Jest kilka sposobów, dzięki którym można popchnąć apkę w kierunku stania się viralem. Oto 8 porad jak rozkochać internautów i użytkowników mobile.

  1. Bądź na bieżąco z trendami – Jeżeli chcesz wygrać, musisz wiedzieć co w trawie piszczy. W internecie trendy zmieniają się szybciej niż mogło by się wydawać. W jednym tygodniu wszyscy mówią o selfie Ellen DeGeneres z gali Oskarowej, a w następnym wspominanie o nim jest już obciachem. Śledź Buzzsumo i Twittera – to są papierki lakmusowe trendów sieciowych!
  2. Władaj biegle językiem emocji – O sile viralu stanowi jego potencjał wzbudzania silnych emocji. Nie ma znaczenia, czy będą one radosne (Orange i bilety do kina), czy wrecz przeciwnie(Lew Cecil). Jeżeli jednak zależy ci na dłuższej popularności, celuj w emocje pozytywne – badania wykazują, że mają one większy i trwalszy wpływ na odbiorców.
  3. Daj coś od siebie – Masz ogromne pole do popisu. Możesz zaoferować rozrywkę, usługę, rabat, możliwość współuczestniczenia w zabawie, wiedzę i wiele innych wartości. Każdy lubi podarki, i ceni osobę, która daje mu coś od serca. Dlatego dziel się tym co Cię odróżnia od konkurencji.
  4. Daj użytkownikom coś, czego mogą użyć w praktyce – Aplikacje i treści, które mają zastosowanie praktyczne są przyjmowane z większym entuzjazmem niż pozostałe. Tak jak tej kampanii Ogilvy: użytkownicy dostali darmowy dostęp do internetu w miejscach, gdzie z reguły go nie ma.
  5. Bądź autentyczny w tym co robisz – Nie łudź się, że wymuszona poza wyuczona na seminarium motywacyjnym umknie bystrym oczom internautów. W zalewie przekazu marketingowego ludzie szukają autentyczności. Uchyl rąbka tajemnicy swojego życia prywatnego. Twoje dziecko upaprało siebie, ścianę i psa mamusiną szminką? Wrzuć to na Twittera. Twój pies chce się dokopać do Chin? Nakręć filmik i udostępnij go na Facebooku! (Według Buzzsumo, dzieci i zwierzaki to złote bilety do fabryki leadów)
  6. Poznaj swoich odbiorców – Ciężko dobrać przekaz, jeżeli nie wiesz, do kogo się zwracasz. Użyj wszystkich dostępnych środków, aby stworzyć profile behawioralne użytkownikow. Korzystaj z formularzy, które będą zbierały ich dane. Zrób stronę internetową, na której możesz zamieszczać tzw. Gate Content (obszerne treści udostępniane w zamian za dane użytkownika). Używaj platformy do automatyzacji marketingu mobilnego i zintegruj ją z używaną na co dzień platforma do marketing automation żeby mieć porządek w bazie danych, skutecznie monitorować ruch użytkowników w obrębie aplikacji i ułatwić sobie personalizację kampanii marketingowych.
  7. Daj możliwość interakcji – Ludzie chcą współuczestniczyć i dzielić się opiniami! Przyjmuj z otwartymi ramionami wszystkie reakcje. Dadzą ci jasny obraz tego jak skuteczne są Twoje działania i co jeszcze możesz poprawić. Pamiętaj o przyciskach akcji. Aż 60% naszych zakupów nie jest planowane (40 – 80%, w zależności od kategorii produktu). 87% Amerykanów przyznaje się do zakupów impulsywnych. Na ten proces szczególnie podatni są millenialisi, czyli główni użytkownicy kanału mobile!
  8. Nie hamuj twórczych zapędów odbiorców – Co raz wpadnie do sieci, zostaje w niej na zawsze. Pamiętacie niezbyt udane zdjęcie Beyonce? A filmik z Kamilem Durczokiem i brudnym stołem? Kasowanie filmików i obrażanie się o przeróbki nic nie da. Lepiej zareagować na nie z humorem i zaakceptować fakt, że raz upublicznione nie znikną z sieci tylko dlatego, że tupniesz nogą. Dużą popularnością cieszy się seria Mean Tweets, gdzie na prośbę Jimmy’ego Kimmela celebryci czytają niemiłe Tweety na swój temat. Dzięki pozytywnym lub zabawnym reakcjom znacznie zyskują w oczach fanów.

Przygotuj całą kampanię zawczasu – Sam viral to nie wszystko. Bądź gotowy na popularność i miej przygotowaną całą kampanię, tak aby szybko przekuć szum w sieci na wyniki finansowe!

Aby dobrze przyjąć napływ nowych leadów powinieneś:

  • Określić jasno cele kampanii – czy ma ona za zadane generację leadów, zwiększenie zaangażowania użytkowników, sprzedaż, czy coś innego?
  • Przygotować plan onboardingu i postępowania z nowymi leadami, tak aby każdy nowy użytkownik został sprawnie powitany, przypisany do odpowiedniego lejka sprzedażowego i przekazany do odpowiednich opiekunów.
  • Zautomatyzować procesy marketingowe. Dzięki głębokiej integracji marketing automation i mobile marketing automation możesz zaplanować i zautomatyzować całą kampanię od początku do końca. Dzięki temu każdy z użytkowników będzie traktowany zgodnie ze swoimi preferencjami, działania Twoich Teamów będą dopasowane do jego indywidualnego tempa.