SALESmanago a RODO


salesmanago-marketing-automation-rodoO RODO

RODO to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Rozporządzenie to wchodzi w życie 20 dnia po publikacji w Dzienniku Urzędowym UE, a stosowane będzie od dnia 25 maja 2018 r.

 

Najważniejsze zmiany wprowadzone przez RODO

RODO z wejściem w życie wprowadza kilka zmian, których przestrzeganie wiąże się z koniecznością reorganizacji metod dotychczasowej pracy, a tym samym wprowadzeniem odpowiednich zmian w systemach, w tym tych wykorzystujących automatyzację marketingu. Należą do nich:

  • obowiązek przechowywania danych na terenie UE
  • prawo klienta do bycia zapomnianym
  • prawo klienta do przeniesienia swoich danych do innej firmy
  • obowiązek uwzględnienia ochrony danych osobowych już w fazie projektowania rozwiązań informatycznych
  • przedłużenie obowiązku zbierania zgód marketingowych na przetwarzanie danych klientów
  • wprowadzenie kar za naruszenie przepisów dotyczących danych osobowych w wysokości nawet do 20 mln euro
  • obowiązek prowadzenia inwentaryzacji danych oraz spełniania wymagań związanych z dokumentacją
  • odpowiedzialność administratora za przestrzeganie wyżej wymienionych zasad oraz możliwość wykazania ich przestrzegania
  • obowiązek zgłaszania naruszeń.

 

Zmiany w systemie SALESmanago w kontekście RODO

 

SALESmanago wychodzi naprzeciw wymaganiom rozporządzenia RODO, ułatwiając tym samym klientom korzystanie z systemu SALESmanago Marketing Automation i wprowadzając zmiany, które sprawią, że codzienna praca oraz zarządzanie bazą danych dostosowane będzie do wszystkich nowo obowiązujących wytycznych.

Zgodność z rozporządzeniem zapewniona jest w systemie na 3 etapach cyklu życia klienta: zbieranie danych, przechowywanie i przetwarzanie danych oraz żądanie usunięcia lub zaprzestania gromadzenia danych.

Poniżej przedstawiamy wszystkie zmiany jakie wprowadziliśmy w systemie z myślą o naszych klientach i wyzwaniach jakie postawiło przed nimi RODO:

 

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

Przycisk “Zapomnij mnie”

Od teraz klient zyskuje prawo do bycia zapomnianym. Może więc ubiegać się o usunięcie danych na jego temat, przetwarzanych w systemie. Dotyczy to zarówno danych przechowywanych w formie cyfrowej jak i papierowych kopii zapasowych.  Z praktyki wiemy, że prosty wypis z subskrypcji mailingu może być kłopotliwy, a co dopiero zastosowanie się do prośby o usunięcie z bazy wszystkich zgromadzonych na temat danego kontaktu danych.

 

SALESmanago wprowadza więc przycisk “Zapomnij mnie”, który za pomocą jednego kliknięcia z poziomu karty kontaktu, umożliwia spełnienie tego żądania bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności i martwienia się o ewentualne komplikacje.

 

 

salesmanago-marketing-automation-rodo-gdpr

 

Ułatwiony eksport danych

Dzięki RODO klient uzyska prawo do żądania przeniesienia danych np. do innego podmiotu przy zmianie umowy. Obowiązuje to jednak w sytuacji, gdy jest to technicznie możliwe, np. gdy systemy są kompatybilne.

SALESmanago umożliwia wykonanie łatwego i szybkiego eksportu danych i przesłanie do innych podmiotów w postaci pliku płaskiego lub przez API.

 

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

 

Włączenie/wyłączenie profilowania

RODO wprowadza możliwość wyrażenia zgody zarówno na przetwarzanie jak i profilowanie za pomocą zmiany ustawień przeglądarki internetowej.

System SALESmanago umożliwia również ręczne włączenie bądź wyłączenie profilowania danego kontaktu.

 

 

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

 

Określenie źródła pozyskania danych

Rozporządzenie nakłada na podmiot przetwarzający dane obowiązek wykazania źródła pozyskania danych.

Aby ułatwić to zadanie klientom, SALESmanago posiada opcję przypisywania tagów umożliwiających jednoznaczną lokalizację źródła pozyskania kontaktu i poszczególnych danych. Ponadto, możemy je przypisywać nie tylko w przypadku wypełnień formularzy na stronie, ale także importów czy przez API.

 

Formularze i zgody

Aby upewnić się, że zbieramy odpowiednie zgody od naszych klientów należy skorzystać z nowo powstałego ekranu ustawień gdzie możliwe jest zdefiniowanie listy zgód, których udzielanie i wycofanie będzie rejestrowane w systemie.

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

Dokumenty, które należy przygotować

 

W związku z nadchodzącymi zmianami niezbędnym będzie przygotowanie m.in. następujących dokumentów:

  • polityka bezpieczeństwa
  • instrukcja zarządzania systemem informatycznym
  • procedura zarządzania użytkownikami i dostępem (ewidencja osób upoważnionych)
  • rejestr operacji przetwarzania danych osobowych
  • polityka monitorowania i reagowania na naruszenia danych
  • rejestr incydentów
  • polityka zarządzania kopiami zapasowymi
  • opis stosowanych standardów zabezpieczeń.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]