Jak budować własne listy adresowe do celów e-Mail Marketingowych

Jedną z najważniejszych podstaw skutecznego e-Mail Marketingu jest dobra lista mailingowa, a takiej listy niestety nie da się kupić. Banalne stwierdzenie, które niestety w dalszym ciągu nie jest dla wszystkich oczywiste. Świadomi słabości kupionych list , kuszeni różnymi ofertami, ulegamy i kupujemy gotowe rozwiązania. Wybieram wyjście łatwiejsze unikając wysiłku na rzecz zbudowania własnej listy mailingowej, która wsparta dobrymi relacjami z odbiorcami stanowi najważniejszy zasób przedsiębiorstwa. Jak więc zacząć?

Po pierwsze, dlaczego nie należy kupować list mailingowych? Powodów jest co najmniej kilka, dlatego też omówmy dwa najważniejsze:

1. Nie ma czegoś takiego jak dobra lista mailingowa na sprzedaż

Każdy, kto posiada naprawdę dobrą listę mailingową nie zdecyduje się na jej sprzedaż. Powód jest prosty. Jeśli udostępnimy listę na wolnym rynku, to z każdym użyciem wzrośnie „zmęczenie” adresatów i spadnie jej wartość. Dlatego też status „na sprzedaż” oznacza, że każdy z e-maili na liście dostał już i będzie dostawał sporą ilość wiadomości od wszystkich. Zanim kupisz listę mailingową odpowiedz na dwa pytania:

  • Czy zdecydowałbyś się udostępnić komuś innemu listę osób, które same się do Ciebie zgłosiły zainteresowane otrzymywaniem wiadomości ofertowych głównie od CIebie?
  • Czy sam zapisałbyś się na taką listę mailingową?

2. Kontakty z takiej listy nigdy o Tobie nie słyszały

Nawet, jeśli kupiona przez Ciebie lista zawiera adresy osób, które same się do niej zapisały, to zapisały się w miejscu zupełnie z Twoją firmą niepowiązanym. Przez co, kiedy dostaną od Ciebie wiadomość, to w większości wypadków odbiorą ją jako spam, gdyż o Tobie nie słyszeli i nie zapisywali się na Twoje wiadomości. Oprócz zmarnowanego czasu i pieniędzy na taką wysyłkę stracisz coś dużo cenniejszego. Im częściej Twoje wiadomości będą zaznaczane jako SPAM, tym bardziej ucierpi reputacja Twojego IP i dostarczalność maili do skrzynek odbiorców.

Dodatkowo o słabości takich list świadczy podejście firm dostarczających usługi e-Mail Marketingu. Każda z nich będzie naciskać na swoich klientów, aby realizowane wysyłki były kierowane tylko do list zbudowanych w oparciu o opt-in. Praktyka ta wynika z troski o własne serwery oraz dobro klientów. Pozwala ona na zapewnienie wysokiej dostarczalności wiadomości e-mail do skrzynek odbiorców.

Skoro już wiemy dlaczego nie warto opierać swojego e-Mail Marketingu o kupione listy adresowe, to rozważmy jak ją skuteczniej zbudować w oparciu o opt-in. Według danych pochodzących z MarketingSherpa, aż 77% respondentów wskazało formularze kontaktowe, jako główne narzędzie gromadzenia adresów email. Jednakże sposób zapisu to kwestia późniejsza. Najpierw musimy zadbać, aby potencjalni klienci chcieli odszukać naszą firmę i pozostawić nam swój adres email.

Po pierwsze musimy zadbać o ilość osób odwiedzających naszą stronę internetową. Na tym etapie pomoże nam tworzenie atrakcyjnych treści i publikacja ich na firmowym blogu. Pamiętajmy, że każdy wpis na blogu to kolejna strona, którą można zindeksować w wyszukiwarkach. Przez co, gdy internauci będą wyszukiwać interesujące ich treści będziemy mieli większą szansę do nich trafić. Warto, również połączyć nasz blog z Social Media i pozwolić na udostępnianie naszych wpisów. Wymienione działań pozwolą nam zainteresować odwiedzających w długookresowej perspektywie. Natomiast na początku warto je wesprzeć płatnymi akcjami:

  • reklamą w systemie Pey-Per-Click;
  • reklamą w Social Media;
  • promowaniem blogu na pokrewnych portalach tematycznych.

W drugim kroku, gdy już zadbamy o odwiedzających. Przeanalizujmy czego u nas szukają i co możemy im zaproponować. Dobrym pomysłem jest zaoferowanie jakiegoś rodzaju „przynęty”, która zachęci odwiedzających do dokonania konwersji na stronie WWW. Taką zachętą może być: e-book, kod rabatowy, specjalny rodzaj usługi, darmowa porada, dostęp do ciekawych treści czy funkcji. Jednakże, na tym etapie przyda nam się system Marketing Automation, który umożliwi monitorowanie i identyfikowanie klientów i ich zainteresowań. Co pozwoli nam dobrze dobrać oferowane treści oraz sprawdzać: kto, kiedy i co pobrał.

Trzeci ostatni krok, to przygotowanie odpowiednich formularzy, które pozwolą na konwersję anonimowych odwiedzających na zidentyfikowanych użytkowników. Tutaj również pomoże system Marketing Automation i oferowane przez niego progresywne formularze. Dzięki zastosowaniu formularzy dostosowujących ilość pól i pobieranych informacji do stopnia zaangażowania indywidualnego odwiedzającego jesteśmy w stanie gromadzić adresy i budować kompletne profile użytkowników.

Na koniec, 3 najpopularniejsze sposoby pozyskiwania adresów email i 3 najskuteczniejsze metody według badań MarketingSherpa. Trzy najbardziej popularne metody budowania list mailingowych online to:

  • formularze kontaktowe na stronie WWW – 77%;
  • przycisk „udostępnij” poprzez portal społecznościowy w treści e-mail’a – 48%;
  • formularze rejestracji w trakcie dokonywania zakupu – 41%.

Natomiast wśród trzech najbardziej efektywnych taktyk znalazły się:

  • formularze rejestracji w trakcie dokonywania zakupu – 61%;
  • wydarzenia online, np. szkolenia online – 41%;
  • formularze kontaktowe na stronie WWW – 37%.

Pamiętajmy, że każdy proces należy monitorować i tak samo jest z pozyskiwaniem nowych kontaktów. Będziemy potrzebować narzędzia mogącego wskazać, które działania czy formularze generują najlepsze efekty i dać nam wskazówkę co rozwijać dalej, co poprawić, a z czego zrezygnować. Tak zbudowana lista adresowana to prawdziwie istotny zasób przedsiębiorstwa, który pomoże skutecznie prowadzić działania na rynku.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]