Automatyzacja procesów biznesowych z systemami Marketing Automation

SALESmanago, Hubspot, Marketo, Pardot i wiele innych narzędzi klasy Marketing Automation kojarzy się głównie z automatyzacją procesów marketingowych i sprzedażowych realizowanych pomiędzy firmą i klientem. Tymczasem coraz więcej firm zyskuje na wykorzystaniu Marketing Automation do automatyzacji pozostałych wewnętrznych i zewnętrznych procesów biznesowych.  Takie wdrożenia pozwalają zwiększyć wydajność firmy  i ograniczyć koszty codziennych działań.

Głównym działaniem SALESmanago Marketing Automation jest identyfikacji oraz monitorowanie zachowania osób odwiedzających stronę WWW firmy. Następnie na podstawie tak zbieranych informacji (dane behawioralne) system automatycznie dopasowuje najlepszą ofertę i moment jej przesłania do potrzeb konkretnej osoby. W ten sposób reagując na zachowanie indywidualnych użytkowników dopasowujemy komunikację bezpośrednio do ich konkretnych oczekiwań. Większość firm wykorzystuje Marketing Automation głównie do idealnie spersonalizowanych i dopasowanych działań marketingowych i sprzedażowych. Jednocześnie coraz częściej mówi się o automatyzacji procesów biznesowych.

BPA – Business Process Automation, zgodnie z definicją jest to zarządzanie danymi, komunikatami i procesami biznesowymi z wykorzystaniem technologii, w celu ograniczenia kosztów.

Korzyści z automatyzacji procesów biznesowych

Jednym z najważniejszych czynników sprawiających, że firm adoptują rozwiązania Marketing Automation do automatyzacji procesów biznesowych, są koszty prowadzenia działalności wynikające z niedostatecznie dobrej organizacji i klasycznego podejścia do zarządzania biurem.

Redukacja kosztów ręcznego realizowania procesów

Integracja Marketing Automation i CRM pozwala na znaczne ograniczenie obiegu dokumentów drukowanych wewnątrz firmy, na rzecz dokumentów cyfrowych, które automatycznie są udostępniane odpowiednim osobom wewnątrz firmy. Ułatwia to pracę firmy, ponieważ dane są dużo łatwiej dostępne i przede wszystkim uporządkowane oraz spójne. Cała firma zaczyna pracować na jednej bazie danych, dzięki czemu ich działania opierają się na tych samych podstawach. Pracownicy nie tracą czasu na poszukiwanie informacji i ręczne ich udostępnianie, a mogą skupić się na własnych kluczowych zadaniach. Statystycznie wdrożenie Marketing Automation sprawia, że sprzedawcy poświęcają 20% więcej czasu na samą sprzedaż, między innymi dzięki zautomatyzowaniu procesu zarządzania i przekazywania kontaktów wewnątrz firmy. Firmy w Wielkiej Brytanii tracą rocznie około 430 milionów dolarów na poszukiwanie zagubionych lub trudnych do odnalezienia dokumentów. Natomiast w USA, przeciętny urzędnik państwowy spędza 38 godzin rocznie poświęca na poszukiwanie zapodzianych dokumentów. Nie dziwi więc, że rozwiązania sprawiające, że wszystko jest na swoim miejscu, łatwo dostępne online i automatycznie zarządzane, są tak miło przyjmowane.

Wzrost produktywności i oszczędności

Automatyzacja procesów biznesowych sprawia, że rośnie produktywność firmy i spadają koszta działania. Poniżej kilka statystyk od firm, które wdrożyły BPA:

1. R.J Reynolds – automatyzacja płatności za konto

  • 53% niższe koszta obsługi faktur;
  • 16% wyższe wartości transakcji.

2. Frito Lay – automatyzacja procesów zakupowych

  • Oszczędność od 30 000 do 50 000 roboczogodzin w skali roku;
  • 10% redukacja kosztów związanych z centrami dystrybucji.

3. Cisco Systems – automatyzacja CRM

  • Redukcja 75 000 zbędnych połączeń telefonicznych miesięcznie;
  • Oszczędność na poziomie 270 milionów dolarów rocznie na kosztach operacyjnych.

4. Emerson – automatyzacja internetowych zamówień

  • Uzyskanie ponad 500 milinów $ oszczędności w ciągu 4 lat;
  • Konsolidacja procesów sprzedażowych i zakupowych 60 dywizji firmy.

Czego potrzebujemy, aby skutecznie zrealizować automatyzację procesów biznesowych?


1. Menadżer wdrożenia

Każda realna zmiana w firmie wymaga silnego lidera. Potrzeba osoby na wysokim stanowisku, która będzie w stanie poprowadzić oraz nadzorować zmianę.

2. Specjalisty zafascynowanego technologią

W każdej firmie jest ktoś pozytywnie zakręcony technologią. Do pozytywnego wdrożenie automatyzacji procesów biznesowych będziemy potrzebować takiej osoby. Jego zdolność do „technologicznego” myślenia, rozwiązywania problemów i realizowania działań napędzie pozytywnie automatyzację.

3. Klienci lub partnerzy z wdrożoną automatyzacją

Mówi się, że z kim przestajesz takim się stajesz. Jak to  często bywa, w każdym powiedzeniu jest trochę prawdy, a to powyżej wydaje się być całkiem prawdziwe. Po pierwsze jeśli ktoś z naszego otoczenia biznesowego zacznie automatyzować swoje procesy biznesowe to będzie to dla nas impulsem do działania. Po drugie firmy, które same zautomatyzowały swoje działania chętniej współpracują z firmami działającymi podobnie. Taka sytuacja sprawi, że również nasza praca nabierze większego pędu.

4. Jasna strategia i cele

Pracę nad wdrożeniem powinniśmy zacząć od wytyczenia celów, które chcemy osiągnąć oraz strategii ich osiągania. Jeśli będziemy dokładnie wiedzieć co chcemy uzyskać i w jaki sposób, to dużo łatwiej będzie zaplanować i wprowadzić automatyzacje.

Podsumowanie

Automatyzacja procesów biznesowych podobnie jak automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych pozwala uzyskać większą wydajność i ich efektywność. Głównie dzięki temu, że ciężar manualnych i często mechanicznych działań przenoszony jest na systemy. Ograniczamy liczbę  błędów wynikających z ludzkich pomyłem, a z drugiej strony zyskujemy więcej czasu na optymalizację procesów realizowanych w firmie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.