Jak skutecznie komunikować się z Millenialsami, czyli najbardziej narcystycznym pokoleniem?

Millenialsi, znani również jako pokolenie Y są aktualnie największym wyzwaniem dla sprzedawców, pracodawców i marketerów. Głównym problemem jest znalezienie właściwego sposobu komunikowania się z tym najbardziej narcystycznym pokoleniem.


Jak pisaliśmy w naszym poprzednim artykule „Pokolenie X, Y, Z. Jak do nich trafić z komunikacją marketingową?”. Millenialsi to pokolenie urodzone w latach 80-tych i 90-tych. Technologie cyfrowe stanowią dla nich integralną część rzeczywistości, w której czują się jak ryby w wodzie. Istnieje wiele mitów na temat millenialsów. Mass media bardzo często opisują je jako zepsute, nierealistyczne i narcystyczne. Łatwo jest przedstawić je w złym świetle, ponieważ wyraźnie różnią się od poprzednich pokoleń. Praca nie jest najważniejsza w ich życiu. Im szybciej wkraczają w dorosłość, tym bardziej oczywiste staje się, że wiele cech, które były postrzegane jako wady, są w rzeczywistości zaletami.

Będą kształtować przyszłość

Pokolenie Y żyje w trudnych czasach, ale nauczyło się dostosowywać do nowych okoliczności. Ich zamiłowanie do technologii i mediów społecznościowych tworzy w nich nowy rodzaj świadomości i przebiegłości. Szukają nowych sposobów oszczędzania pieniędzy w świecie, w którym niepewność ekonomiczna jest normą. Generacja Y to bardzo zróżnicowana grupa. W przeciwieństwie do swoich rodziców mieli okazję dużo podróżować po świecie, a to już jest źródłem wartości. Millenialsi są biegli w mowie mediów, dlatego warto uczyć się od nich, ponieważ to oni kreują przyszłość.

Znają najlepiej social media

Rodzice millenialsów mogą być dobrze zorientowani w świecie social mediów, jednak w przeciwieństwie do swoich dzieci, zazwyczaj nie potrafią posługiwać się nimi biegle. Ich podstawowa sieć społecznościowa istnieje w świecie rzeczywistym. Relacje pomiędzy millenialsami są nieco bardziej przejściowe, a ich umiejętności społeczne są nieco mniejsze. To oni lepiej wykorzystują możliwości mediów społecznościowych niż ich rodzice. Co drugi Ygrek twierdzi, że odrzuciłby ofertę pracy, gdyby firma nie zezwoliła na dostęp do mediów społecznościowych. Szybki sposób komunikacji prowadzi do tego, że millenialsi oczekują natychmiastowych rezultatów swoich działań. To naturalne, w ich świecie należy zawsze być podłączonym do sieci i pozostawać w stałym kontakcie. Gdy strona ładuje się dłużej niż 30 sekund, powoduje to frustrację. Millenialsów można określić jako leniwych, ale czy takie określenie jest sprawiedliwe?

Kochają rozwój

Generacja Y to prawdziwe wyzwanie dla pracodawców. Skupiają się na ciągłym rozwoju, gratyfikacjach finansowych i nie tylko. Trudniej utrzymać ich w jednym miejscu pracy, dlatego działy HR dużych firm stale dążą do spełnienia ich oczekiwań. Jest to pokolenie, które silnie koncentruje się na rozwoju, więc jest to dobra wiadomość z punktu widzenia pracodawcy. Naukowcy zauważyli również, że Millenialsi charakteryzują się znacznie większym narcyzmem niż przedstawiciele pokolenia X. To pokolenie było już opisywane jako skoncentrowane na samorealizacji. „Epidemia narcyzmu” spadła w latach 2000–2006 i stale rośnie. Warto pamiętać, że do 2025 r. pokolenie Y będzie stanowić 75% światowej siły roboczej.

Jak więc znaleźć z nimi wspólny język?

Pomimo różnic społecznych i finansowych, millenialsi mają wiele powiązań. Komunikują się za pomocą wspólnego kodu kulturowego. Prawie każdy z nich mówi bardzo dobrze po angielsku i często używa go codziennie. Niezależnie od tego, skąd pochodzą, słuchają tej samej muzyki i oglądają te same seriale. Dlatego warto poznać ich język, aby móc się z nimi swobodnie komunikować. Dla Ygreków przestrzeń do wyrażania opinii jest niezwykle ważna. Jeśli chcemy znaleźć z nimi wspólny język, spróbujmy zrozumieć ich świat i zaprosić do swojego.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.