Rok 2017 minął jak z bicza trzasnął. Mamy wrażenie, że dopiero co ogłaszaliśmy nasze plany na pierwszy kwartał, a tu nagle czas robić podsumowanie.

Mijający rok upłynął pod znakiem zmiany postrzegania znanych narzędzi, jak na przykład Live Chat czy Drag & Drop Email Designer.

Był to także rok Sztucznej Inteligencji i adaptacji mechanizmów machine learningu na potrzeby automatyzacji marketingu. Poniżej wrzucamy szybki przegląd najważniejszych wydarzeń i wdrożeń z 2017.

Nowy członek zarządu

Marek Broda, poprzednio dyrektor operacyjny SALESmanago Marketing Automation, dołączył do zarządu firmy do Grzegorza BłażewiczaKonrada Pawlusa.

– Marek zaczynał na samym początku działalności SALESmanago w dziale sprzedaży, ale okazał się fatalnym handlowcem, potem szybko okazało się, że ma inne talenty i przez te 5 lat wniósł i nadal wnosi ogromny wkład w rozwój firmy. Posiada doskonałe zdolności organizacyjne i menedżerskie, które rozwinął w naszej spółce – podkreśla Grzegorz Błażewicz, prezes firmy.

Rok zaczęliśmy od dobrej wiadomości:

Udział firm korzystających z narzędzi CRM w ciągu ostatniej dekady w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 23,5%.

W roku 2007 średnio 17 % firm korzystało z tych narzędzi, natomiast na początku roku odsetek ten wynosił 21 %. Najdynamiczniej rozwijały się Litwa, Holandia i Francja.

 

Marka sukcesu

26 stycznia 2017, SALESmanago zostało laureatem prestiżowego konkursu Rzeczpospolitej na Najlepszą Polską Młodą Markę, otrzymując czek na 400 000 złotych do wykorzystania na kampanię reklamową produktu. W tym roku konkurs był organizowany szósty raz, a mogły w nim wziąć udział marki które zadebiutowały po 1 stycznia 2009 roku, osiągnęły przynajmniej 7 mln złotych przychodu w roku 2016 i zostały utworzone specjalnie na polski rynek.

Rzeczpospolita już po raz szósty promuje ambitne firmy budujące dobre, rodzime marki. Dla uczestników konkurs to szansa, żeby pochwalić się swoim sukcesem rynkowym, ale też sięgnąć po cenną i praktyczną nagrodę – kampanię reklamową o wartości 400 tys. zł.

White collar boxing

W lutym zrobiliśmy coś absolutnie szalonego. Zebraliśmy kilku bohaterów z IT, wsadziliśmy ich do ringu, założyliśmy im rękawice (i owijki, i kaski, i ochraniacze szczęk) i daliśmy sygnał do walki! I wiecie co? Wyszło rewelacyjnie!

Postanowiliśmy wprowadzić odrobinę zamieszania w spokojne życia działów IT firm z naszej okolicy. Pomyśleliśmy, popytaliśmy co nieco i jakoś tak samo wyszło, że event, który miał być rozgonieniem nudy w środku lutego rozrósł się do pełnej gali  z gwiazdą wieczoru, profesjonalnymi konferansjerami i sędziami. 

Po krótkim zastanowieniu postanowiliśmy jako SALESmanago Marketing Automation nawiązać współpracę z Małopolskim Związkiem Bokserskim. Na miejsce wydarzenia wybraliśmy zaprzyjaźnioną restaurację – Food and People by Pastrami Deli (najlepsze nowojorske pastrami po tej stronie globu!). W samym jej środku postawiliśmy profesjonalny ring, resztę sprzętu i tak się zaczęło.

No i oczywiście byli zwycięzcy! Pas mistrzowski powędrował do Michała Mocnego, który decyzją sędziów zwyciężył na punkty z Łukaszem Kawą w rundzie finałowej.

Marzec: Jednorożce! Jednorożce wszędzie!

W artykule, jaki ukazał się 16 marca br. na serwisie Światowego Forum Ekonomicznego (World Economic Forum), autor Plamen Russev – założyciel i prezes Webit Congress, a przy tym uznany autor publikacji marketingowych – wymienia platformę SALESmanago, jako wywodzącego się z Polski hegemona automatyzacji marketingu, który obok firmy Growbots, ma szansę osiągnąć jako start-up pułap wartości przekraczający miliard dolarów. Autor publikacji pisze o SALESmanago jako o jednej z najbardziej obiecujących firm, firmie o ugruntowanej wiedzy i sukcesie w działaniach w dzisiejszej Polsce. Obok SALESmanago w artykule, jako kolejny potencjalny polski “unicorn” wymieniana jest firma Growbots zajmująca się automatyzacją sprzedaży.

Organizacja AntySPAMowa 

W czerwcu oficjalnie zostaliśmy partnerem The Messaging, Malware and Mobile Anti-Abuse Working Group (M3AAWG). Organizacja zrzesza firmy wspólnie działające na rzecz ograniczenia spamu i niechcianego oprogramowania. Jest to największa tego typu organizacja, zrzeszająca ponad 200 członków na całym świecie. Firmy te wymieniają się informacjami i współdziałają w celu zapobiegania nadużyć online. Wśród firm wspierających organizację są takie światowe marki jak Apple, Facebook, Google czy Oracle Marketing Cloud.

Jeśli dziś sierpień to musimy być w Bogocie

Na przełomie sierpnia i września nasz partner Bendita Essence współuczestniczył w organizacji jednego największych eventów branżowych 2nd Forum of Customer Relationship and Relational Marketing 2017. Wydarzenie zgromadziło dziesiątki ekspertów od marketingu w sercu Kolumbii – Bogocie. Wszyscy uczestnicy otrzymali 14 swiatowej klasy narzędzi, a co za tym idzie 14 nowych możliwości poprawienia wyników swojej pracy.

Podczas tego wydarzenie SALESmanago zostało przedstawione przez Bendita Essence. Prelekcja połączona z prezentacją możliwości platformy cieszyła się ogromną popularnością i zgromadziła setki słuchaczy.

 

Przetrwaliśmy Black Friday

… a przy okazji czegoś się nauczyliśmy!

Tu znajdziesz wnioski!

 

Przygotowania do maja 2018

Oczywiście nawiązuję do wejścia w życie RODO. Spoiler – jesteśmy gotowi!

Sprawdź:

RODO: 5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim ustawa wejdzie w życie

RODO: FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Śledź bloga na bieżąco – będziemy wrzucać więcej użytecznych postów!

Definicja kompletnej platformy do marketing automation

Wyróżnienie się na zatłoczonym rynku marketing automation nie jest rzeczą łatwą. Zwłaszcza jeśli wertujesz powtarzalne listy funkcjonalności – każdy oferuje „pełną personalizację”, „rozwiązania skrojone na miarę” i tak dalej. Ale, ale! Buzzwordy to nie rozwiązania!

Warto zatem przyglądając się możliwym opcjom zwrócić uwagę na to, co konkretnie możesz zrobić przy użyciu danej platformy. Przykładowo jeśli chcesz sprawdzić listę unikalnych funkcji naszej platformy i dowiedzieć się co zrobisz przy pomocy SALESmanago (i tylko u nas znajdziesz te funkcje jako komplet) – kliknij w ten baner i pobierz liste w wygodnej formie ebooka.

Rozwój platformy

Pośród wielu ulepszeń i nowych funkcji (długo można by wymieniać) te zasługują, naszym zdaniem na szczególną uwagę:

Drag & Drop Email Designer

 

Zupełnie nowy i prawdopodobnie najlepszy na rynku kreator drag & drop, który pozwala tworzyć piękne i w pełni responsywne szablony, wiadomości email i newslettery każdemu, zupełnie bez udziału IT! Zapewnia naszym klientom 100% responsywności stworzonych wiadomości email na dowolnym urządzeniu i kliencie pocztowym.

 

Wiecej informacji: Kłopoty z responsywnością? Mamy ostateczne rozwiązanie – nowy, rewolucyjny Email Drag&Drop Designer SALESmanago

Copernicus AI

 

Copernicus – Machine Learning & AI Marketing to technologia ucząca się zachowań każdego pojedynczego klienta, przewidująca jego decyzje zakupowe i na bazie tego rekomendująca produkty, które w ocenie algorytmów najprawdopodobniej zakupi w danym momencie.

 

Wiecej informacji: Alan Turing, Machine Learning, AI i Marketing Automation

Live Chat

 

Jedyny na rynku Live Chat stworzony z myślą o potrzebach eCommerce i Sklepów Online. Pozwala między innymi na dostęp do kompletnego profilu behawioralnego i transakcyjnego klienta podczas rozmowy, umożliwia spersonalizowane rekomendacje produktów, gotowe do wysyłania jednym kliknięciem czy progresywne profilowanie klienta. Jest też kompatybilny z botem.

 

Wiecej informacji: SALESmanago wprowadza jedyny na rynku Live Chat dedykowany Ecommerce i sklepom online

Workflow

 

To intuicyjny kreator, który pozwala stworzyć oraz zwizualizować procesy automatyzacji i zbudować kompleksowe kampanie marketingowe obejmujące najbardziej zaawansowane procesy.

 

 

Wiecej informacji: Kreator Workflow krok po kroku [ilustrowany przewodnik]

Inne nowości to na przykład:

Integracja
Facebook Ads

Express PopUp
Designer

Aplikacja
SALESmango

Płatności
Kartą Kredytową

Automatic
Sales Chat

RFM Marketing
Automation

Nowe
Dashboardy

Katalog Produktów
Facebook

Postowanie w
Social Media

Powiadomienia
Web Push

Nowe
Kreatory

Kalendarz
marketingowy

Zaufali nam 

No i oczywiście w 2017 powitaliśmy w gronie klientów setki firm. Warto wspomnieć takie marki jak: Lacoste, Hilti, Ticketea, Asecco, Happy Miles czy Panda Security. Jeśli chcesz wiedzieć kto jeszcze dołączył do tego zacnego grona, koniecznie przejrzyj nasze comiesięczne zestawienia:

Lacoste, Hilti, Netia, Panda Security i setki nowych klientów SALESmanago

Ticketea, VUAB, Tarmax i Infinite dołączają do grona klientów SALESmanago

Kto dołączył do grona klientów SALESmanago: Wrzesień 2017

Fujitsu, Happy Miles i Alsecco. Zobacz kto jeszcze dołączył do grona klientów SALESmanago w Październiku

Kto dołączył do nas w listopadzie 2017?

Dziękujemy za Wasze zaufanie!

Pozostało nam jedynie życzyć: