Pięć głównych problemów Ecommerce’owych to:

 

  1. Duży ruch,  mało kontaktów
  2. Niska konwersja sprzedażowa
  3. Niska retencja
  4. Porzucone koszyki
  5. Brak wykorzystania różnych kanałów komunikacyjnych

 

W pierwszej części ebooka omówiliśmy zarówno przyczyny powstawania jaki sposoby rozwiązywania dwóch pierwszych problemów. W części drugiej przyglądamy się uważniej niskiej retencji, porzuconym koszykom i niezrozumieniu idei Omnichannel.

 

Zarówno retencja jak i porzucone koszyki mogą poważnie obniżyć poziom sprzedaży, a co za tym idzie również poziom zysków w Twoim sklepie. Platforma do automatyzacji marketingu pozwala przygotować się zawczasu na te sytuacje, tak aby reagować na potrzeby klientów w momencie kiedy się pojawią.

Niska retencja oznacza, że klienci robią u Ciebie zakupy jednorazowo i później już nie wracają. Przyczyny są różne – część z nich jest spowodowana podejściem do klienta – brakiem serwisu posprzedażowego i ograniczeniem zainteresowania nim do momentu wykonania przelewu. Innym powodem może być brak znajomości i umiejętności wykorzystania cyklu życia produktu i cyklu życia klienta – produkty się zużywają, a potrzeby klientów ulegają zmianom wraz z upływem czasu. By nie szukać za daleko, ktoś kto regularnie zamawia pieluchy, będzie je zamawiał w coraz większych rozmiarach, dopóki maluch nie nauczy się korzystać z nocnika. No właśnie – w pewnym momencie klient będzie potrzebował nocnika. Tak toczy się życie, i warto wykorzystać ten fakt prowadząc biznes.

 

Porzucone koszyki są osobna zmorą – ktoś przegląda produkty, klika w button “Dodaj do koszyka” i w sumie na tym kończy się jego przygoda w sklepie. Temat można ugryźć na dwa sposoby. Jeden z nich będzie nastawiony na reaktywację tych, którzy “tylko oglądali” ale nie zaangażowali się za mocno w cały proces, drugi będzie skierowany do tych, którzy już prawie finalizowali transakcję ale zostali rozproszenia na końcowych etapach.

 

Omnichannel jest osobnym zagadnieniem.Wbrew pozorom nie oznacza on zwykłego korzystania z kilku kanałach – to jest zwykły multichannel. W Omnichannel chodzi bardziej o synergie wytworzone pomiędzy różnymi kanałami komunikacyjnymi, spójność przekazu i integrację różnych strumieni danych.

 

I właśnie o tym jest druga część ebooka. Bez zbędnych wstępów zapraszamy do pobierania i czytania! (Aby pobrać ebooka kliknij w banner poniżej)