Jak Marketing Automation usprawni Twój email marketing?

Email marketing słusznie uważany jest za nieodzowne narzędzie w arsenale każdego marketera – przede wszystkim dlatego, że obiecuje nam moment kontaktu 1-do–1 z naszym odbiorcą. Jednak wykorzystanie pełni jego potencjału wciąż nastręcza kłopotów: nasi klienci dostają coraz więcej maili każdego dnia i zaczynają postrzegać napływające zewsząd wiadomości raczej jako rozpraszający spam niż jako wiarygodne źródło komunikacji z marką. Aby skutecznie uprawiać email marketing dziś potrzebujesz platformy Marketing Automation, która sprawi, że Twoje wiadomości będą dla odbiorców warte przeczytania, atrakcyjne i przydatne, co przełoży się na wzrost sprzedaży.


Wszystko, co musisz wiedzieć o Lead Nurturing. Pobierz darmowego ebooka


 

1. Wartościowe treści

Dla każdego klienta wartościowa treść znaczy coś innego: inne są wymagania kogoś, kto dopiero poznaje Twoją firmę, a inne lojalnego klienta. Dlatego powinieneś dbać o to, by Twoje wiadomości zawierały albo materiały, które przydadzą się konkretnemu odbiorcy, albo zawierają ofertę ciekawą właśnie dla niego. Narzędzia segmentacji klientów (na podstawie zaangażowania czy zainteresowań) oraz maile dynamiczne (punktowa wysyłka wiadomości 1-do–1 w reakcji na konkretne zachowanie użytkownika) sprawią, że Twoje maile nie będą adresowane do wszystkich (czyli do nikogo), ale będą dopasowane do potrzeb precyzyjnie określonej osoby lub grupy.

 

2. Skuteczność sprzedażowa

Według danych Experian, maile transakcyjne (czyli wysyłane w reakcji na zachowanie użytkownika, np. mail posprzedażowy, w którym możesz zawrzeć ofertę cross-sellingową) generują 2–5 razy większy zysk niż tradycyjne maile masowe. Wynika to po pierwsze z wyższej otwieralności maili wysyłanych punktowo (więc istnieje większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zapozna się z treścią), po drugie, z lepszym dopasowaniem oferty do oczekiwań klienta w mailach dynamicznych. Krótko mówiąc: gdy wysyłasz spersonalizowaną ofertę, Twoje szanse na sprzedaż rosną.

 

3. Budowanie relacji

Rolą email marketingu nie jest tylko sprzedaż, ale także budowanie relacji z klientami: chcesz pozostać w zasięgu ich wzroku i zachęcać do wizyt nawet wtedy, kiedy nie zakończy się to transakcją. W właśnie platforma Markteting Automation umożliwi Ci komunikację opieki posprzedażowej, zwiększać zaangażowanie przez dosyłanie materiałów dotyczących kupionych produktów czy zainteresowań danej osoby lub jej poprzednich zakupów.

 

4. Aktywizacja nieaktywnych klientów

Marketing Automation daje Ci narzędzia do wyłapywania klientów, którzy od dawna nie robili zakupów ani nie wchodzą na Twoja stronę, dzięki czemu możesz zaadresować do nich dedykowaną kampanię (może zaktywizować nawet 8% nieaktywnych klientów). Ponadto akcje win back pomagają czyścić bazę i usuwać kontakty, które mogą być niepoprawne, fałszywe czy nieużywane.

 

5. Lepsze poznanie klientów

Zaawansowana analityka, oferowana przez systemy Marketing Automation, pozwala Ci zrozumieć nawyki, zwyczaje, cele i wartości Twoich klientów. Głęboki wgląd w ich realne zachowanie na stronie oraz w dane demograficzne na ich temat pokaże Ci, w jaki sposób kształtować komunikację.

 

6. Ratowanie porzuconych koszyków

Klienci e-commerce porzucaja nawet 67% koszyków wypełnionych zakupami – to tak, jakby już wyciągali z portfela pieniądze, a w ostatniej chwili się rozmyślili. Najczęściej jedna przyczyna przerwania zakupów jest trywialna i przypadkowa, związana z odwróceniem ich uwagi. Ktoś, kto załadował produkty do koszyka ewidentnie miał intencję zakupową, więc wykorzystaj ją!

 

7. Edukacja przez Lead Nurturing

Zdobycie potrzebnej wiedzy przez klienta może być koniecznym warunkiem procesu zakupowego. Dlatego tak zaleca się wdrażanie programów Lead Nurturing, w których z jednej strony lepiej profilujesz klienta, z drugiej – dostarczasz mu potrzebnych informacji, dzięki którym może dokonać zakupu. Choć długo to rozwiązanie było domeną B2B, przydaje się także w B2C i E-commerce.

 

8. Dopasowanie czasu wysyłki do preferencji indywidualnego użytkownika

Znacie ten mity. Środa o 10. Czwartek o 14. Jaka jestb najlepsza pora na wysyłkę newslettera? Odpowiedź jest zupełnie inna: najlepiej wysłać wiadomośc wtedy, kiedy dany użytkownik jest aktywny i istnieje większe prawdopodobieństwo, że ją odbierze. Dlatego skorzystaj z opcji dostarczania emaili każdemu klientowi w indywidualnie dopasowanym czasie – system sam go ustali w oparciu o analitykę zachowań klienta.

 

9. Zwiększenie CTR i OR

Badania dowodzą, że wiadomości adresowane do segmentu bazy lub do indywidualnego użytkownika są częściej otwierane i chętniej klikane. Doświadczenia naszych klientów korzystających z SALESmanago ilustruje tabela poniżej.

maile-dynamiczne-a-mailing-masowy

A jak zmienił się Twój email marketing dzięki wdrożeniu Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.