Niektóre ważne lekcje, czy to zawodowe, czy życiowe, potrafią się przyczaić w nieoczekiwanych miejscach. Czasem nawet ulubiony serial może stać się inspiracją do napisania poradnika.

Avengersi to grupa superbohaterów, którzy wespół ratują świat przed różnymi zagrożeniami. Doskonale wytrenowani, wspomagani mutacjami, otoczeni najnowszą technologią są zdolni stawić czoła najpotężniejszym przeciwnikom. Przyjrzyjmy się razem, jakie porady mają oni dla superbohaterów działów marketingu. Digital Marketers assemble!

 


Pobierz darmowego ebooka i zostań superbohaterem email marketingu.


 

Ant-Man/ Scott Lang – Dzięki zmniejszeniu obszaru, w który celuje, Ant-Man potrafi zdziałać więcej niż inni, używając tej samej siły. Ty też możesz to robić – precyzyjnie targetując swój przekaz i wysyłając wiadomości do segmentów użytkowników zainteresowanych daną treścią.

 

Black Widow/ Natasha Romanova – Czarna Wdowa jest doskonale wyszkolonym szpiegiem. Przygotowując się do akcji stara się dokładnie poznać osoby, z którymi przyjdzie jej się zmierzyć. Jeśli chcesz być równie skuteczny, także musisz dokładnie poznać swoich odbiorców, ich zachowania i przyzwyczajenia. Monitoruj ich zachowania oraz buduj z nich kompleksowe profile użytkowników.

 

Captain America/ Steve Rogers – Apogeum ludzkiej fizyczności (osiągnięta dzięki pewnym ulepszeniom). Jeśli chcesz to przełożyć na działania marketingowe – znajdź swoją niszę i zostań jej mistrzem przez stałe doskonalenie warsztatu i rozwiązań. Nie zadowalaj się rozwiązaniami, które są wystarczające: szukaj tego, co unikatowe i najlepsze, co odróżni Cię od konkurencji i sprawi, że dla Twojej grupy odbiorców – nawet, jeżeli są to księgowe w małych przedsiębiorstwach – Twój produkt będzie szczytem marzeń i spełnieniem potrzeb.

 

Hawkeye/ Clint Burton – Mimo używania nietypowej w dzisiejszych czasach broni (łuk), Clint nie odstaje od swoich kolegów. Zna jej specyfikę i potrafi wykorzystać zalety. Kanał mobile ma unikalną specyfikę ze względu na wykorzystanie smartfonów – osobistych urządzeń mobilnych. Komunikacja w nim rządzi się innymi prawami niż desktop. Warto wyodrębnić kanał mobile z szeroko rozumianego marketingu cyfrowego i planować osobne kampanie uwzględniające jego charakterystykę, a przede wszystkim unikać prostego powielania kampanii dektopowych w obszarze mobile.

 

Hulk/ Bruce Banner – Poza byciem górą zielonych mięśni, Hulk jest również naukowcem. Współczesny marketer musi stosować naukowe podejście do swojej pracy jeżeli chce sprawnie analizować i kontrolować swoje poczynania. Korzystaj z analityki, badaj zachowania klientów i skuteczność poszczególnych kampanii oraz korzystaj z dobrodziejstw najnowszych technologii. Decyzje podejmuj w oparciu o wiedzę na temat swoich odbiorców.

 

Iron Man / Tony Stark – Iron Man bez Jarvisa byłby tylko Tonym Starkiem w bardzo drogim stroju. Każdy z nas potrzebuje takiego pomocnika. Trzeba przyznać, że pewnych działań nie jesteśmy w stanie wykonać bez uciekania się do pomocy inteligentnego oprogramowania. Platforma Marketing Automation wspomoże Twoje działania marketingowe, usprawni Twoją pracę i stanie się Twoim asystentem.

 

Quicksilver/ Pietro Maximoff – Działania marketingowe przynoszą najwięcej korzyści, jeśli są umieszczone w jakimś kontekście i są odpowiedzią na konkretne akcje i działania. Bądź szybki jak Quicksilver… albo zautomatyzuj reakcje. Niech Twoje emaile i powiadomienia push w czasie rzeczywistym odpowiadają na aktualne potrzeby klientów.

 

Scarlet Witch/ Wanda Maximoff – Dzięki wrodzonym mocom, Wanda potrafi panować nad prawdopodobieństwem i kreować rzeczywistość. Dzięki pełnemu profilowaniu użytkowników i dokładnej analizie danych jesteś w stanie w dużej mierze określić prawdopodobieństwo ich przyszłych działań i czekać na nich tam, gdzie Cię potrzebują. Na tym polega marketing predyktywny.

 

Spiderman/ Peter Parker – Działaj lokalnie niczym „Friendly neighborhood Spider-Man”. Personalizacja  i dynamiczne treści pozwolą Ci stworzyć więź ze swoimi klientami, którzy będą traktować wiadomości wysyłane przez Ciebie (z niewielką pomocą systemu) jako ważne i przydatne.

 

Thor – Thor, mimo że jest bogiem, często angażuje się w walkę o sprawy ludzi zamiast skupiać się na własnych celach. Planując kampanię, warto mieć na uwadze nie tylko swoje zyski, ale także dobro użytkowników. Dostarczając im unikalną wartość, jaką jest wiedza, ułatwiająca codzienne życie (a niekoniecznie służąca celom marketingowym) zyskujesz lojalnych klientów, którzy zawsze staną po Twojej stronie. Dlatego też traktuj Content Marketing poważnie, twórz angażujące i merytoryczne posty, ebooki czy infografiki.

 

Wolverine/ James Howlett – Mniej czasem znaczy więcej. Spamowanie pushami i mailami raczej denerwuje zamiast skłaniać do zakupu. Wolverine nie afiszuje się ze swoimi zdolnościami, choć kiedy wymaga tego sytuacja, działa zdecydowanie i skutecznie. Wolverine jest mądry. Bądź jak Wolverine!

 

Black Panther/ T’Challanajnowsza ekranizacja Marvela wywołała nie lada poruszenie w mediach społecznościowych. Hashtag #BlackPantherChallenge zyskał ogromną popularność a akcja zbierania pieniędzy dla czarnoskórych dzieci, aby mogły obejrzeć swojego bohatera na wielkim ekranie, początkowo skromna, nabrała szaleńczego tempa i stała się ogólnokrajowym fenomenem w USA. Potęga mediów społecznościowych już od dawna fascynuje marketerów i daje niezliczone możliwości komunikacji z klientami. Wykorzystaj ją w swoich kampaniach by  nie zostać daleko w tyle za swoją konkurencją.

 

A tak z innej beczki, czy widziałeś już Czarną Panterę?