Gocco jest wiodącą hiszpańską marką produkującą odzież dla dzieci do 16. roku życia. Firma została założona w 2000 roku i rozwija się zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Firma posiada 250 sklepów w 15 krajach na terenie Europy, Ameryki, Azji oraz na Bliskim Wschodzie. Ekskluzywne projekty ubrań stanowią wyjątkową propozycję dla najmłodszych dzieci i nastolatków.

 

Z jakimi wyzwaniami zmierzyła się firma?

Pierwszym z nich było zwiększenie liczby klientów. Klientami sklepu są rodzice i krewni, którzy kupują produkty dla swoich dzieci, przyjaciół i rodziny. Kluczowe więc było budowanie dokładnych rekomendacji.

Drugim wyzwaniem było zmierzenie się z potrzebą zróżnicowania komunikacji podczas zakupowej podróży klienta. Zróżnicowanie klientów, dla których dedykowane są produkty, pod względem wieku oraz rodzaju dokonywanych transakcji wymaga modyfikowania języka komunikacji oraz używania wielu technik, które przyciągną uwagę klienta.

Kolejne wyzwanie to zintegrowanie informacji o zachowaniu klienta online i offline. Klienci mogą dokonać zakupu w sklepach stacjonarnych i internetowych. Aby zbudować pełny profil klienta niezbędne jest monitorowanie wszystkich zakupów, także tych dokonywanych offline.

Ostatnim wyzwaniem były wymagania technologiczne, które umożliwią komunikację wielokanałową. Obecnie firma używa wszystkich dostępnych kanałów komunikacji z klientem. Zawartość powinna zostać spersonalizowana dla każdego odbiorcy bez względu na kanał, przez który komunikacja jest realizowana.

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak Gocco poradziło sobie z tymi wyzwaniami, pobierz case study.

 

Wdrożenie narzędzi do automatyzacji pozwoliło na:

  • 368% wzrost współczynnika otwarć OR (z jęz. ang. Open Rate) dla spersonalizowanych i zautomatyzowanych emaili w porównaniu do masowych mailingów
  • 455% wzrost współczynnika klikalności CTR (z jęz. ang. Click Through Rate) dla spersonalizowanych i zautomatyzowanych emaili w porównaniu do masowych mailingów
  • 200% wyższy OR dla masowych mailingów niż średnia rynkowa
  • 250% wyższy CTR dla masowych mailingów niż średnia rynkowa

 

Przeczytaj opinię Gonzalo Arredondo – Online channel Manager w Gocco o SALESmanago:

SALESmanago oferuje nam prosty sposób na stopniowe wdrażanie nowych procesów marketingowych dla naszych klientów, z możliwością szybkiej oceny ich efektów. Z tego powodu w momencie kiedy rozwinęliśmy nową aplikację, nie zawahaliśmy się zintegrować jej z APPmanago, przez co byliśmy w stanie zapewnić wielokanałowy serwis dla naszych klientów.