Branża Ecommerce rządzi się swoimi prawami. To co stanowi o jej sile może być równocześnie jedną z większych pułapek, w którą wpadają niczego nieświadomi właściciele mniejszych i większych biznesów w sieci.

Niejeden przyszły Jeff Bezos, skuszony obietnicą ograniczenia kosztów na wynajmie rzuca się na głębokie wody handlu internetowego i… czasem trafia na ścianę. Niezależnie od długości stażu w szeroko pojętym handlu, zakładając ebiznes trzeba być świadomym zagrożeń i pułapek, które czyhają na tej drodze. Najpopularniejszym i najczęściej wymienianym problemem są porzucone koszyki – prawdziwa zmora wszystkich osób parających się ecommercem. W sklepie stacjonarnym jesteś w stanie wyłapać pierwsze oznaki zniecierpliwienia i znudzenia u osoby, którą obsługujesz, a w dodatku możesz osobiście wyperswadować jej zostawienie pełnego koszyka tuż przy ladzie. Z kolei mając do czynienia z wirtualnymi reprezentacjami setek osób odwiedzających wirtualny sklep w tym samym momencie możesz nie być w stanie zareagować we właściwej chwili i wysłać im odpowiednio spersonalizowanego komunikatu, który nie dość, że skłoni ich do pozostania na stronie ale jeszcze skłoni do dokończenia transakcji. Wbrew pozorom, problem ten ma dość proste rozwiązanie. Wdrożenie platformy do automatyzacji marketingu pozwala po pierwsze na monitorowanie zachowań zarówno zidentyfikowanych jak i anonimowych kontaktów na stronie, jak też na szybką reakcję na porzucony koszyk, w postaci chociażby personalizowanego emaila dynamicznego, czy uruchomienia kampanii displayowej w sieci RTB. Tylko tyle i aż tyle.

Powyższa sytuacja to tylko jedna z ecommerce’owych bolączek. W naszym najnowszym ebooku “5 problemów Ecommerce i jak je rozwiązać z platformą marketing automation Cz.1” omawiamy zarówno naturę samych problemów, ich możliwe przyczyny jak i konkretne narzędzia, które pomogą się z nimi rozprawić raz na zawsze

Pobierz ebooka i poznaj:

  • 5 najpopularniejszych problemów Ecommerce
  • przyczyny ich powstawania
  • przykłady narzędzi, które pomogą je rozwiązać
  • skuteczność zastosowanych działań na przykładzie naszych klientów.