Jak spersonalizować reklamy na Facebooku wykorzystując Marketing Automation i dlaczego warto to robić?

like

Spędzamy w social media 1,7 godziny dziennie, z czego minimum 20 minut poświęcamy na Facebooka (Global Web Index, comScore). Jednak dla marketerów to wciąż ziemia nieznana. Większość stosowanych powszechnie strategii nie eksploruje w pełni potencjału mediów społecznościowych i zatrzymuje się na wierzchołku góry lodowej. Jak gdyby specjaliści od marketingu nie zauważyli, jak potężną metamorfozę przeszły od swojego powstania i w jaki sposób prowadzić komunikację, by zadowolić jej obie strony.  


10 sposobów na omnichannel marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Facebook: czytasz i wiesz

Facebook and Twitter stały się dla nas głównym źródłem wiedzy, spersonalizowanym serwisem informacyjnym, który kształtuje nasze opinie i światopogląd. Instagram, pełen lśniących, starannie skomponowanych i przefiltrowanych zdjęć, bije na głowę kolorowe magazyny: jest na bieżąco aktualizowany, nie trzeba za niego płacić i nigdy się nie kończy.

 

Według Paw Research, konsumenci wolą pozyskiwać aktualne informacje z mediów społecznościowych, a nie przez samodzielne przeszukiwanie portali. W feedzie interesujące informacje są wyselekcjonowane przez algorytm i podane w lekkostrawnej, krótkiej formie, z obrazkiem, podsumowaniem, i komentarzami, co pozwala małym kosztem szybko wyrobić sobie opinię. To czysta ekonomia.

 

Facebook, Pinterest czy Instagram pełnią też kluczową rolę w procesie zakupowym: jak zauważa John Rampton, rekomendacje w social media zdominowały procs zakupowy. Klienci zaczynają od researchu online oraz sprawdzenia opinii klientów. Fakt, że nasi znajomi lubią markę, wysokie oceny produktu czy recenzje zwykłych użytkowników mają większy wpływ na decyzję zakupową niż jakakolwiek kampania reklamowa. Pre-shopping na tyle zmienił zasady gry, że Jim Lecinski z Google ukuł nowy termin, który określa: ZMOT, czyli Zerowy Moment Prawdy.

 

Kreator Tworzenie Reklam Facebooka

Innymi słowy, zarówno zakupy, jak i zdobywanie wiedzy wydarzają się dziś w social media, które zastępują wyszukiwarki, gazety, portale informacyjne i sprzedawców.

 

Nowe reklamy w social media

Na rynku pojawia się też coraz więcej technologii, które pozwalają wykorzystać SM jako kanał marketingowy. Wachlarz opcji jest dużo szerszy niż płatne reklamy w tych serwisach.

By wykorzystać ten potencjał, uzbrój się w Marketing Automation. Dzięki ich synergii, jak mówi John Boitnott, będziesz mógł mierzyć, optymalizować i skalować swoje wysiłki, oraz personalizować komunikację. To ironicznie, że w social media, które uosabiają nowy model komunikacji na linii marka – klient (bardziej autentyczny i dialogiczny), wdrażamy tradycyjny, masowy model: wszystkim fanom chcemy zafundować dokładnie to samo. To jednak można zmienić. Omówimy to na przykładzie Facebooka.

 

Wykorzystanie danych behawioralnych do tworzenia Facebook Custom Audiences

Funkcja Custom Audiences pozwala Ci personalizować reklamy: Twoja wiadomość wyświetlana jest wówczas starannie dopasowanym grupom odbiorców, np. lojalnym klientom, blogerom, osobom, które wypisały się z Twojego newslettera (lub nigdy nie otwierają Twoich wiadomości), odbiorcom z konkretnej lokalizacji. Możesz też wykluczyć część odbiorców z kampanii (np. istniejących klientów). Ukształtuj grupę odbiorców w dowolny sposób!

 

Oczywista, dane z Twojej platformy Marketing Automation okażą się nieocenione w procesie budowania Twoich niestandardowych grup odbiorców. Zachowanie użytkowników na stronie www, ich reakcje na różne kampanie, historia produktów oglądanych, dodanych do koszyka czy kupionych … to wszystko stanowi doskonały materiał do dopasowywania komunikacji marketingowej i kryteria segmentacji Twoich fanów.

 

Od teraz możesz również stworzyć Custom Audiences bezpośrednio z poziomu modułu SALESmanago i tam od początku do końca zaprojektować całą kampanię, ustalić jej parametry, budżet oraz grupę docelową.

custom_audience_setup_PL

> Przeczytaj więcej o integracji SALESmanago – Facebook Ads

 

Naukowe podejście do Facebooka

Wielu marketerów słucha swojej intuicji, kiedy przychodzi do Facebooka, mimo że rzadko czują się w tej przestrzeni pewnie i komfortowo. A intuicję ciężko mierzyć, optymalizować czy opierać na niej poważne decyzje.

 

Dlatego marketingowy instynkt dobrze jest zrównoważyć solidnymi narzędziami do analityki skuteczności działań w social media. Trzymaj rękę na pulsie i nie poprzestawaj na mierzeniu lajków czy followersów. Wejdź głębiej. Tu ponownie pomoże automatyzacja.

 

Platforma MA pozwoli zmierzyć mniej oczywiste metryki (wyświetlenia, zasięg czy budżet). Dzięki niej ustalisz konkretne cele dla konkretnej kampanii oraz będziesz śledzić jej postępy, a także włączysz dane o zachowaniu użytkowników w kampanii do ich całościowego profilu w systemie.   
Gdy połączysz Facebooka z Marketing Automation szybko zauważysz, jak wzrośnie Twoja produktywność: posty i kampanie staną się lepiej zorganizowane i bardziej skoncentrowane na odbiorcy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]