Posiadanie konkurencji może pomóc twojej firmie

 
 

Konkurencja często kojarzona jest ze stresem czy rywalizacją, jest jednak także ogromną szansą dla firmy. Pozytywnie wpływa na efektywność pracowników, pozwala na lepsze analizowanie rynku, a rywalizacja reklamowa między firmami pozytywnie wpływa na odbiorców i ich odbiór marki. 

 

Konkurencja zwiększa mobilizację, efektywność i pozwala wyróżnić się z tłumu

 

Jak pokazały badania opublikowane w Review of Economics and Statistics, prowadzenie biznesu w konkurencyjnej branży wpływa mobilizująco, a także zwiększa efektywność i produktywność wśród pracowników, co przekłada się na wzrost dochodów w firmie. Według innych badań cytowanych w Top Dog: The Science of Winning and Losing, konkurencja wpływa pozytywnie na 50% pracowników, 25% nie odczuwa jej skutków, a na 25% wpływa negatywnie. 

 

Obserwowanie poczynań konkurencji oraz akcji, które ta podejmuje pozwala na analizę rynku i zachowań klientów bez ryzyka utraty zysków czy strat wizerunkowych! Dzięki temu możemy wyciągnąć wnioski, a pewne rozwiązania zaimplementować we własnej firmie. 

 

Należy również pamiętać, że im większa konkurencyjność danego sektora, tym większa potrzeba wyróżnienia się na tle konkurencji. W każdej branży trzeba znaleźć niszę i się w niej określić. Oczywiście kwestia jakości usług, czy cena są ważne, nie są jednak “sexy” dla klienta. Ci lubią kiedy produkt, projekt czy firma ma “charakter”, jest wyjątkowa i umie opowiedzieć siebie

 

“Reklama dźwignią handlu” – szczególnie, jeżeli jest w niej szczypta rywalizacji. 

 

W tym przypadku biznes przypomina sport – ludzie potrzebują swoich faworytów, którym będą kibicować. Szczególnie, że każdy chce być w zwycięskim teamie. 

 

Nic dziwnego, że wiele firm w to gra i wykorzystuje posiadanie konkurencji do celów reklamowych, za pomocą Competitive Advertising, który jak pokazują badania pozytywnie wpływa na odbiór marki. W przypadku reklam telewizyjnych prawie 35% reklam zawiera element takiej strategii. 

 

Najbardziej znanym przykładem Competitive Advertising jest wieloletnia konkurencja między Coca Colą, a Pepsi. Jednak nawet na naszym polskim podwórku może być ciekawie. W 2019 roku estońska firma Bolt rozpoczęła kampanię namawiającą do korzystania z jej usług. Mając świadomość, że na rynku polskim ich największym rywalem jest amerykański Uber, stworzyli swoją reklamę w taki sposób żeby odnosiła się bezpośrednio do swojego konkurenta. Na ulicach polskich miast pojawiły się reklamy “Pani Uber jeździ Boltem”. Wywołało to falę komentarzy, co tylko potwierdziło skuteczność reklamy – Bolt dotarł do potencjalnych klientów.

 

Konkurencja daje wiele możliwość, ale trzeba pamiętać o zasadach 

 

Posiadanie konkurencji jest ogromną szansą, należy ją tylko porządnie wykorzystać. Oprócz mobilizacji i wzrostu efektywności, co jest pozytywnym aczkolwiek pobocznym skutkiem rywalizacji na rynku, możemy aktywnie działać tak, by wykorzystać konkurencje do własnych celów, szczególnie w przypadku promocji. Dzięki naturalnym ludzkim instynktom do współzawodnictwa możemy pozyskać wielu nowych klientów. 

 

Trzeba oczywiście uważać, żeby nie naruszyć prawa – w wielu państwach wprowadzono obostrzenia reklamowe. Nie należy także przesadzać – rywalizacja jest mobilizująca i ciekawa dla klientów dopóki, tak jak w sporcie, jest fair play. 

 

______________________________________________________________________

 

Sprawdź jakie rozwiązania ma dla Ciebie SALESmanago Marketing Automation, sprawdź nasze demo.

 

Jędrzej Chrząstek
Business Writer

@jedrzej.chrzastek

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]