Opadł już kurz po zakupowym szaleństwie, czas na podsumowanie tego co się działo w w ostatnich tygodniach. Przeanalizowaliśmy kilka solidnych tabel z danymi i wyciągnęliśmy z tego kilka ważnych wniosków. Oto jak wyglądał Czarny Piątek w sklepach online korzystających z SALESmanago.

Na początek obrazek:

Czas na lekcje:

  1. Black Friday szturmem podbija rynek europejski – nawet uwzględniając bogacenie się społeczeństwa, wzrost cen i inflację, gołym okiem można zauważyć wzrost wartości transakcji w stosunku do poprzedniego roku.
  2. Email Marketing ma się świetnie – w Black Friday wysłano 2 razy więcej wiadomości niż na poczatku czarnego tygodnia (a już wtedy ruszały kampanie tematyczne). Mimo to ststystyki otwarć i kliknięć w mailach były wyższe w ciągu tygodnia. W ten wyjątkowy dla handlu dzień trzeba koniecznie pamiętać o personalizowaniu wysyłanej oferty, tak żeby nie przepadła w morzu innych wiadomości. Kampanie trzeba zaplanować z wyprzedzeniem i zautomatyzować kompleksowo wszystkie procesy, żeby zoptymalizować działania i nie marnować czasu na coś, co spokojnie zrobi platforma marketing automation.
  3. Black Friday i Cyber Monday to prawdziwe święto zakupów – ilość transakcji rośnie od poniedziałku osiągając kulminację w piątek, następnie spada w weekend (portfele muszą odpocząć) by w cyber poniedziałek jeszcze raz wspiąć się do poziomu piątkowego. Jaka z tego nauka? ano taka, że w te dwa dni ludzie są nastawieni na skorzystanie z promocji, i bardzo chętnie kupują przecenione produkty. Czy to piątek, czy poniedziałek – z równym entuzjazmem kupują to co jest okazją. Planując wyprzedaże skup się na dobrym zaplanowaniu tych dwóch dni. pamiętaj, że im krótsza promocja, tym paradoksalnie większe zainteresowanie (tak działa ludzka psychika – to strach przed zmarnowaniem okazji). Oczywiście możesz ogłosić Black Week, ale największy nacisk połóż właśnie na te dwa dni.
  4. Automatyzacja to podstawa – szaleństwo zakupowe to świetna okazja żeby dać firmowej kasie solidny zastrzyk gotówki. Należy jednak pamiętać, że relacja z klientem nie kończy się na samej sprzedaży. Wysłanie setek tysięcy maili z podsumowaniem transakcji, ratowaniem porzuconego koszyka to zadanie dla maszyny a nie grupy ludzi, którzy w tym czasie moga się zająć obsługą klientów w czasie rzeczywistym, na przykład przez telefon, czy live chata.
  5. Zestaw narzędzi odpowiadający na potrzeby sklepów online świetnie sprawdza się w takich dniach – czy to dynamiczne ramki rekomendacji, czy live chat, który pozwala na bieżąco podglądać kartę kontaktu z danymi rozmówcy – wszystkie te funcje ułatwiają pracownikom sklepu poradzić sobie z obsługą tabunów klientów przechodzących przez stronę w ciągu dnia. Minimalizują ryzyko błędu i w bardzo prosty sposób ułatwiają życie i tak już zawalonych robotą osób. (Jeśli nie zdążyłeś z nich skorzystać na Black Friday, koniecznie napraw ten błąd przed świętami! Masz 14 dni darmowych testów)

PS. Uniknij niespodzianek. Pobierz Grudniowy Kalendarz Marketera