The Wall Street Journal w lipcu 2019 napisał: „Sobotnia noc to nowy poniedziałek rano”. Wygląda na to, że intensywne zakupy online, które najczęściej rozpoczynają się w niedzielny wieczór i osiągają szczyt w już pracujący poniedziałkowy poranek, są sposobem, w jaki ludzie radzą sobie z Syndromem Poniedziałkowego Stresu lub tzw. Monday Bluesem.

 
 

To tylko jeden z ponad 20 konkretnych wniosków, pochodzących z ostatniego badania Online Consumer Trends 2019, przeprowadzonego przez SALESmanago –  wiodącego dostawcę oprogramowania marketing automation używanego przez ponad 15 000 firm na całym świecie. Zespoły badawcze poddały analizie ponad 1,2 miliarda zdarzeń online i ponad 12 milionów transakcji w 500 sklepach internetowych, by stworzyć spójny obraz zachowań konsumentów i dostarczyć marketerom wniosków na temat kluczowych wskaźników (KPI) oraz porównań w obszarze lojalności klientów.

 

Kilka innych interesujących wniosków z raportu Online Consumer Trends 2019:

  • Spersonalizowane oferty wysłane w czasie największej aktywności klienta działają równie dobrze jak rabaty

  • Racjonalnie kupujący osiągają najwyższe średnie wartości zamówień (ani zakupy impulsywne, ani nieadekwatnie długi research przed zakupem nie przekładają się na wysokie wartości zamówień)

  • Prawie 44% klientów kupuje w danym sklepie internetowym tylko raz w życiu

  • Tylko 6,4% bazy klientów można uznać za osoby wydające dużo, które dostarczają najwyższą wartość dla sklepu internetowego.
 

Pobierz pełny raport Online Consumer Trends 2019 klikając tutaj

 


O SALESmanago:

SALESmanago to platforma do automatyzacji marketingu wykorzystująca technologię AI & Machine Learning, używana przez ponad 10 000 firm z 40 krajów, w tym Lacoste, Yves Rocher, Starbucks oraz wiele małych i dużych firm. W rankingu Financial Times Fast 1000 SALESmanago uplasowało się na 26 miejscu wśród najszybciej rozwijających się firm w Europie, będąc tym samym najszybciej rosnącą europejską platformą w branży martech.

 

Klienci SALESmanago tworzą kompletne profile behawioralne i transakcyjne ponad 500 milionów konsumentów oraz używają tych danych do personalizowania komunikacji marketingowej we wszystkich kanałach, takich jak e-mail marketing, dynamiczne treści na stronie internetowej, urządzenia przenośne, media społecznościowe, sieci reklamowe i sprzedaż bezpośrednia.

 

Firma zatrudnia 200 osób w siedzibie w Krakowie oraz w oddziałach sprzedaży w Berlinie, Nowym Jorku i Londynie. SALESmanago posiada sieć 1000 partnerów na całym świecie i jest wspierane finansowo przez 3TS Capital Partners, Venture Capital z siedzibą w Wiedniu.