Każda agencja marketingowa rozważająca poszerzenie swojej oferty o Marketing Automation, powinna zacząć od przygotowania szerokiego zakresu usług, które pozwolą zaspokoić potrzeby swoich klientów. Potrzeby Twoich klientów będą zależały głównie od ich rozmiaru i dostępnego budżetu, dlatego też potrzebujesz odpowiednio dużej ilości różnorodnych usług. Na szczęście systemy Marketing Automation, to bardzo elastyczne narzędzia, które dobrze sprawdzają się zarówno w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz w dużych firmach.

Automatyzacja marketingu może wesprzeć lub uzupełnić już świadczone przez Ciebie usługi, dzięki temu poprawisz wyniki osiągane przez Twoich klientów. Z drugiej strony oprócz zadowolenia klientów zyskasz również na większej wydajności Twojego zespołu. Dzięki Marketing Automation możesz usprawnić następujące obszary usług:

  • e-Mail Marketing: Zastąp tradycyjne wysyłki masowe progresywnymi programami Lead Nurturing, które realizowane przy pomocy Marketing Automation dostarczą treści, których chcą odbiorcy i w momencie kiedy ich oczekują.
  • strona WWW: Zastosowanie programów Lead Nurturing powoduje wzrost zaangażowania klientów, co bezpośrednio przekłada się na wzrost skuteczności strony internetowej w dostarczaniu SQL. Marketing Automation optymalizuje ten parametr, również dzięki wyświetlaniu indywidualnie dopasowanych treści na stronie WWW tj.: progresywnych formularzy, rekomendacji, ostatnio przeglądanych ofert etc.
  • systemy sprzedaży: Zwiększ skuteczność działu sprzedaży dostarczając potencjalnych klientów, którzy zostali wcześniej przygotowani do decyzji zakupowej i są na nią gotowi. Dzięki temu dział sprzedaży będzie mógł skupić całą swoją uwagę na najbardziej perspektywicznych klientach.

Przedstawione poniżej pakiety usług przedstawiają kompletne zestawy działań, które powinny być ujęte w strategii działań marketingowych zbudowanej wokół platformy Marketing Automation.

Usługi zawarte we wszystkich pakietach:

  • dokładne rozpoznanie Twojego clienta, jego potrzeb, możliwości i grupy docelowej;
  • dedykowany opiekun klienta;
  • integracja MA ze stroną internetową;
  • dostęp do bezpłatnych szkoleń online realizowanych przez firmę Benhauer.
  • dostęp do zestawu najlepszych praktyk i zasobów wiedzy;
  • bieżąca analiza wskaźnika ROI.

Pakiet I: Podstawowa automatyzacja marketingu

Dla kogo?

Idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm o ograniczonych zasobach, które poszukują rozwiązania pozwalającego usprawnić proces pozyskiwania potencjalnych klientów. Firma nabywająca ten pakiet powinna posiadać zestaw treści wystarczający do przeprowadzenia każdego z etapów cyklu sprzedażowego. Równie ważne jest aby jasno ustalić cele działań marketingowych. Dodatkowo podobny pakiet działań można wdrożyć u firmy, która już korzysta z systemów Marketing Automation.

Oferowane usługi:

  • stworzenie podstawowych szablonów wiadomości email i ich wdrożenie;
  • monitorowanie kanału e-mail w czasie rzeczywistym;
  • podstawowy system scoringowy;
  • monitorowanie i identyfikowanie zachowania kontaktów w Internecie;
  • przygotowanie Landing Page dla kampanii eMail Marketingowych;
  • wdrożenie podstawowych formularzy;
  • pakiet godzin obsługi dedykowanej (X godzin).

Cena: 1000 zł/miesięcznie


Pakiet II: Średnio-zaawansowana automatyzacja marketingu

Dla kogo?

Pakiet przeznaczony dla przedsiębiorstw poszukujących dodatkowej wiedzy i zasobów dotyczących pozyskiwanych kontaktów, w celu wsparcia istniejących działań marketingowych i zaprojektowaniu nowych.

Oferowane usługi:

  • Pakiet I;
  • zaawansowane Landing Page’e oraz szablony wiadomości e-mail;
  • przygotowanie ścieżki dla programu Lead Nurturing;
  • przygotowanie programu Event Marketing;
  • alerty sprzedażowe;
  • podstawowa segmentacja klientów;
  • przygotowanie treści do działań marketingowych(X treści);
  • miesięczna obsługa dedykowana w wymiarze X godzin/mc;
  • miesięczne raportowanie efektów działań.

Cena: 2000 zł/miesięcznie


Pakiet III: Pełen outsourcing Marketing Automation

Dla kogo?

Ten pakiet przeznaczony jest dla firm posiadających wszystkie potrzebne zasoby do wdrożenia Marketing Automation, jednakże zdecydowały się na pełen outsourcing w tym obszarze.

Oferowane usługi:

  • Pakiet II;
  • kompletny plan wdrożenia: poszczególne etapy realizowania projektu, cele, działania etc.
  • pełna konfiguracja techniczna systemu;
  • optymalizacja strony internetowej;
  • połączenie pracy działów sprzedaży i marketingu w spójną całość;
  • zaawansowana segmentacja list adresowych i analiza procesu;
  • opracowanie profili wzorcowych dla kontaktów: MQL,SAL,SQL;
  • optymalizacja bazy danych;
  • kampania w portalach społecznościowych;
  • przygotowanie opisu ścieżki życia Lead’u;
  • przygotowywanie treści (X treści);
  • miesięczne raporty wykonywanych prac.

Cena: 4000 zł/miesięcznie


Pakiet IV: Pełna obsługa Marketing Automation

Dla kogo?

Pakiet specjalnie przygotowany dla firm posiadających już system Marketing Automation. Ma on na celu wsparcie działań firm, dzięki pełnemu wykorzystaniu potencjału automatyzacji marketingu. Grupą docelową tego pakietu są duże firmy potrzebujące eksperckiej obsługi i wsparcia prowadzonych działań.

Oferowane usługi:

  • pełna analiza dostępnych danych i sytuacji w firmie;
  • optymalizacja bazy danych;
  • integracja systemu Marketing Automation z pozostałymi systemami wewnątrz firmy;
  • stworzenie kompletnych kampanii marketingowych wykorzystujących potencjał Marketing Automation;
  • przygotowanie pełenego programu Lead Nurturing;
  • opracowanie zaawansowanego systemu scoringowego;
  • pozycjonowanie strony WWW;
  • opracowanie profili wzorcowych dla kontaktów: MQL,SAL,SQL;
  • wdrożenie marketingu wielokanałowego;
  • przygotowywanie treści (X treści);
  • miesięczne raporty wykonywanych prac.

Cena: 3000 zł/miesięcznie

Przedstawione pakiety, to jedynie propozycja zestawów usług, które jako agencja marketingowa możesz realizować dla swoich klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o programie partnerskim SALESmanago kliknij tutaj.