Planowanie podróży zakupowej klienta: jak zintegrować dane z wielu źródeł?

Little cute man leaving home with huge luggage

Współczesny klient przebywa na własną rękę nawet 90% ścieżki zakupowej, zanim skontaktuje się ze sprzedawcą. Droga do zakupu staje się teraz coraz mniej linearna: konsumenci korzystają z wielu urządzeń, chętnie migrują między kanałami, między online a offline…

 

Dziś istnieje z pewnością dużo więcej wariantów podróży zakupowej niż kilka lat temu. Ale to nie powinno zatrzymywać Twoich wysiłków w rekonstrukcji jej przebiegu i możliwości. Jednak w 2016 praca nad nią wygląda zupełnie inaczej. Jak?


10 pomysłów na omnichannel marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Przeanalizuj dane z wielu źródeł

 

Aby zrekonstruować, w jaki sposób przebiega droga od pierwszego kontaktu z marką aż do zakupu i retencji, musisz wziąć pod uwagę, że przeciętny konsument wchodzi w kontakt z marką w wielu kanałach i w wielu punktach styku, które mogą się wydarzyć na wielu urządzeniach. Mówimy więc zarówno o odwiedzinach na stronie www, jak i w social media czy w aplikacji mobilnej. Upewnij się więc, że masz do dyspozycji narzędzia, które pozwalają zbadać aktywność we wszystkich kanałach – a później zapewnić w nich spójną komunikację.

 

 

Desktop + mobile

 

Pośród nich największe wyzwanie stanowi połączenie danych o zachowaniu użytkownika na stronie www oraz w aplikacji mobilnej. Te dwa zbiory danych nie tylko wzajemnie się uzupełniają i oświetlają, ale mogą wzbogacać komunikację w poszczególnych kanałach. Mówiąc konkretnie: czasem zachowanie użytkownika na stronie www nie mówi Ci zbyt wiele o jego preferencjach. Tymczasem dzięki Mobile Marketing Automation masz dostęp do innych aplikacji, zainstalowanych na urządzeniu tej osoby. Innymi słowy, możesz dowiedzieć się, że np. ma wiele aplikacji ułatwiających podróżowanie. Na podstawie automatycznej integracji między systemami Marketing Automation (tradycyjnego, desktopowego) oraz Mobile Marketing Automation możesz automatycznie przypisać taką osobę do segmentu i zaoferować spersonalizowaną komunikację.

 

1931-8

 

Online + offline

Klienci migrują między online a offline. Najpierw oglądają produkt online, czytają opinie i recenzje, a potem kupują go w sklepie stacjonarnym. Lub odwrotnie: najpierw przymierzają czy testują produkt w sklepie fizycznym, by potem wyszukać w sieci najlepszą ofertę i wybrać sklep internetowy.

 

Dla marketerów oznacza to znaczące obniżenie jakości ich działań analitycznych. Klient oglądał produkt, ale go nie kupił – tak wynika z analityki zachowania na www, ale przecież dana osoba mogła po zrobieniu researchu w sieci wybrać się na zakupy do sklepu stacjonarnego!

 

Jak zaadresować ROPO (research online, purchase offline) i Showrooming (odwrócone ROPO: zakupy zaczynamy w sklepie fizycznym, a kończymy w sieci)? Istnieje kilka rozwiązań:

  • beacony: to małe urządzenia, które monitrują zachowanie klientów w sklepie. Pozwoli Ci wykorzystać proximity marketing. >> Przeczytaj więcej o beaconach
  • aplikacja mobilna: daje Ci dostęp do klienta w czasie rzeczywistym praktycznie 24 godziny na dobę. Kiedy widzisz, że zbliża się do sklepu stacjonarnego (dzięki geolokalizacji lub beaconom), możesz przygotować specjalną ofertę – np. zniżkę na produkty oglądane w sklepie stacjonarnym. Możesz tez zidentyfikować zwyczaje zakupowe (np. kiedy klient lubi przeglądać stronę lub wchodzić do aplikacji) i na tej podstawie wysyłać oferty w najlepiej dopasowanym momencie.
  • dynamiczne oferty: zadbaj o to, by oferty wyświetlane na banerach na Twojej stronie www były dopasowane do konkretnego użytkownika i do jego zainteresowań – także tych, które zdradził Ci podczas wizyt w sklepie stacjonarnym. Dzięki beaconom wiesz, w jakich partiach sklepu spędził najwięcej czasu, więc odwołaj się do tych kategorii produktów!
  • Komunikacja w czasie rzeczywistym: połóż nacisk na real-time marketing. Staraj się tworzyć reguły, które na bieżąco reagują na deklarowane potrzeby odbiorców.

 

Nielinearna, fragmentaryczna i trudna do przewidzenia podróż zakupowa klienta to nie problem: o ile masz narzędzia, które pozwolą na integrację danych z wielu kanałów, szczególnie między online i offline oraz mobile i desktopem.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.