Dlaczego nie każdy może zostać testerem

Praca w branży IT owiana jest wieloma mitami oraz niesamowitymi opowieściami dotyczącymi wysokich zarobków przy niskim nakładzie pracy, zróżnicowanych benefitów i wykonywania samych ciekawych, pełnych wyzwań zadań. Dla starszego pokolenia osoba pracująca w IT często postrzegana jest jako człowiek, który nic nie robi, tylko cały dzień gra w gry na komputerze. Same przyjemności. Wszystkie te interesujące historie sprawiają, że każdy chce pracować w IT. Dla osób, które zgłębią wiedzę na temat pracy w branży technologicznej, okazuje się, że nie trzeba być programistą by móc czerpać korzyści z tych wszystkich wspaniałości. Dla wielu okazuje się, że bycie testerem jest najprostszą droga do wejścia w środowisko IT, ponieważ wystarczy odbyć 120h kurs i zdobędzie się całą potrzebną wiedzę. W zasadzie nic złego by w tym nie było, gdyby nie fakt, że jest to bardzo nieprawdziwe stwierdzenie.

Jakie cechy powinien posiadać dobry tester?

Powinna być to osoba bardzo kreatywna, z otwartym umysłem, dbająca o szczegóły i lubiąca doszukiwać się tzw. dziury w całym. Niby nie nadzwyczajne cechy, które może posiadać każdy, jednak są one bardzo istotne. Zadaniem testera jest zepsuć to co zrobił developer na wszystkie możliwe sposoby. Co więcej, trzeba wykazać się większym sprytem niż końcowy użytkownik, który będzie korzystał z danego programu. Nie jest to proste zadanie. Również, nie bez powodu panuje opinia, że najlepszym testerem jest developer, który wypalił się w swoim zawodzie. Taka osoba doskonale wie co mógł zrobić programista i w prosty sposób znajdzie słabe punkty nowego kodu. Dodatkowo należy pamiętać, że najlepszy tester to ten, którego developerzy nienawidzą. Oczywiste jest, że nikt nie lubi jak wytyka się mu błędy, stąd developerzy i QA (Quality Assurance) często wchodzą na wojenną ścieżkę.

SALESmanago Marketing Automation

Pierwszy etap bycia testerem – tester manualny

Zadaniem testera manualnego jest zapoznanie się ze specyfikacją programu, następnie sporządzenie dokumentacji zawierającej spis scenariuszy testowych, a na końcu według wytycznych sprawdzenie zgodności programu na podstawie wskazówek znajdujących się w specyfikacji. Czyli jest to klikanie po programie i doszukiwanie się błędów, a następnie ich raportowanie. Dobrze jest poznać jeden z najpopularniejszych programów do zgłaszania tasków, czyli JIRA. Na pierwszym etapie kariery testera wiedza techniczna nie jest zbyt potrzebna. Jednak, aby móc się rozwinąć i przejść na wyższy poziom testów manualnych trzeba umieć spojrzeć w logi, zweryfikować błędy w konsoli, sprawdzić poprawność zapisu danych na bazie, czy poprawność działania kodu. I niestety tego nie nauczymy się na kursie, który trwa 120h. W momencie podejmowania decyzji o zostaniu testerem warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chce się rozwijać w technicznym kierunku, ponieważ wiąże się z poświęceniem dużej ilości czasu na naukę.

Rozwój kariery testera – tester automatyczny

Na tym etapie zaczyna się prawdziwa zabawa, czyli automatyzacja swojej pracy. W momencie, gdy tester manualny znudzi się prowadzeniem w kółko manualnych testów regresyjnych, dochodzi do etapu gdzie zaczyna swoją przygodę z testami automatycznymi. Na tym etapie konieczne jest posiadanie zacięcia technicznego. Warto poznawać po kolei takie narzędzia jak np. Selenium IDE, Selenium WebDriver, Jenkins, IntelliJ, TeamCity, Git oraz języki programowania Python, Java, C#. Tak jak w przypadku programisty, im więcej pracy włożymy, im więcej się nauczymy, im większe zacięcie techniczne będziemy posiadać, tym lepszym testerem będziemy. Poza testami regresyjnymi dochodzą np. testy wydajnościowe, testy bezpieczeństwa, testy eksploracyjne. Tak jak widać, pole do rozwoju jest ogromne. Dlatego chcąc być bardzo dobrym w tej dziedzinie trzeba rozwijać się i uczyć przez cały czas.

Podsumowując, zawsze warto zastanowić się dwa razy nad rozwojem swojej kariery zanim podejmie się decyzję o byciu testerem. Dla osób, które chcą spróbować swoich sił w tym kierunku, można zawsze zacząć zdalnie wykonywać pracę poprzez platformy do testowania takie jak Test IO, uTest, Testbirds, Beta Family, itd. i sprawdzić, czy jest to na pewno to, co nas kręci.

SALESmanago Marketing Automation

Katarzyna Rejdych
Product Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]