Pop-upy: nie znosisz ich, a zwiększają o 1375% ilość pozyskanych emaili

stock-image-5905667Jeżeli chcesz kogoś sprowokować, zapytaj: „Co myślisz o pop-upach?” Z pewnością spotkasz się z falą gniewu. Że przeszkadzają. Że psują doświadczenie korzystania ze strony. Że są nieładne. Mógłbyś zaufać tym deklaracjom, gdybyś nie przyjrzał się statystykom na temat skuteczności tej metody – wciąż jednego z najlepszych sposobów na zwiększenie Lead Generation i sprzedaży.


Zaoferuj klientom niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka


Ekipa WebMeUp przeprowadziła szczegółowe badania na temat postrzegania i skuteczności pop-upów. Wyniki wskazały na zaskakującą dysproporcję między negatywnym postrzeganiem wyskakujących banerów a pozytywnymi efektami, które przynoszą. Oto niektóre z nich.

 

  • 70% Amerykanów deklaruje, że irytują ich pop-upy
  • Pop-upy zwiększają ilość zapisów do newslettera dwukrotnie
  • Pop-upy zwiększają sprzedaż o 162% (case Entrepreneur.com)

 

Oto kolejne statystyki z innych źródeł:

  • Pop-upy mogą przynieść o 1375% więcej subskrybentów w porównaniu z formularzem na pasku bocznym (AWeber)
  • Pop-upy odpowiadają na obniżający się attention span odbiorców. Większość z nich, nawet jeśli podoba im się np. treść bloga, nie zapisze się na newsletter, bo pognają do kolejnego ciekawego artykułu. Pop-up pozwala wówczas zainterweniować. (Wishpond)
  • Kontakty pozyskane przez pop-upy wykazują niższe zaangażowanie w porównaniu z osobami, które zapisały się w inny sposób (np. przez landing page lub same znalazły formularz (Unbounce). Wynika to z faktu, że decyzja o zapisie jest wówczas bardziej impulsywna. Możesz jednak zwiększyć zaangażowanie przez umiejętnie prowadzone kampanie Lead Nurturing. Warto też monitorować jakość leadów pozyskiwanych z tego źródła, by ewentualnie modyfikować pop-upy, jeżeli dostarczają Ci mało wartościowe leady.

 

Jak przygotować skuteczne pop-upy?

Choć ze swej natury pop-up przeszkadza, możesz go uczynić mniej irytującym i bardziej skutecznym. Oto nasze sposoby.

 

  1. Zadbaj, by pop-upy nie wyświetlały się zbyt często. Zadbaj, by danemu użytkownikowi pop-up wyświetlał się maksymalnie raz na 24 godziny.
  2. Personalizuj pop-upy: na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika i jego scoringu (poziomu zaangażowania i wiedzy o marce), a także historii zakupów możesz na pop-upie zamieścić ofertę dopasowaną do konkretnej osobie. Jeśli ktoś po raz pierwszy przegląda stronę, wyświetl na pop-upie propozycję pobrania ebooka dla początkujących. Jeśli zaś odwiedza Cię klient, zaproponuj mu produkt komplementarny do poprzednich zakupów. Konieczne tu będzie wykorzystanie platformy Marketing Automation.
  3. Dostarcz wiadomości: na pop-upie powinny znajdować się zwięzłe argumenty. Dlaczego mam się zapisać na newsletter? Czemu powinienem to kupić? Jeśli wyświetlasz zbyt mało informacji, odbiorca nie wie, czemu miałby dokonać żądanej akcji.
  4. Zawrzyj jasne CTA: niech użytkownik wie, co ma zrobić z tym pop-upem, kidy ten się wyświetli. Odbiorca powinien móc szybko podjąć decyzję, czy jest zainteresowany ofertą.
  5. Nie oszukuj: częstą praktyką jest utrudnianie zamknięcia okienka – np. przez zamieszczanie znaku „x” w niespodziewanym miejscu. To tylko irytuje i skłania raczej do porzucenia strony niż szamotania się z pop-upem. I pozostawia niesmak.
  6. Moment wyświetlenia: pop-up nie powinien pojawiać się znienacka, jak tylko użytkownik wejdzie na stronę (szczególnie, gdy to nowa osoba). Pozwól jej się zapoznać z materiałem bądź przeklikać kilka podstron i dopiero wtedy wyświetl pop-up. Dobrym rozwiązaniem są również exit pop-upy, wyświetlane w momencie, kiedy użytkownik chce opuścić stronę.
  7. Upewnij się, że pop-upy nie spowalniają ładowania się strony: w takim wypadku będą działać na Twoją niekorzyść.
  8. Testuj: jedynym sposobem na sprawdzenie działania skuteczności pop-upa jst przetestowanie go na Twoich odbiorcach. Tu nie ma twardych reguł – musisz dopasować swoje rozwiązania do konkretnej publiczności i nieustannie je optymalizować.
  9. Mobile: sprawdź, jak Twoje pop-upy wyglądają na urządzeniu mobilnym.

 

W jakie Ty masz doświadczenia z pop-upami? Używasz ich? Jak działają? Czekamy na Wasze komentarze!

Znajdź nas na Facebooku

Dowiedz się więcej

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]