Najważniejsze artykuły ze świata IT (25 lutego – 8 marca)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. Cykl życia zapytania SQL, wielowątkowość w Javie oraz przystępne wprowadzenie do Machine Learningu. Zapraszamy do lektury!
 

 

Programowanie ogólne

 

Nie daj się zwieść – Event Sourcing jest trudny

Event sourcing – często prezentowany jako lek na wszystkie problemy związane z programowaniem. Niestety posiada też szereg wad. Samo w sobie rozwiązanie jest już pewnego rodzaju antywzorcem. Trzeba zaakceptować bardzo wysoki początkowy koszt tego podejścia do wytwarzania oprogramowania. Więcej trudnych sytuacji przy zastosowaniu Event Sourcing poznasz tutaj:

https://chriskiehl.com/article/event-sourcing-is-hard

 

Wzorzec projektowy DTO – kiedy, jak i po co używać?

DTO czyli Data Transfer Object – to jeden z najczęściej używanych wzorców projektowych. Podstawowym zadaniem DTO jest transfer danych pomiędzy aplikacjami, modułami, warstwami lub w każdej innej sytuacji, gdy jest potrzebny. Poznaj możliwości jego wykorzystania.

https://thoughts-on-java.org/dto-projections/

 

Code review checklist – wielowątkowość w Javie

Podejście do wielowątkowości w Javie jest pojęciem bardzo złożonym. Problemy pojawiające się przy wykorzystaniu tego mechanizmu są trudne do zlokalizowania, zreplikowania i naprawienia. Na szczęście dostępnych jest coraz więcej przystępnych źródeł wiedzy – jak poniższa check lista:

https://blog.usejournal.com/code-review-checklist-java-concurrency-49398c326154

 

Dziesięć sposobów na bezpieczną aplikację

Kluczowym wymaganiem przy budowaniu produkcyjnych aplikacji jest ich bezpieczeństwo – niekiedy banalny błąd popełniony na etapie wytwarzania oprogramowania jest tragiczny w skutkach. Może doprowadzić do upadku biznesu producenta. W poniższym artykule znajdziesz 10 dobrych rad jak zabezpieczyć swoją aplikację.

https://blog.heroku.com/ten-ways-to-secure-your-apps

 
 

Architektura aplikacji

 

Współdzielona baza danych w architekturze Microserwisów – antywzorzec?

Architektura Microservice zdobyła w ciągu ostatnich kilku lat ekstremalną popularność. W niektórych kręgach uchodzi nawet za kolejny buzzword w IT. Jednak dobrze zaprojektowana architektura niesie za sobą wiele korzyści.
Poczytaj o rozwiązaniu współdzielonej bazy danych dla Microservices i poznaj odpowiedź na pytanie: czy to na pewno antypattern?

https://hackernoon.com/is-shared-database-in-microservices-actually-anti-pattern-8cc2536adfe4

 

Podział aplikacji monolitycznej

Aplikacje jako monolit mają swoje zalety – szybkość rozwoju, łatwiejszy proces deploymentu i releasu. Posiadają również wady. Przy znacznym wzroście rozmiaru projektu szybkość rozwoju dramatycznie spada, a także pojawiają się też problemy z wydajnością.
Poznaj, w jaki sposób “pociąć” aplikacje monolityczną?

https://engineering.shopify.com/blogs/engineering/deconstructing-monolith-designing-software-maximizes-developer-productivity
 

 

Bazy danych & Big data

 

Cykl życia zapytania SQL

Co się dzieje, gdy wykonujesz zapytanie SQL? Jest na pewno niewidocznie dla oka, natomiastpod spodem wykonywanych jest wiele operacji:) Zapytanie jest parsowane i wstępnie transponowane. Następnie przygotowany jest plan wykonania takiego zapytania. Dopiero po tym zapytanie może zostać wykonane. W poniższym artykule znajdziesz szczegółowo opisany każdy z poszczególnych etapów.

https://numeracy.co/blog/life-of-a-sql-query

 

Shardowanie baz danych

Każda aplikacja, która odnotowuje szybki wzrost ruchu potrzebuje optymalizacji, nie tylko w obrębie kodu źródłowego aplikacji. Bardzo istotną kwestią są oparcie oparte o rozwiązania pewne, szybkie i bezpieczne. Sharding to wzorzec architektury baz danych związany z poziomym partycjonowaniem – praktyka rozdzielania wierszy jednej tabeli na wiele różnych tabel, znanych jako partycje.

https://www.digitalocean.com/community/tutorials/understanding-database-sharding
 

 

Machine Learning & AI

 

Jak rozpocząć przygodę z Machine Learning?

Machine Learning jest jak temat seksu w liceum – każdy o nim mówi, niewielu wie jak to robić, a faktycznie robią tylko nauczyciele :)
Poniższy przewodnik pokaże tematykę od podstaw – popartą konkretnymi, użytecznymi przykładami:

https://vas3k.com/blog/machine_learning

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]