Masło maślane? Niekoniecznie. Często mówimy jak ważne jest dopasowanie treści wiadomości e-mail wysyłanej do indywidualnego odbiorcy. Jednak pomiędzy treścią a odbiorcą jest jeszcze temat. Głównie od niego zależy czy wiadomość zostanie otwarta i co za tym idzie nasza pieczołowicie dopasowana treść zostanie przeczytana. Skoro możemy automatycznie dopasowywać treść, to czemu nie zrobić tego samego z tematem?
Często spotykamy się z tematami wiadomości e-mail, które zawierają nasze imię. Bardzo podstawowa personalizacja, która spowodowała, że zaczęliśmy myśleć o temacie doskonałym. Takim, który sam zmieni się i dopasuje do zawartości wiadomości e-mail i do tego automatycznie. Rozwiązaniem, okazała technologia dynamicznych treści wykorzystywana dotychczas w treści wiadomości e-mail i formularzach kontaktowych. Przypomnijmy tylko, że polega ona na połączeniu:
- danych o kliencie (behawioralnych i transakcyjnych);
- bazy ofert/treści;
- parametrów dopasowania.
Łącząc te 3 elementy system SALESmanago Marketing Automation automatycznie i dynamicznie tworzy wiadomość dopasowaną do potrzeb odbiorcy i wysyła/wyświetla ją w odpowiednim momencie. Dokłądnie tak samo może być w wypadku temat. Wystarczy, że stworzymy bazę słów, które mają się znaleźć w temacie wiadomości na przykład w temacie:
Drogi Adamie, zapraszamy Cię na jazdę testową nowym modelem marka model.
Treść zielona będzie pobrana automatycznie z karty kontaktu w CRM. Treść czerwona zostanie pobrana z pliku .xml zawierającego wszystkie dostępne modele danej marki w naszej firmie. W sytuacji gdy rzeczony Adam zainteresuje się poważniej na stronie WWW danym modelem to automatycznie zaprosimy go na jazdę testową.
Magdo, wybraliśmy dla Ciebie zapachy z serii Noce Kaszmiru, Jedwab Północy i Szmer Wody.
Analogicznie możemy postępować w wypadku każdego maila dynamicznego. Dodatkowo wzbogacając go o dynamiczny temat. Wszystko dzięki temu, że w Marketing Automation wiemy kiedy dany klient był na stronie firmy i interesował się określonym produktem.
Chcesz dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu dynamicznych tematów w wiadomościach e-mail? Napisz do nas na: info@salesmanago.pl