mają oni wrażenia, że marnujesz ich czas lub jesteś nachalny,
  • pozwala to sprzedawcom lepiej organizować sobie pracę,
  • kontaktując się w dogodnym momencie zwiększasz nie tylko komfort rozmowy, ale i prawdopodobieństwo sprzedaży,
  • możesz dopasować tempo procesu sprzedażowego do każdego klienta, przez cały czas trzymając rękę na pulsie,
  • szybko identyfikujesz gorące leady i pracujesz nad nimi od razu, zamiast każdemu użytkownikowi oferować ten sam model ścieżki zakupowej,
  • reagujesz w czasie rzeczywistym. Kiedy ktoś od kilku minut studiuje Twój cennik, to jest dobry moment na rozmowę – teraz go to interesuje, zastanawia się nad tym i ma czas, by przeanalizować za i przeciw,
  • możesz reagować również wtedy, kiedy pojawia się problem. Gdy klient np. dawno nie odwiedzał strony lub studiuje warunki odstąpienia od umowy w regulaminie czy wykazuje inne symptomy niezadowolenia, możesz w tym momencie zaoferować pomoc i wsparcie, ubiegając pretensje.
  • Pogłębienie współpracy między działami marketingu i sprzedaży: dział marketingu przygotowuje wówczas pole do Twoich działań.

Czytaj dalej:

Szczegółowe wskazówki: jak ustawić alert w SALESmanago

Jak pogłębić współpracę między działami marketing I sprzedaży

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]