Cyfrowe paradygmaty szybko przeniosły się z dotychczas wiodących na rynku procesów SEO, na nabierające nagłej popularności media społecznościowe. W nadchodzących latach chat boty, stanowiące szybki i efektywny kanał komunikacyjny, najprawdopodobniej zajmą czołowe miejsce wśród podstawowych narzędzi zwiększających ROI firm.

Zbliżając się powoli do początku nowej dekady (być może szybciej, niż zdajemy sobie sprawę, biorąc pod uwagę świat marketingu jako nasz punkt odniesienia), jeden temat zdaje się nieustannie przewijać przez głowy osób zajmujących się marketingiem cyfrowym. Temat, który reprezentuje nową falę trendów cyfrowych, gdzie szybka konsumpcja informacji ma najwyższy priorytet – mowa tu o chat botach.
 
 
Czym jest chat bot?

Chat bot to oparty na skrypcie lub sztucznej inteligencji automatyczny program komputerowy, przeznaczony do symulacji konwersacji tekstowej za pomocą naturalnego języka stosowanego.

Pomyśl o nim jako o swoim osobistym asystencie, który nie tylko będzie w stanie dokładnie śledzić zainteresowania klienta i historię zakupów, ale także dostosuje się do jego nieustannie zmieniających się potrzeb oraz szybko i naturalnie zareaguje na nie.
Jego kolejną oczywistą przewagą jest to, że nie musisz wypłacać mu nadgodzin, dzięki czemu inwestycja w niego na pewno Ci się opłaci.

Poczyniliśmy ogromny postęp odkąd Eliza, pierwszy działający bot, została opracowana w MIT w 1966 roku. Chociaż początkowo jej celem było pokazanie różnic między interakcjami człowieka a maszyny, w rzeczywistości położyła podwaliny pod technologię, która obecnie, ponad pół wieku później, staje się istotną częścią komunikacji między klientami a przedsiębiorstwami.
 
 
Czy potrzebuję chat bota?

Tak, a jeżeli nie jest to jeszcze oczywiste, to poznaj kilka zalet jego posiadania.

 
Nadążaj za gorącymi tematami i konwersjami

Media społecznościowe stanowią ponad połowę interakcji i zaangażowania klienta w konkretną markę. World Data Lab przewiduje, że wkrótce siła nabywcza Millenialsów przewyższy moc pokolenia X. W wyniku tego, że Facebook stale redukuje zasięg organiczny, a większość użytkowników Messengera korzysta z urządzeń mobilnych, wydaje się logiczne, aby w ramach strategii marketingowej zintegrować Messenger Chat Bota – zwłaszcza biorąc pod uwagę ciągłe wysiłki Facebooka zmierzające do zmniejszenia docieralności organicznych postów. Ponadto, dzięki uruchomieniu funkcji “checkout” na Instagramie – ulubionej aplikacji pokolenia Z – nie zdziwimy się, jeśli Facebook położy jeszcze większy nacisk na swojego “młodszego brata”.

 
Dostarczaj informacje i uzyskuj do nich dostęp szybciej

Niezależnie od tego, czy masz na celu skrócenie czasu oczekiwania klienta, uzyskanie dostępu do jego wcześniejszych zakupów i danych behawioralnych, zaoferowanie mu rekomendacji produktów w czasie rzeczywistym, czy nawet sprawdzenie produktów porzuconych w koszyku poprzez wewnętrzną synchronizację z oprogramowaniem do automatyzacji marketingu, chat bot zapewni Ci skuteczny kanał komunikacji. Co więcej, przeciętny klient nie chce angażować się w długą rozmowę, więc przejście od razu meritum będzie działać na Twoją korzyść.

 
Oszczędzaj zasoby ludzkie

Ponieważ nie ma potrzeby posiadania “żywego” konsultanta, pracodawcy mogą zamiast tego skupić się na innych zadaniach, co wpłynie na poprawę ogólnej wydajności. Ponadto jednocześnie zmniejszysz wydatki oraz będziesz w stanie zagwarantować całodobową obsługę klienta w środowisku wielojęzycznym (nasz produkt posługuje się nawet 20 różnymi językami – powodzenia w znalezieniu konsultanta z tymi umiejętnościami).

 
Czatowanie i budowanie marki

Klienci coraz chętniej kontaktują się z markami w sposób nieformalny, zwłaszcza poprzez media społecznościowe. Oferując im kanał szybkiej komunikacji, który spełnia ich potrzeby, wykorzystujesz potężne narzędzie do stworzenia wspaniałego pierwszego (i każdego kolejnego) wrażenia dla Twojej firmy.

 
Zbuduj większą bazę danych

Spójrzmy prawdzie w oczy, maszynie rzadziej zdarza się powiedzieć coś nie tak (no chyba, że mowa o Tay.ai Microsoftu). Poprzez odpowiednie zajęcie się problemami i zapytaniami klientów, dzięki generacji leadów prawdopodobnie zdobędziesz nowy kontakt, gotowy do dołączenia się do chatu w dowolnym momencie rozmowy.
 
 
Podsumowując

Chat boty są wynikiem połączenia sił potężnych platform sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i Deep Learningu, które wspólnie tworzą rozwiązanie dające przedsiębiorstwom każdej wielkości nieskończony potencjał. Narzędzie to jest w stanie dostosować się do potrzeb każdej branży, oferując skuteczne i aktualne rozwiązania Twoim potencjalnym i obecnym klientom.

Jeśli poważnie podchodzisz do współczynników konwersji i chcesz wskoczyć do branży, która według McKinsey w najbliższych latach może potencjalnie osiągnąć wartość 1,4 biliona dolarów, odwiedź na stronę salesmanago.com i odkryj więcej.