Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe przestają być tylko promocyjnymi sloganami. Rewolucja, którą przyniosły algorytmy dzieje się tu i teraz. 3 października w Warszawie, podczas konferencji Ecommerce Trends CEE 2018, Konrad Pawlus, CTO SALESmanago, zaprezentuje dynamikę rozwoju e-commerce z Copernicus Machine Learning & AI. Narzędzie przenosi przedsiębiorstwa na niedostępny do tej pory poziom automatyzacji wsparcia sprzedaży.

 

 

Sztuczna inteligencja w Polsce

 

Według raportu McKinsey & Company „Ramię w ramię z robotem. Jak wykorzystać potencjał automatyzacji w Polsce”, obecnie niemal 50% czasu w firmach zajmują czynności, które mogą zostać zautomatyzowane do 2030 roku. Wykorzystując wyłącznie istniejące dziś technologie.

 

Zdaniem analityków Polityki Insight (raport Iloraz sztucznej inteligencji Potencjał AI w polskiej gospodarce) obecnie tylko 4% naszych przedsiębiorstw korzysta z rozwiązań w chmurze, czyli tam, gdzie AI jest najbardziej efektywna. Nie zaskakuje korelacja między wielkością organizacji a implementacją platform do zarządzania relacjami z klientami oraz automatyzacji marketingu.

 

Blisko 40% firm, zatrudniających ponad 250 osób posiada rozwiązania dla biznesu w chmurze. Z kolei analogiczne usprawnienia wdrożyło niespełna 10% małych przedsiębiorstw (10-49 zatrudnionych). Kluczową kwestią pozostaje jak szybko polskie firmy będą w stanie wdrożyć zaawansowane rozwiązania sztucznej inteligencji.

 

Powyższe dane potwierdzają, jak istotną rolę w automatyzacji polskiego rynku ma edukacja przedsiębiorców. Na przestrzeni ostatnich lat występuje tendencja wzrostu zainteresowania platformami CRM, automatyzacją procesów dotyczących prawa, księgowości, logistyki i marketingu.

 

To naturalny trend, biorąc pod uwagę, że znakomitą większość tych rozwiązań wprowadzają międzynarodowe korporacje, wdrażając w lokalnych oddziałach w środkowej i wschodniej Europie oprogramowanie stanowiące wsparcie dla biznesu od co najmniej kilkunastu lat za oceanem. Jednak, czy inwestycja w zagraniczne rozwiązania przełoży się na efektywność polskich przedsiębiorstw i ich konkurencyjność?

 


Przeczytaj jak Artificial Intelligence i Data Science wplywa na marketing automation


 

Siła rekomendacji. Poznaj lepiej preferencje klienta

 

W ramach wsparcia sprzedaży w e-commerce, użytkownicy platformy do automatyzacji marketingu otrzymują pełny obraz wykorzystania modułu rekomendacji w prowadzonych przez nich kampaniach oraz statystyki dotyczące najczęściej rekomendowanych kategorii i ilości rekomendowanych produktów w każdej z nich. Rekomendacje produktowe AI SALESmanago umożliwiają także zapoznanie się z produktami, które są polecane dla konkretnego produktu lub kategorii.

 

Dane mogą zostać wyświetlone dla każdego e-sklepu istniejącego w systemie w postaci wizualizacji dla poszczególnych typów rekomendacji używanych w systemie:

 

  • wspólna filtracja – produkty rekomendowane są na podstawie zainteresowań innych użytkowników o podobnym profilu oraz prawdopodobieństwa i częstotliwości współwystępowania  produktów;
  • najczęściej kupowane po obejrzeniu innego produktu – na podstawie produktu oglądanego obecnie przez klienta na stronie rekomendowane są produkty zakupione przez klientów, którzy również wyświetlali ten produkt;
  • najczęściej oglądane razem  – rekomendowane są produkty, które inni klienci przeglądali wraz z obecnie wyświetlanym przez użytkownika produktem;
  • najczęściej kupowane razem – typ rekomendacji często nazywany “podobne produkty, które kupili inni klienci”: system analizuje produkty kupione przez klienta, a także kupione przez innych użytkowników, którzy dokonali zakupu tego samego towaru;
  • statystyki łączone z wagą – połączenie powyższych typów rekomendacji z dodatkowym mechanizmem przypisującym wagę poszczególnym akcjom o indywidualnie dostosowanej wartości.

 


Dowiedz się więcej o rekomendacjach produktowych AI SALESmanago


 

Profil marketera przyszłości

 

Za sprawą rekomendacji opartych o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, następuje ewolucja w zakresie kompetencji współczesnego marketera. Algorytmy realizujące zadania poprzez analitykę Big Data coraz częściej trafiają nie tylko do zakresu odpowiedzialności osób wyspecjalizowanych w analizie dużych zbiorów danych, ale również marketerów, którzy język tabel i wykresów przekładają na zrozumiałe dla klienta korzyści w precyzyjnej personalizacji treści.

 

Skuteczność kreowania angażujących materiałów na podstawie wniosków z zestawień danych to główna przyczyna, dla której blisko 60% firm korzysta z technologii AI i Machine Learning do usprawnienia działań marketingowych.

 

Zarejestruj się na konferencję Ecommerce Trends CEE 2018 i dowiedz się:

 

– W jaki sposób Copernicus Machine Learning & AI rewolucjonizuje rynek marketing automation w Europie.

– Jak zoptymalizować działanie narzędzia, by maksymalnie wykorzystać potencjał platformy SALESmanago.

– Jakie trendy w marketing automation zdominują branżę e-commerce.

 

Bilety są dostępne na stronie organizatora: http://2018cee.ecommercetrends.pl/rejestracja-na-konferencje