Tegoroczne zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu powoli dobiegają końca. Po czterech długich latach pełnych oczekiwania, w końcu przez ponad 2 tygodnie możemy obserwować sportowców u szczytu swoich możliwości. Z zaciekawieniem spoglądaliśmy na ceremonię otwarcia – zaskakującą strojami sportowców i naszpikowaną nowymi technologiami, kibicowaliśmy naszym rodakom i cieszyliśmy się i ich sukcesów.

Tylko nieliczni mogą pochwalić się medalem igrzysk olimpijskich. Niektórzy mówią, że to dzięki wrodzonemu talentowi a inni twierdzą, że to zasługa ciężkiej pracy. Niezależnie czym są tłumaczone, to właśnie te unikalne cechy, którymi mogą się poszczycić tylko wybrani czynią z nich najlepszych z najlepszych.

Wyróżnić się, czy to w sporcie czy każdej innej dziedzinie nie jest łatwo. Każda firma powinna znaleźć coś, co wyróżnia ją od innych. Ale jak to zrobić, skoro firmy o podobnym profilu wyrastają jak grzyby po deszczu? Pomoże w tym ustalenie swojego USP.

 

USP, czyli (Unique Selling Proposition) to wszystko to, co wyróżnia dany produkt lub usługę spośród innych dostępnych na rynku. To unikalna korzyść, jaką klient nabywa wraz z zakupem produktu.

Jak odkryć swoją unikalną propozycję sprzedaży? Oto 3 proste triki:

 

  1. Postaw się na miejscu swojego klienta

Potrzeby klientów powinny być priorytetem każdego przedsiębiorcy. Jako właściciel firmy musisz na chwilę zapomnieć o zyskach i kosztach i stanąć po drugiej stronie, po stronie klienta.

Jeśli, dla przykładu, wybierasz się do swojej ulubionej knajpki z włoskim jedzeniem w centrum miasta, czy jest tylko jedno miejsce, do którego możesz pójść? Na pewno nie. Dlatego musisz zastanowić się, co jest wyznacznikiem tego, że wracasz akurat do tej restauracji i omijasz lokale konkurencji. Czy oprócz pysznego jedzenia (które jest tutaj kluczem do sukcesu), restauracja wyróżnia się wystrojem, najlepszą obsługą, czy ciepłą, domową atmosferą? Ustalenie tej wartości, która uczyni Twój biznes innym, lepszym od reszty to właśnie Unique Selling Proposition.

 

  1. Zbieraj dane

Żeby prowadzić skuteczne działania marketingowe musisz czasami zabawić się w domorosłego psychologa. Informacje o tym, co motywuje klientów do zakupów, czego szukają w danym produkcie i dlaczego wybierają tę markę a nie konkurencyjną są pomocne, jeśli chcesz ustalić swoje USP. Klienci kupują produkty w konkretnym celu, a nie po to, żeby je mieć. Nabywając produkt mają nadzieję na rozwiązanie swoich problemów. Zebranie i analiza danych behawioralnych i transakcyjnych pozwoli na dokładne określenie potrzeb klienta. Dzięki temu przedstawisz rozwiązanie problemu swojego klienta, wskażesz zalety swojego produktu i przedstawisz swoją przewagę nad konkurencją.

 

  1. Pytaj i udoskonalaj

Najlepszym źródłem informacji są Twoi klienci. To oni najlepiej wiedzą, co w danym produkcie jest jest unikatowe i wyróżnia go spośród innych. Dlatego zasięgnięcie informacji u źródła jest najbardziej wiarygodne. Ciągłe udoskonalanie i dostosowywanie się do potrzeb klienta jest tym, co może wyróżnić Cię spośród konkurencji. Przeprowadź testy A/B, żeby dowiedzieć się, które wiadomości i slogany najlepiej przemawiają do odbiorców.

 

Dlaczego ważne jest sprawdzanie USP?

  1. Otrzymasz pełny opis funkcjonalności i zalet produktu/usługi
  2. Będziesz mógł ustalić czy produkt/usługa spełnia Twoje oczekiwania
  3. Będziesz miał możliwość porównania produktów/usług, jego wad i zalet, co pomoże w wyborze najlepszej opcji.

 

W SALESmanago Marketing Automation rozumiemy to jak ważne jest USP. Jeśli chcesz sprawdzić co czyni naszą platformę wyjątkową –  kliknij tutaj.

lub

Przetestuj system za darmo przez 30 dni i dowiedz się, co znajdziesz w SALESmanago, czego prawdopodobnie nie znajdziesz nigdzie indziej.