Wykorzystaj w pełni potencjał sztucznej inteligencji z nowym panelem analitycznym SALESmanago Copernicus – Rekomendacje AI

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze automatyzacji marketingu. Rozwiązania nowej generacji, takie jak SALESmanago Copernicus, oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, wspomagają tradycyjne działania marketingowe i pozwalają na dostarczanie klientom precyzyjnie dopasowanych ofert we właściwym czasie. Nowy panel analityczny w module SALESmanago CopernicusRekomendacje AI dostarcza zaawansowanych danych dotyczących rekomendacji produktowych, bazujących na sztucznej inteligencji, w twoim sklepie internetowym.

 

 

Działanie rekomendacji produktowych

 

SALESmanago Copernicus, czyli silnik Machine Learning & AI, dzięki rozbudowanym algorytmom analizuje dane transakcyjne oraz behawioralne w celu przygotowania rekomendacji produktowych dla klientów sklepu. Analizie podlega nie tylko zachowanie danego klienta, ale i powiązania między nim i innymi użytkownikami, którzy np. zakupili ten sam produkt. Dzięki danym o zakupach innych klientów o podobnych zainteresowaniach algorytm może przewidzieć, jakie produkty mogą zainteresować kupującego w przyszłości. W ten sposób klient otrzymuje w pełni spersonalizowane rekomendacje produktów, które nie są oparte jedynie na prostych powiązaniach między produktami, jak to ma miejsce w większości ograniczonych silników rekomendacji, lecz które zostały dobrane na podstawie zaawansowanej asocjacji dokonanej przez algorytm, który bierze pod uwagę także zachowanie innych użytkowników. Tym samym mogą zostać przygotowane rekomendacje również dla anonimowych lub nieaktywnych użytkowników, dla których posiadamy tylko podstawowe dane (np. dotyczące wyświetlonych produktów), ponieważ w tym przypadku system wykorzysta informacje o klientach o podobnym profilu.

 

 

Ta innowacyjna technologia – jedna z najbardziej zaawansowanych na rynku – ma realny wpływ na zwiększenie sprzedaży oraz przychodu firmy poprzez dopasowanie działań marketingowych do preferencji każdego klienta. Dodatkowo sztuczna inteligencja podlega nieustannemu procesowi samodoskonalenia, a więc z czasem jej przewidywania i rekomendacje stają się coraz bardziej trafne. Zaawansowana personalizacja komunikacji marketingowej w czasie rzeczywistym sprawia, że odbiorcy chętniej korzystają z rekomendacji, które otrzymują, a komunikaty marketingowe trafiające w ich gusta są mile widziane oraz postrzegane jako o wiele bardziej przydatne niż masowo wysyłane oferty. W ten sposób maksymalizowane jest prawdopodobieństwo zakupu i zwiększana jest wartość klienta.

 

Analityka Rekomendacje AI

 

Nowy panel analityczny SALESmanago Copernicus – Rekomendacje AI to narzędzie, które pozwoli w pełni wykorzystać potencjał modułu sztucznej inteligencji. Dane uzyskane z analizy mogą posłużyć do uzupełnienia i ulepszenia działań marketingowych oraz do optymalizacji kosztów. Użytkownicy SALESmanago otrzymują pełny obraz wykorzystania modułu rekomendacji w prowadzonych przez nich kampaniach oraz statystyki dotyczące  najczęściej rekomendowanych kategorii i ilości rekomendowanych produktów w każdej z nich. Możliwe jest także zapoznanie się z produktami, które są polecane dla konkretnego produktu lub kategorii.

 

 

 

 

Statystyki mogą zostać wyświetlone dla każdego e-sklepu istniejącego w systemie. Dane są wizualizowane dla poszczególnych typów rekomendacji używanych w systemie SALESmanago:

 

  • wspólna filtracja – produkty rekomendowane są na podstawie zainteresowań innych użytkowników o podobnym profilu oraz prawdopodobieństwa i częstotliwości współwystępowania produktów;
  • najczęściej kupowane po obejrzeniu innego produktu – na podstawie produktu oglądanego obecnie przez klienta na stronie rekomendowane są produkty zakupione przez klientów, którzy również wyświetlali ten produkt;
  • najczęściej oglądane razem – rekomendowane są produkty, które inni klienci przeglądali wraz z obecnie wyświetlanym produktem;
  • najczęściej kupowane razem – typ rekomendacji często nazywany “podobne produkty, które kupili inni klienci”: system analizuje produkty kupione przez klienta, a także kupione przez innych użytkowników, którzy dokonali zakupu tego samego towaru;
  • statystyki łączone z wagą – połączenie powyższych typów rekomendacji z dodatkowym mechanizmem przypisującym wagę poszczególnym akcjom o indywidualnie dostosowanej wartości.

 

Aby dostać się do panelu analitycznego Rekomendacje AI, zaloguj się na swoje konto w systemie SALESmanago Marketing Automation i przejdź do sekcji Panele analityczne, a następnie w górnym menu wybierz zakładkę Rekomendacje AI. Więcej informacji na temat panelu Rekomendacje AI znajdziesz na naszej stronie w sekcji Pomoc.

 

W panelu Rekomendacje AI dostępne są następujące dane:

 

  • pokrycie bazy rekomendacjami z poszczególnych typów: moduł przedstawia procent rekomendacji produktowych osobno dla kontaktów oraz dla produktów znajdujących się w systemie;
  • powiązania kategorii i produktów – zobrazowane w formie wykresu ukazującego sieć powiązań (oraz ich siłę) pomiędzy kategoriami lub produktami przypisanymi do danych kategorii dodatkowo z wybraną liczbą rekomendowanych produktów;
  • top 10 rekomendowanych kategorii oraz stosunek rekomendowanych produktów z danej kategorii do wszystkich znajdujących się w niej produktów. Dane te dostarczają informacji na temat najpopularniejszych kategorii, w których znajduje się najwięcej rekomendowanych produktów. Dzięki temu wiesz, na które produkty jest zapotrzebowanie;
  • rekomendacje wytypowane na podstawie wybranego produktu lub kategorii – w tej sekcji możliwy jest wybór konkretnego produktu lub kategorii z e-sklepu zintegrowanego z systemem SALESmanago i przejrzenie rekomendowanych produktów dla wybranej opcji. Istotną informacją jest tutaj siła rekomendacji, czyli współczynnik ilustrujący jej trafność.

 

 

 

 

Statystyki prezentowane w panelu Rekomendacje AI obrazują stopień wykorzystania rekomendacji systemu Copernicus w danym sklepie internetowym. Mogą posłużyć do wyciągnięcia wniosków na temat prowadzonych działań marketingowych oraz służyć jako inspiracja w ich planowaniu – przykładowo, planując akcje promocyjne w rodzaju 2 w cenie 1 możesz wykorzystać informacje o produktach najczęściej rekomendowanych razem, by w ten sposób zwiększyć atrakcyjność oferty.  

 

Rekomendacje produktowe to potężne narzędzie, które daje ogromne możliwości sprzedażowe: przykładowo, 35% zysków Amazona, światowego giganta e-commerce, pochodzi właśnie z mechanizmu rekomendowania produktów. Rekomendacje wykorzystujące tak innowacyjne rozwiązania, jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to przyszłość Marketing Automation. Zacznij używać ich już teraz, by przekonać się o ich potencjale i korzyściach, jakie mogą przynieść dla twojego biznesu.

 

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]