Flagowym dziełem Cyfrowych Wydawnictw Edukacyjnych Sp. z o.o. jest dedykowany dla rodziców serwis tuRodzinka.pl. Skupia on społeczność rodziców małych dzieci. Na podstawie stworzonego profilu, dostarcza rodzicom dopasowane do ich potrzeb produkty, oferty, artykuły specjalistyczne oraz pomysły na spędzanie wolnego czasu z maluchami. Po wejściu na stronę i zaznaczeniu wieku pociechy i swojej lokalizacji, rodzic otrzymuje zbiór interesujących artykułów dopasowanych do wieku dziecka, propozycje zabawek, i informacje o odpowiednich wydarzeniach w okolicy. Czytając artykuły rodzice mogą natknąć się również na kody rabatowe na opisywane produkty.

Głównym produktem firmy nie są artykuły dla dzieci, czy pomysły na rodzinne spędzanie czasu. Tym co przynosi zysk jest sprzedaż powierzchni reklamowej. Klientem są w tym przypadku reklamodawcy i znane marki chcące ją wykupić na potrzeby kampanii, a nie użytkownicy serwisu jak to zwykle bywa.

 

Przestrzeń reklamowa w internecie to nie to samo co billboard w centrum dużego miasta – sama lokalizacja nie wystarczy, żeby móc zażądać wyższej ceny. Aby powierzchnia była atrakcyjna musi się znajdować na stronie, która:

  • jest popularna
  • ma duży ruch
  • jest w stanie konwertować ten ruch na leady
  • oferuje posegmentowaną bazę odbiorców o określonych zainteresowaniach
  • pozwala kierować ofertę w czasie rzeczywistym do osób prawdziwie nią zainteresowanych.

Jako, że celem prowadzonych działań nie jest sprzedaż kierowana do użytkowników, a pobudzanie ich aktywności, zachęcanie do wchodzenia w interakcje i aktywny udział w życiu serwisu, największym wyzwaniem CWE stało się zatem stworzenie bazy odbiorców o jak najwyższej jakości i jak najlepiej sprecyzowanych zainteresowaniach. Poszukiwano zatem sposobu na przekonanie anonimowych użytkowników strony do zostawienia swoich danych kontaktowych i dołączenia do społeczności.

Wdrożenie automatyzacji marketingu pozwoliło uzyskać:

  • 20% konwersję leadów pozyskanych z formularzy na stronie www na zarejestrowane konta użytkowników
  • 400% wzrost OR spersonalizowanych maili wysyłanych z reguł automatyzacji w stosunku do masowych mailingów
  • 900% wzrost CTR w wiadomościach automatycznych w porównaniu do masowych mailingów

Pobierz Case Study i dowiedz się, jakie rozwiązania zastosowano, aby osiągnąć te efekty i jakie jeszcze wyzwania stoją przed firmą!