Marketing na Facebooku: Za co ja wam płacę!?

Jak mądrze wydawać pieniądze na Facebooku? Tajemnicą Poliszynela jest fakt, że prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych może wielokrotnie podnieść zyski w ecommerce. Jest jednak haczyk: jeżeli promujesz posty stosując podejście tradycyjne, to zwyczajnie przepalasz budżet i nie osiągasz nawet zwrotu tej inwestycji. Jak zatem robić to skutecznie?

Facebook to nie wyszukiwarka

Oba kanały mają szeroki zasięg i dają możliwość płatnej promocji towarów i usług. Jednakże patrząc od strony użytkownika, służą zupełnie różnym celom. Otwierając okno wyszukiwarki mamy w głowie mniej więcej gotowe pytanie, na które chcemy uzyskać odpowiedź:

Po etapie poszukiwań i edukacji wybieramy dostawcę, lub producenta, który najlepiej odpowiada naszym potrzebom i dokonujemy zakupu.

Z kolei wchodząc na Facebooka oczekujemy przede wszystkim rozrywki i kontaktu ze znajomymi. Rozmawiamy z ludźmi, reagujemy na ich zdjęcia, czytamy wiadomości, śledzimy treści publikowane przez firmy, oglądamy zdjęcia kotków i sadzimy wirtualne ziemniaki. Ostatnie o czym myślimy to kupowanie czegoś.

 

Magiczne cyfry Facebooka

 

Jak już pisaliśmy w poście o zarządzaniu czasem w mediach społecznościowych, świetnie sprawdza się zasada 4-1-1. Prowadząc fanpage zachowaj umiar z marketingowym przekazem. Postowanie co godzinę o produkcie, ofercie czy super promocji wywoła efekt odmienny od założonego. Ogólna zasada mówi, że na każdy post o charakterze marketingowym powinieneś zamieścić 4 publikacje z wartościowymi treściami z innych źródeł i udostępnić 1 istotny dla odbiorców post (źródło).

 

Drugą zasadą, która sprawdza się na Facebooku jest zasada Pareto – 80/20. 80% publikowanych treści powinna mieć charakter edukacyjno-rozrywkowy, a tylko 20% powinna być marketingowo-sprzedażowa.

 

Za co możesz zapłacić na Facebooku?

 

Facebook oferuje możliwość płatnego zwiększenia zasięgu publikowanych treści. Możesz wybrać kilka opcji. Zasadniczo najprostszy podział to Klik w link, Like i Instalacja aplikacji. Jednak istnieje szereg czynników, które wpływają na koszty i efektywność kampanii. Jednym z ważniejszych są ustawione Cele kampanii. Podając za Facebook Biznes można je podzielić następująco:

Rozpoznawalność: Cele, które zwiększają zainteresowanie produktami i usługami firmy. Zaliczamy do nich:

 

  • Rozpoznawalność marki
  • Rozpoznawalność lokalna
  • Zasięg

 

Rozważanie zakupu: Cele, które powodują, że odbiorca zaczyna brać pod uwagę daną firmę i poszukuje więcej informacji na jej temat. W tej grupie znajdują się:

 

  • Ruch
  • Instalacje aplikacji
  • Aktywność
  • Wyświetlenia filmu
  • Pozyskiwanie kontaktów

 

Konwersje: Cele, które zachęcają osoby zainteresowane firmą do kupienia lub skorzystania z jej produktów lub usług. Tu można wymienić:

 

  • Konwersje
  • Sprzedaż katalogu produktów
  • Wizyty w firmie

 

 

Jak można dodatkowo zoptymalizować te koszty?

 

Na ogólny koszt kampanii reklamowej na Facebooku możesz wpłynąć ograniczając grono odbiorców z “wszyscy” na odpowiednio targetowane grupy.

Podstawowe opcje targetowania reklam na Facebooku obejmują podział ze względu na:

 

  • Lokalizację
  • Wiek
  • Płeć
  • Zainteresowania

 

Jednak w celu jeszcze lepszej personalizacji przekazu marketingowego warto zwrócić uwagę na tzw. niestandardowe grupy odbiorców.

 

Custom audience – czyli grupa odbiorców, którą Facebook tworzy na podstawie bazy mailowej, którą posiadasz przez dopasowanie Twojej i swojej bazy. Można je tworzyć w prosty sposób, m.in. z poziomu platformy do automatyzacji marketingu. W SALESmanago możesz tworzyć grupy docelowe Facebooka bazując na indywidualnie monitorowanych przez system zachowaniach użytkowników, takich jak dodanie tagu do kontaktu, osiągnięcie przez kontakt etapu w lejku, osiągniecie przez kontakt określonego scoringu, czy na przykład wypisanie się kontaktu z wysyłek.

 

Lookalike – to niestandardowa grupa odbiorców podobnych profilem behawioralnym do tej, którą już posiadasz. Możesz wybrać procentowy stopień podobieństwa do Twojej bazy. Tego typu grupy ułatwiają dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą ze względu na ich podobieństwo do  osób, które już się nią zainteresowały. Tworzenie grupy Lookalike wymaga podania grupy źródłowych odbiorców, czyli grupy niestandardowych odbiorców, która nie została utworzona we współpracy z dostawcą danych, danych piksela, danych aplikacji mobilnej lub fanów strony.

 

Mam nadzieję, że artykuł okaże się dla Ciebie przydatny. Jeśli tak daj nam o tym znać! Podziel się nim ze znajomymi na Facebooku, zostaw “lajka” albo komentarz!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.