Dlaczego Twoi klienci kłamią (w formularzach) i jak sobie z tym poradzić? O progresywnym profilowaniu.

Unsincere25% danych, zebranych przez przeciętną firmę sektora B2B to śmieci, jak wynika z badań SiriusDecisions. Dane, które otrzymujemy, często są fałszywe, a tym samym bezwartościowe (mówią nam jedynie, że coś musi być nie tak z naszymi formularzami, skoro nikt ich nie chce prawidłowo wypełniać). Jak podnieść jakość  zbieranych danych? Przez progresywne profilowanie, weryfikację na bieżąco oraz przemyślane formularze, ale na początku trzeba zrozumieć, jak to działa.

Dlaczego klienci podają fałszywe dane?

Ponieważ nie są gotowi na podanie prawdziwych. Boją się, że będą nękani mailowym spamem albo telefonami. A oni po prostu chcieli przeczytać ebooka na temat, który brzmi obco. Może mało jeszcze wiedzą o tym, czym się zajmujesz, i na chwilę obecna nie bardzo ich to interesuje. Taki użytkownik mógłby stać się kiedyś klientem: kiedy dowie się więcej, będzie chciał zainwestować w nowe rozwiązania. Dlatego zabierz jedynie jego adres email i edukuj go powoli.

Jeżeli zażądasz więcej danych, niż użytkownik jest skłonny na danym etapie przekazać, albo zrezygnuje, albo wpisze fałszywe.

Jak zapobiegać podawaniu fałszywych danych?

Grzegorz Urban w swojej książce „Marketing wielkich możliwości” zaleca w tej sytuacji 2 strategie:

  1. weryfikację podawanych informacji przez dane z zewnętrznych baz. Wtedy możemy rozpoznać firmę, w której dany użytkownik pracuje, na podstawie domeny w adresie email, porównać podany numer telefonu i adres z tym, co zostaje znalezione w bazach. Oczywiście przeprowadza się to automatycznie.
  2. progresywne profilowanie: polega na dopasowaniu kształtu formularzy do wiedzy, którą mamy o danej osobie.

Przykłady zastosowania progresywnego profilowania

  1. Kiedy ktoś wchodzi na naszą stronę po raz pierwszy i chce pobrać ebooka, możemy bezpiecznie założyć, że nie wie jeszcze, czym zajmuje się nasza firma, i może nawet na chwilę obecną nie bardzo go to interesuje. To zrozumiałe, że nie chce podawać szczegółowych danych. Jeżeli pozwolimy mu pobrać ebooka za podaniem tylko adresu e-mail, istnieje możliwość, że temat zainteresuje go na tyle, że wróci po więcej.
  2. Kiedy nasz użytkownik jednak wraca na stronę i chce pobrać trzeciego ebooka, pora poprosić o konkretniejsze dane. Wtedy możemy z dużym prawdopodobieństwem założyć, że zdążył zapoznać się z naszą ofertą i jest gotowy do rozmowy.
  3. Dobieraj ilość danych, których oczekujesz w formularzu, nie tylko do historii użytkownika, lecz też do typu materiału. Inaczej powinien wyglądać formularz przy pobraniu ebooka, a inaczej przy zapisie na próbny okres testowy.

Nie proś o więcej, niż trzeba

Kiedy ktoś podaje Ci adres w domenie służbowej, możesz automatycznie pobrać dane dotyczące firmy – pola formularza mogą się automatycznie uzupełniać. Nie zadawaj w formularzach (podobnie jak w ankietach) pytań dotyczących rzeczy, które możesz sam sprawdzić ani nie proś o dane, których nie wykorzystasz. Każde dodatkowe pole zwiększa szansę na to, że cierpliwość użytkownika się skończy.

——————–

A jak z Waszymi bazami danych? Skarżycie się na swoich klientów czy dobrze zaprojektowane formularze pozwalają zredukować to ryzyko do minimum? I czy wykorzystujecie Marketing Automation do progresywnego profilowania?

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]