Jak zatrzymać użytkownika na stronie i zmienić go w klienta? 7 porad od ekspertów Marketing Automation

salesmanago_robot-przycietyZaledwie 2% klientów e-sklepu konwertuje na sprzedaż, zauważa Adam Schwartz. Można się tą liczbą załamać: tyle Twojego wysiłku w przyciąganiu nowych użytkowników idzie na marne! Ale można też zobaczyć w niej potencjał – wielu nowych klientów możesz jeszcze pozyskać, jeśli zastosujesz poniższe rady. Zbieramy najlepsze praktyki, które pomogą zatrzymać użytkownika na stronie.


Zmień odbiorców w lojalnych klientów. Darmowy ebook


 

1. Banery dynamiczne

Banery dynamiczne zawierają ofertę dopasowaną do profilu konkretnego klienta – każdy użytkownik widzi na nich inne produkty, odpowiadające jego własnej historii przeglądania czy źródłu, z którego przyszedł. Dzięki temu pokazujesz produkty, które są atrakcyjne dla danej osoby i pomagasz jej zadomowić się na stronie www.

 

2. Spersonalizowane popupy

Kiedy użytkownik zbliża się ku górze strony, by otworzyć nową kartę w przeglądarce lub wyjść ze strony, możesz zaserwować mu na popupie produkty dopasowane do jego zainteresowań. Możesz też zaoferować zniżkę, by zwiększyć motywację odbiorcy.

Do precyzyjnego dopasowywania produktów i przewidywania, co dana osoba będzie chciała kupić, wykorzystaj mechanizm SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI. To moduł, który analizuje oglądalność, klikalność i zakupy poszczególnych produktów oraz pozwala dokładnie dopasować ofertę do klienta wykorzystując dane zarówno z jego własnej historii, jak i z analizy całej strony (które produkty są razem oglądane bądź kupowane przez klientów).

 

3. Spersonalizowane formularze kontaktowe

Jak skłonić odbiorcę, by podał nam swoje dane i pozostał z nami w kontakcie? Mimo że deklaratywnie wszyscy nienawidzimy popupów, stanowią one najskuteczniejsze narzędzie Lead Generation. Jednak by działały, muszą być sensownie zaprojektowane, a nie wyświetlane mechanicznie wszystkim odwiedzającym. Identyfikuj użytkowników, by nie pokazywać popupa tym, którzy już podali Ci dane. Nie przesadzaj z ilością wymaganych pól.

Poza tym personalizuj treść. Na podstawie zachowania użytkownika podczas wizyty i źródła, z którego przyszedł, możesz w miarę precyzyjnie stwierdzić, czego poszukuje. Wykorzystaj tę wiedzę do konstrukcji popupa!

Rainbow Tours wyświetla anonimowym użytkownikom popupy ze zdjęciem i nazwą miejsca, do którego dana osoba szuka wycieczki.

 

4. Progresywne profilowanie

Kiedy ktoś pierwszy raz odwiedza Twoją stronę i nie zna Twojej marki, może nie być chętny do podawania Ci od razy swojego numeru telefonu i kiedy zobaczy takie żądanie na popupie, zniechęci się albo poda fałszywy numer. To zrozumiałe. Jednak kiedy ta sama osoba po raz piąty chce pobrać materiał z Twojej strony, możesz zasadnie oczekiwać, że będzie skłonna powiedzieć Ci o sobie nieco więcej.

Praktykę, w której w miarę pogłębiania się relacji z użytkownikiem stopniowo zwiększamy liczbę pozyskiwanych danych, nazywamy progresywnym profilowaniem. To najlepszy sposób, by klienci wypełniali formularze. Redukujesz również w ten sposób zaśmiecanie bazy nieprawdziwymi informacjami.

Dowiedz się więcej o progresywnym profilowaniu.

 

5. Email retargeting

Choć mówiąc „retargeting”, widzimy od razu kampanie display, to nie zapominajmy, że dzięki zaawansowanym narzędziom Marketing Automation możemy wysłać wiadomość email do użytkownika, który nie podał nam jeszcze swoich danych kontaktowych – dzięki zewnętrznym bazom danych.

Kiedy zawrzemy w takiej wiadomości produkty oglądane przez użytkownika i starannie dobierzemy czas wysyłki, możemy odzyskać użytkownika, który wpadł na naszą stronę i zapomniał o zakupach. Wybór kanału email daje znaczącą przewagę – 77% klientów deklaruje, że najbardziej lubią otrzymać wiadomości handlowe w tej formie (Marketingland).

Przeczytaj case study: email retargeting

 

6. Lead Nurturing

Lead Nurturing to cykl wiadomości edukacyjnych, które wysyłasz użytkownikom, którzy dopiero podali Ci dane. Zamiast słać im regularny newsletter, zaczynasz od kilku wiadomości z podstawowymi informacjami dotyczącymi Twojej branży czy produktów tak, by potem łatwiej było klientowi podjąć decyzję i wybrać rozwiązanie idealne dla niego. W ten sposób pomagamy klientom, którzy kochają robić research przed zakupami, zbierać przydatną wiedzę.

Tu zebraliśmy dla Was statystyki dotyczące Lead Nurturing.

 

7. Live chat

Często użytkownik odchodzi, ponieważ nie może znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytanie, a jego motywacja nie jest na tyle duża, by przeszukiwać z zapałem Twoją stronę czy pisać maila. Live chat pozwala na szybki kontakt i rozwianie wątpliwości, a satysfakcjonująca obsługa pozwala użytkownikowi poczuć, że jesteś kompetentny, dbasz o klienta i można Ci zaufać.

 

Istnieje cały wachlarz narzędzi, przy pomocy których możesz zatrzymać klienta na stronie www. Oparte są one o identyfikację użytkownika oraz dobór treści do jego preferencji (banery dynamiczne i popupy z ofertą, spersonalizowane formularze i retargeting) oraz stopniowe budowanie relacji (progresywne profilowanie, Lead Nurturing, Live Chat).

A jakie rozwiązania najlepiej sprawdzają się u Was?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.