Platformy do automatyzacji marketingu to nie tylko doskonałe narzędzie, pozwalające wielokrotnie zwiększyć wyniki sprzedażowe, podnieść współczynnik konwersji czy wpłynąć na retencję. To także doskonałe narzędzie dla managerów znacznie usprawniające kierowanie zespołem. Dziś chcę zaproponować 3 proste pomysły jak wykorzystać SALESmanago zarządzając grupą osób.

 

Pomysł #1 Onboarding dla nowych pracowników

Podobnie jak potencjalni klienci wymagają edukacji, tak samo nowi pracownicy wymagają wprowadzenia do firmy i zespołu. Wykorzystaj do tego celu dokładnie te same narzędzia, których używasz dla klientów. Przeanalizuj standardową ścieżkę nowej osoby, którą to ścieżkę przebywa przez pierwsze dwa – trzy tygodnie. Wybierz najważniejsze punkty i zbuduj wokół nich cykl edukacyjny. Skorzystaj z wielu kanałów – email, sms, powiadomienia web push, a nawet powiadomienia push, jeśli masz firmowa aplikację. Rozważ również umieszczenie iBeaconów w newralgicznych punktach biura, tak żeby wysyłać pracownikom powiadomienia na telefon informując ich czy są już blisko ekspresu do kawy, bądź biura HR-owca.

Narzędziem, które nadaje się najlepiej do tworzenia rozległych procesów jest kreator Workflow. Pozwala w prosty i intuicyjny sposób ustawić ciągi przyczynowo-skutkowe na całej trasie nowego pracownika. Dla pozostałych akcji (tych, których nie obejmuje Workflow, jak na przykład powiadomienie push w aplikacji) skorzystaj z reguł automatyzacji i integracji platform SALESmanago i APPmanago – niezawodnego duetu jeśli chodzi o Omnichannel.

 

Pomysł #2 Zróżnicowany poziom dostępu do platformy

W SALESmanago możesz tworzyć konta użytkownika o różnych uprawnieniach w obrębie jednego głównego konta aplikacji. Dzięki temu możesz jasno ustalić dostęp do funkcji i danych, jaki mają poszczególni użytkownicy.

Użytkownicy mogą:

 

  • logować się do aplikacji poprzez użycie osobnych adresów email;
  • korzystać z systemu jednocześnie z innymi użytkownikami;
  • mieć przydzieloną osobną grupę kontaktów;
  • mieć różny poziom uprawnień dostępu do aplikacji;
  • współdzielić dane w aplikacji;
  • prowadzić samodzielnie działania w obrębie swojego konta.

 

Ze zdefiniowanymi rolami wiążą się domyślne ustawienia uprawnień. Domyślne uprawnienia ról systemowych są niezmienne, ale dla konkretnego użytkownika możesz ustawić dowolny zestaw uprawnień i zapisać go.

  • ADMINISTRATOR – może wykonywać wszystkie operacje dostępne w systemie (np. dodawanie innych użytkowników) i dowolnie konfigurować aplikację dla innych użytkowników.
  • MANAGER – ma pełny dostęp do danych kontaktów zgromadzonych w aplikacji oraz do statystyk wszystkich kampanii email wysyłanych z systemu.
  • SPRZEDAWCA – ma dostęp do CRM oraz podstawowej analityki.
  • MARKETER – ma dostęp do większości funkcji programu, jednak dostęp do funkcji administracyjnych jest ograniczony.
  • OPERATOR WYSYŁKI – może wysyłać masowe wiadomości z systemu. Nie ma dostępu do karty kontaktu ani do listy kontaktów. Może adresować wysyłkę po otrzymaniu od innego użytkownika po jakiej danej (np. po tagu) wybrać adresatów.
  • UŻYTKOWNIK –  ma dostęp do większości funkcji programu i ograniczony dostęp do funkcji administracyjnych. Może wykonać większość akcji w obrębie przypisanych do siebie kontaktów.

Efektem wdrożenia takiego podziału jest dużo większy porządek – osoby, które zajmują się wysyłką maili nie muszą mieć wglądu w karty klientów swoich kolegów, a z kolei sprzedawcom nie trzeba zaawansowanych narzędzi do website marketingu, jak na przykład kreator pop-up, czy wspomniany już Workflow.

 

 

Pomysł #3 Porządek w dokumentach

Platforma SALESmanago ma wbudowaną przestrzeń do przechowywania obrazów. Niedawno odświeżyliśmy jej wygląd. Zyskała dzięki temu więcej przejrzystości, i co ważniejsze, podział na foldery. Dzięki temu, mimo, że z galerii nadal mogą korzystać wszyscy Twoi podopieczni, to jednak będą mogli utrzymać większy porządek w używanych plikach. Możesz też wprowadzić podział gdzie każdy użytkownik ma swój folder – wtedy nikt nie będzie nikomu grzebał w plikach, a to z kolei wpływa na zmniejszenie potencjalnych tarć w teamie.

 

 

A jak Ty wspomagasz zarządzanie platformą Marketing Automation? Podziel się z nami pomysłem!