Czarny Piątek już 23 listopada! Zacierasz ręce z myślą o dodatkowej sprzedaży? Przygotuj się z nami, a tego dnia nic Cię nie zaskoczy. Poniżej prezentujemy, jak przygotować kampanię mailingową, by wszystkie wiadomości wyszły płynnie i na czas dotarły do swoich odbiorców.

Mogłoby się wydawać, że do Czarnego Piątku zostało jeszcze kilka tygodni, ale warto przygotować się wcześniej. To czas, gdy każdy próbuje dotrzeć do swoich klientów i przekazać im świetną ofertę. Tylko w zeszłym roku z okazji Black Friday wysłaliśmy z SALESmanago 25 milionów maili! Dla porównania – ilość wysyłanych emaili w tym dniu może być nawet czterokrotnie większa niż w standardowe piątki.

 

Tak w SALESmanago wyglądał poprzedni Black Friday:

Czarny Piątek to idealna okazja, żeby wygenerować wyższą sprzedaż. Tego dnia zakupy wzrastają do ok. 35% w porównaniu do standardowego piątku. E-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów i fantastycznie sprawdzi się w tej sytuacji.

Specjalnie dla naszych Klientów opracowaliśmy krótki poradnik, jak zorganizować kampanię, by w Black Friday spokojnie sprawdzać tylko rosnące słupki sprzedaży, bez zmartwień o mailing, który w innym wypadku mógłby być jeszcze dopiero w przygotowaniu.

Po pierwsze KREACJA

Poświęć chwilę i zastanów się, co chcesz zaproponować klientom. Kupon rabatowy na 25%? Zniżka kwotowa? A może darmowa dostawa i dodatek do każdych zakupów? Czy obejmie to wszystkie produkty, czy tylko wybraną grupę? Pamiętaj, że dla obu stron musi to być korzystna oferta.

Następnie przemyśl, jak chciałbyś to przedstawić. Krótki tekst reklamowy sprawdzi się lepiej niż obszerny artykuł – tego dnia Twoi klienci zostaną zasypani mailami, pozwól im trochę odsapnąć i daj informację w przystępnej postaci – dzięki temu też łatwiej zapamiętają właśnie Twoją ofertę.

A skoro ich skrzynki będą pełne… Temat! Koniecznie musi się wyróżniać, by wśród setek maili otworzyli właśnie Twój. Czy wiesz, że za złoty środek uważa się 65 znaków w temacie wiadomości? Warto też ominąć standardowe hasła jak “PROMOCJA” czy “SUPER OFERTA”. Myśl nieszablonowo, przykuj uwagę odbiorców i koniecznie dodaj atrakcyjny preheader (Czym jest preheader i jakie inne triki zastosować dla zwiększenia otwieralności maili, piszemy tutaj).

Gdy treść już gotowa, przygotuj grafiki i zabierz się za tworzenie maila. Z pomocą przyjdzie Ci nasz kreator drag&drop. Dzięki niemu szybko i łatwo stworzysz wiadomość. A jeśli nie masz pomysłu, jaki układ zastosować, wykorzystaj jeden z naszych 153 szablonów.

 

Po drugie BAZA KONTAKTÓW

Masz już gotową wiadomość? Świetnie! Czas przygotować kontakty, do których zostanie wysłana. Jeśli wszystkie kontakty masz już w SALESmanago, zaplanuj, czy wyślesz wiadomość do wszystkich, czy wykorzystasz posiadane segmenty i dodatkowo spersonalizujesz oferty, kierując do odbiorców różne warianty wiadomości.

Jeśli jednak będziesz importować zewnętrzną bazę, warto wcześniej przygotować plik i umieścić kontakty w systemie pod odpowiednim tagiem, tak by w momencie ustawienia wysyłki wszystko było gotowe. Jeśli potrzebujesz instrukcji, jak przygotować plik i umieścić go w SALESmanago, zajrzyj tu. Akcję przygotowania bazy najlepiej wykonać na kilka dni przed Czarnym Piątkiem – zostawianie tego na ostatnią chwilę nie będzie najlepszym pomysłem ze względu na zwiększoną ilość procesowanych danych przez system w dniu wysyłek.

Jeśli planujesz dodatkowo zastosować zaawansowane filtry (filtrowanie zarówno po detalach i tagach) przy wyborze kontaktów w trakcie wysyłki, warto wykonać to wcześniej przez menu CRM/Lista kontaktów/Zarządzaj i zastosować te filtry w celu utworzenia jednego tagu z gotową listą kontaktów, do których planujemy wysyłkę.

 

I po trzecie PLANOWANIE WYSYŁKI

Jak już pisaliśmy, Czarny Piątek to dzień, gdy każdy chce wysłać wiadomość do swoich klientów. Robimy wszystko, by nasze serwery dały sobie z tym radę i wysłały twoje wiadomości z szybkością jak w każdy inny piątek. Nie zaszkodzi jednak trochę im pomóc i wcześniej zaplanować wysyłkę, tak, by mogła spokojnie czekać przefiltrowana przez wszystkie Twoje warunki, przygotowana dla każdego kontaktu i uruchomić się o odpowiedniej, wybranej przez Ciebie godzinie. Jeśli chcesz wysłać wiadomość w piątek, zaplanuj jej wysyłkę w systemie już w czwartek po południu, a start wysyłki wyznacz na godziny wczesnoporanne. Dzięki temu wszystkie wiadomości dotrą do Twoich klientów na czas, a oni zdążą je odczytać i zaplanować zakupy właśnie u Ciebie.

Pamiętaj też, że klienci lubią wiedzieć wcześniej, jakie niespodzianki czekają na nich w Black Friday, może w tym roku poinformujesz ich o nich już kilka dni przed? Dzięki temu będą mieli jeszcze więcej czasu na wybranie Twojej oferty, zanim ich portfel opustoszeje w zakupowym szaleństwie.

 

Podsumujmy:

  1. Przygotuj kreację i przetestuj ją wcześniej.
  2. Upewnij się, że odpowiednio otagowałeś kontakty i przygotowałeś bazy do wysyłek.
  3. Ustaw wysyłkę dzień przed planowanym startem na wybraną godzinę.
  4. Po zaplanowaniu wysyłki kampanii sprawdź jeszcze raz wszystkie ustawienia w celu uniknięcia ewentualnych błędów.
  5. Gdy wysyłka się rozpocznie, my będziemy monitorować jej przebieg.
  6. Oglądaj rosnące statystyki w trakcie kampanii.

 

Amerykański Black Friday zadomowił się u nas na dobre, ale gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości – to piątek po Święcie Dziękczynienia, dzień oficjalnie rozpoczynający sezon na bożonarodzeniowe zamówienia. Jest to swoisty festiwal promocji – tego dnia wiele sklepów umożliwia swoim klientom zakupy w bardzo atrakcyjnych cenach. W tym roku wypada 23 listopada. Wraz z Black Friday jednym tchem możemy wymienić Cyber Monday, najbliższy poniedziałek po Czarnym Piątku, dzień wyprzedaży w e-sklepach.