Klient SALESmanago Marketing Automation, firma Chroma, chciała spersonalizować komunikację e-mailową z klientami i zwiększyć jej skuteczność. W porównaniu z masowymi mailingami wysyłanymi poprzednio, w wyniku wdrożonych rozwiązań firma osiągnęła wzrost współczynnika kliknięć w segmentowanych e-mailach o 200%, wzrost współczynnika kliknięć w automatycznych mailingach o 300%, a także wzrost współczynnika otwarć dla spersonalizowanych automatycznych e-maili po porzuconym koszyku o 350%. W jaki sposób osiągnięto takie rezultaty? Dowiesz się z poniższego Case Study!

 

O firmie

Chroma to lider krajowego rynku, jak również jedna z czołowych firm poligraficznych w Europie. W 2009 r. jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła usługę zamawiania druku online. Aktualnie oferuje najnowocześniejszą platformę, która umożliwia automatyczną wycenę i zamówienie druku w milionie konfiguracji produktów w dowolnym nakładzie, z możliwością wysyłki zagranicznej oraz multiwysyłki. W ofercie szeroka gama produktów: ulotki, plakaty, katalogi, kalendarze, wizytówki, oraz innowacyjne rodzaje uszlachetnień w postaci złocenia, srebrzenia, folii Soft Skin oraz lakieru High Gloss UV i Drip Off.

 

Wyzwania:

Firma Chroma dzięki automatyzacji marketingu chciała identyfikować osoby odwiedzające stronę, segmentować je, poznać ich zainteresowania oraz polepszyć komunikację e-mailową poprzez dopasowywanie oferty do potrzeb klientów.

 

Główne cele wdrożenia:

  • Pozyskiwanie leadów
  • Segmentacja klientów na podstawie zainteresowań  
  • Edukacja klientów niewykazujących gotowości do zakupu
  • Ratowanie porzuconych koszyków
  • Zwiększenie skuteczności kampanii e-mail marketingowych
  • Zwiększenie liczby osób biorących udział w webinarach szkoleniowych dla grafików  
  • Podtrzymanie lojalności klientów poprzez kupony rabatowe

 

Wdrożone rozwiązania:

  • Segmentacja klientów zgodnie z interesującymi ich produktami
  • Lead Nurturing – cykl trzech e-maili edukacyjnych, które zachęcają do zakupu
  • Odzyskiwanie porzuconych koszyków – dynamiczny e-mail z produktami pozostawionymi w koszyku
  • Newslettery z zaproszeniami na webinary dla grafików
  • Lejek sprzedażowy, który umożliwia analizowanie przepływu leadów przez kolejne etapy procesu sprzedażowego
  • Wysyłka e-maili z kuponami rabatowymi m.in.dla nowych klientów i do grup segmentowanych dzięki wykorzystaniu panelu RFM.
  • Automatyzacja wysyłki ankiety satysfakcji dla nowych i powracających klientów.

 

Efekty:

  • wzrost uczestnictwa w webinarach o 150%
  • wzrost kliknięć mailingów segmentowanych o 200% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika kliknięć w automatycznych mailingach o 300% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika otwarć w automatycznych mailingach o 320% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika otwarć dla spersonalizowanych automatycznych e-maili po porzuconym koszyku o 350% w porównaniu do wysyłek masowych

 

Co dalej?

Dalsze możliwości rozwoju:

  • Wdrożenie powiadomień web push i dynamicznych powiadomień web push oferujących produkty pozostawione w koszyku
  • Zastosowanie e-maili dynamicznych po wizycie.