#2 Jak można wypromować wiralową aplikację bez wydawania ani grosza na reklamę?

Jest kilka sposobów, dzięki którym można popchnąć apkę w kierunku stania się viralem. Oto 8 porad jak rozkochać internautów i użytkowników mobile.

  1. Bądź na bieżąco z trendami – Jeżeli chcesz wygrać, musisz wiedzieć co w trawie piszczy. W internecie trendy zmieniają się szybciej niż mogło by się wydawać. W jednym tygodniu wszyscy mówią o selfie Ellen DeGeneres z gali Oskarowej, a w następnym wspominanie o nim jest już obciachem. Śledź Buzzsumo i Twittera – to są papierki lakmusowe trendów sieciowych!
  2. Władaj biegle językiem emocji – O sile viralu stanowi jego potencjał wzbudzania silnych emocji. Nie ma znaczenia, czy będą one radosne (Orange i bilety do kina), czy wrecz przeciwnie(Lew Cecil). Jeżeli jednak zależy ci na dłuższej popularności, celuj w emocje pozytywne – badania wykazują, że mają one większy i trwalszy wpływ na odbiorców.
  3. Daj coś od siebie – Masz ogromne pole do popisu. Możesz zaoferować rozrywkę, usługę, rabat, możliwość współuczestniczenia w zabawie, wiedzę i wiele innych wartości. Każdy lubi podarki, i ceni osobę, która daje mu coś od serca. Dlatego dziel się tym co Cię odróżnia od konkurencji.
  4. Daj użytkownikom coś, czego mogą użyć w praktyce – Aplikacje i treści, które mają zastosowanie praktyczne są przyjmowane z większym entuzjazmem niż pozostałe. Tak jak tej kampanii Ogilvy: użytkownicy dostali darmowy dostęp do internetu w miejscach, gdzie z reguły go nie ma.
  5. Bądź autentyczny w tym co robisz – Nie łudź się, że wymuszona poza wyuczona na seminarium motywacyjnym umknie bystrym oczom internautów. W zalewie przekazu marketingowego ludzie szukają autentyczności. Uchyl rąbka tajemnicy swojego życia prywatnego. Twoje dziecko upaprało siebie, ścianę i psa mamusiną szminką? Wrzuć to na Twittera. Twój pies chce się dokopać do Chin? Nakręć filmik i udostępnij go na Facebooku! (Według Buzzsumo, dzieci i zwierzaki to złote bilety do fabryki leadów)
  6. Poznaj swoich odbiorców – Ciężko dobrać przekaz, jeżeli nie wiesz, do kogo się zwracasz. Użyj wszystkich dostępnych środków, aby stworzyć profile behawioralne użytkowników. Korzystaj z formularzy, które będą zbierały ich dane. Zrób stronę internetową, na której możesz zamieszczać tzw. Gate Content (obszerne treści udostępniane w zamian za dane użytkownika). Używaj platformy do automatyzacji marketingu mobilnego i zintegruj ją z używaną na co dzień platforma do marketing automation żeby mieć porządek w bazie danych, skutecznie monitorować ruch użytkowników w obrębie aplikacji i ułatwić sobie personalizację kampanii marketingowych.
  7. Daj możliwość interakcji – Ludzie chcą współuczestniczyć i dzielić się opiniami! Przyjmuj z otwartymi ramionami wszystkie reakcje. Dadzą ci jasny obraz tego jak skuteczne są Twoje działania i co jeszcze możesz poprawić. Pamiętaj o przyciskach akcji. Aż 60% naszych zakupów nie jest planowane (40 – 80%, w zależności od kategorii produktu). 87% Amerykanów przyznaje się do zakupów impulsywnych. Na ten proces szczególnie podatni są millenialisi, czyli główni użytkownicy kanału mobile!
  8. Nie hamuj twórczych zapędów odbiorców – Co raz wpadnie do sieci, zostaje w niej na zawsze. Pamiętacie niezbyt udane zdjęcie Beyonce? A filmik z Kamilem Durczokiem i brudnym stołem? Kasowanie filmików i obrażanie się o przeróbki nic nie da. Lepiej zareagować na nie z humorem i zaakceptować fakt, że raz upublicznione nie znikną z sieci tylko dlatego, że tupniesz nogą. Dużą popularnością cieszy się seria Mean Tweets, gdzie na prośbę Jimmy’ego Kimmela celebryci czytają niemiłe Tweety na swój temat. Dzięki pozytywnym lub zabawnym reakcjom znacznie zyskują w oczach fanów.

Przygotuj całą kampanię zawczasu – Sam viral to nie wszystko. Bądź gotowy na popularność i miej przygotowaną całą kampanię, tak aby szybko przekuć szum w sieci na wyniki finansowe!

Aby dobrze przyjąć napływ nowych leadów powinieneś:

  • Określić jasno cele kampanii – czy ma ona za zadane generację leadów, zwiększenie zaangażowania użytkowników, sprzedaż, czy coś innego?
  • Przygotować plan onboardingu i postępowania z nowymi leadami, tak aby każdy nowy użytkownik został sprawnie powitany, przypisany do odpowiedniego lejka sprzedażowego i przekazany do odpowiednich opiekunów.
  • Zautomatyzować procesy marketingowe. Dzięki głębokiej integracji marketing automation i mobile marketing automation możesz zaplanować i zautomatyzować całą kampanię od początku do końca. Dzięki temu każdy z użytkowników będzie traktowany zgodnie ze swoimi preferencjami, działania Twoich Teamów będą dopasowane do jego indywidualnego tempa.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.