Zasadniczo mogłabym zacząć ten post niczym sensacyjnego newsa w gazecie:

Integracja SALESmanago i Google DoubleClick pozwala na lepsze niż kiedykolwiek zrozumienie klienta i efektywniejszą komunikację z nim.

Później przejść do mięsistego opisu funkcjonalności:

AdRemarketing z Google DoubleClick to moduł, który umożliwia targetowanie reklam display 1-do-1, dopasowanych do potrzeb każdego pojedynczego użytkownika w sieci reklamowej RTB. W praktyce oznacza to, że każdemu użytkownikowi będzie wyświetlany jeden, specjalnie dla niego przygotowany komunikat.

A następnie wymienić konkretne zalety tego rozwiązania:

AdRemarketing pozwala z łatwością targetować reklamy display z ostatnio oglądanymi produktami, produktami porzuconymi w koszyku zakupowym, tymi podobnymi do zakupionych lub w oparciu o dowolne inne dane o kliencie (np. etap w lejku sprzedażowym na którym się znajduje).

I podsumować całość w ten sposób:

Remarketing dynamiczny pozwala zwiększać wyniki sprzedażowe, rozwijać strategię win-back, zachęcając użytkowników odwiedzających stronę internetową do powrotu i dokonania zakupu.

Zamiast tego postanowiłam, Drogi Czytelniku, zabrać Cię na małą wyprawę do sklepu online. Wyobraźmy sobie taką oto sytuację:
Jakaś osoba, dajmy na to Jan Nowak, odwiedza Twój sklep. Przegląda różne produkty przeznaczone dla biegaczy – buty, strój, opaski trackingowe typu Fitbit i masę innych gadżetów. Przeskakuje między kategoriami – koszulki, spodnie, skarpety, buty. A potem zamiast wrzucić wybrane rzeczy do koszyka i za nie zapłacić, jakby wskazywała logika, wychodzi ze sklepu.
Jakie informacje Ci to daje? Na pewno wiesz, że Jan jest w jakimś stopniu zainteresowany bieganiem. Wiesz też, że przeszedł już etap poznawania teorii, i powoli przechodzi do czynów – kupuje wyposażenie. Wiesz też, że teraz, lub w najbliższej przyszłości w głowie Jana zapadną decyzje zakupowe. Proste równanie – Jan ma potrzebę i środki na realizację, ty masz coś, co tę potrzebę zaspokaja. Trzeba jeszcze znaleźć punkt, w którym się spotkacie. Dopóki kontakt jest na stronie możesz stosować różne triki żeby skłonić go do zakupu. Możesz pokazać mu ramki rekomendacyjne, wyświetlić pop-up z najdłużej oglądanym przedmiotem albo dać rabat na następne zakupy. Co jednak jeśli zniknął ze strony?


Dowiedz się jak możesz generować więcej leadów. Pobierz Ebooka


Pierwszą opcją jest: Usiąść z założonymi rękoma i czekać aż łaskawie wróci i kupi. Tej opcji zdecydowanie nie polecamy, jako że jest kompletnie nieskuteczna i zaprzepaszcza wszystkie wcześniejsze wysiłki marketingowe.

Następnym dość logicznym krokiem będzie wysłanie Janowi emaila, w którym po pierwsze przypomnisz mu, że Cię odwiedzał, a po drugie pokażesz te wszystkie fajne przedmioty, którymi się interesował. Decyzję o przyznaniu rabatu możesz podjąć patrząc na scoring Jana w systemie i na historię jego relacji z firmą (oczywiście nie musisz robić tego ręcznie – wystarczy, że przygotujesz odpowiednią wiadomość i ustawisz regułę wysyłającą ją do Jana i innych osób, które zrobią to samo co on).

Po trzecie – możesz mu wyświetlić reklamę. Mając Jana w bazie danych, możesz go dodać do Custom Audience i przygotować reklamę facebookową. Tam, przeglądając codziennie newsfeeda natknie się kilka razy na zdjęcia produktów, zaproszenie na zakupy, może nawet jakiś konkurs. Jest duża szansa, że zapiszesz się na tyle mocno w jego myślach, że szybko wróci do Twojego sklepu, żeby dokonać zakupu.

Masz jeszcze jedną opcję, idealną dla osób, które nie zaangażowały się jeszcze za bardzo w sam zakup. Mówię o kampanii displayowej w sieciach RTB. Niedawno wspominaliśmy o niej w kontekście rozwiązań popularnych problemów w ecommerce (jeśli jeszcze nie czytałeś naszego najnowszego ebooka, to pobierz go tutaj i nadrób zaległości). Taka kampania polega na tym, że osobom, które odwiedziły Twoją stronę wyświetlasz za pomocą sieci RTB (na przykład Google DoubleClick) reklamy kiedy surfują po innych zakątkach internetu. Niby jest to zwyczajna praktyka, jednak dzięki naszej najnowszej integracji możesz ją przenieść na zupełnie nowy poziom!
Dzięki temu, Jan po 2 dniach od wizyty, przeglądając inną stronę internetową widzi na panelu reklamowym DoubleClick reklamę z butami sportowymi marki, którą interesował się u Ciebie. Personalizując komunikat, możesz za pośrednictwem SALESmanago wykorzystać takie zmienne jak na przykład:

  • LTV (długoterminowa wartość klienta)
  • cykliczność dokonywanych zakupów
  • cykl życia produktu
  • etap w procesie zakupowym

Dodatkowo dla firm działających w branży ecommerce oraz posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczonych w pliku XML, moduł dynamicznego remarketingu umożliwia automatyczną rekomendację produktów czy ratowanie porzuconych koszyków w sklepach online. System rekomendacji oparty jest na dotychczas zebranych informacjach, zainteresowaniach i preferencjach klienta, by wyświetlać mu reklamę stworzoną tylko dla niego, w momencie najbardziej sprzyjającym podjęciu decyzji zakupowej.

Jakie możliwości daje zastosowanie tej nowej metody?

  • wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników
  • wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości email oraz innych kanałach komunikacji
  • wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu
  • pokazywanie produktów zgodnych z cyklem życia klienta (LTV)
  • automatyczne wyłączenie kampanii dla osób, które dokonały zakupu
  • dopasowane reklamy online na podstawie aktywności użytkownika offline
  • przypomnienie produktów pozostawionych w koszyku online

Skutkuje to zarówno optymalizacją kosztów prowadzonych kampanii reklamowych, zwiększeniem ruchu i konwersji na stronie www, jak i podniesieniem ogólnego poziomu personalizacji przekazu do wszystkich kontaktów, a co za tym idzie umocnieniem wizerunku firmy jako wychodzącej do klienta i odpowiadającej na jego realne potrzeby.

Co sądzisz o nowym sposobie personalizacji przekazu marketingowego? Podziel się przemyśleniami w komentarzach!