#SuperBowl, czyli słów kilka o amerykańskim festiwalu reklam

Już w zeszłym roku pisaliśmy o Super Bowl. Jako, że tegoroczne rozgrywki zbliżają się wielkimi krokami, chcielibyśmy przypomnieć Wam, co działo się podczas ubiegłorocznej Wielkiej Gry i dodać kilka soczystych newsów i przewidywań związanych z Super Bowl 2018.

Jak co roku miliony Amerykanów zasiadają przed telewizorami, żeby obejrzeć finałowy mecz mistrzowskiej ligi futbolu amerykańskiego. Wydarzenie to budzi wiele emocji, a słupki oglądalności osiągają niesamowite pułapy. Nic zatem dziwnego, że producenci są gotowi zapłacić nawet 5 mln USD za 30 sekundowy spot puszczony w przerwie meczu! Reklamy są przygotowywane z najwyższą starannością i dbałością o estetykę. Są angażujące, dopracowane i wzbudzają silne emocje.


Zobacz jak za pomocą Marketing Automation monitorować Video Body Language!


Jednak w dobie Omnichannel reklama telewizyjna to zdecydowanie nie wszystko co producenci mogą zaoferować swoim odbiorcom! Otoczka marketingowa dookoła Super Bowl wnika w życia konsumentów korzystając z różnych kanałów, angażując intensywnie kanał cyfrowy, w tym również kanał mobilny. Oczywiście w necie można pobrać oficjalne apki NFL, a także te związane już bezpośrednio z wydarzeniem,  jednak to nie jest wszystko co da się wyciągnąć z kanału mobilnego przy okazji tego wydarzenia.

 

Jak łatwo przewidzieć, użycie aplikacji w tym okresie jest bezpośrednio powiązane ze specyfiką sezonu futbolowego. Nikt nie spodziewa się nagłego piku w popularności aplikacji edukacyjnych, czy rozrywkowych. rośnie za to wykorzystanie apek służących do zamawiania jedzenia albo transportu. Ogromną popularnością cieszą się też platformy social media, jak Twitter i Facebook. Właśnie tam uderzają z pełną siłą reklamodawcy.

W poprzednim roku na Twitterze królowały:

Źródło

 

 

 

Ogólnie zaangażowanie w ćwierkającym serwisie było ogromne. Liczba tweetów dobiła prawie do 28 mln. Wiadomości na bieżąco komentowały wydarzenia na boisku.

 

 

A w tym roku popularność hashtagu #SuperBowl rośnie równie szybko:

 

 

 

#BrandBowl 52

Po raz pierwszy Twitter przedstawił BrandBowl – oficjalne zawody i serwis honorujący najlepsze kampanie reklamowe.

 

Zwycięzcy

Zwycięzcy będą wybrani spośród poniższych kategorii:

  • #MVP: Marka z największym odsetkiem związanych z nią tweet’ów podczas #SB52
  • #Blitz: Marka z największą ilością tweet’ów na minutę
  • #QuarterBack: Marka z największą ilością retweetów pojedynczego tweeta podczas #SB52
  • #Interception:  Marka, która bez reklamy w telewizji publicznej otrzymała największy odsetek konwersacji

Nagrody

  • pakiet dedykowanych produktów i możliwości analizy konsumenckiej dla przyszłych kampanii na Twitterze w 2018 roku
  • włączenie do in porannego programu na żywo BuzzFeed News’ dzień po rozgrywkach
  • spersonalizowane trofeum dla siedziby firmy, mediów i agencji kreatywnych

 

 

 

W tamtym roku, w połowie meczu “Strażnicy Galaktyki” dołączyli do tańca uroczym gifem:

 

 

Tegoroczną przerwę uświetni Justin Timberlake. Nie może się już doczekać!

 

 

Także wokalistka P!nk, która odśpiewa hymn, nie ukrywa swojego ogrooomnego podekscytowania.

 

 

Ogólne podsumowanie całego wydarzenia pod kątem reklam zostało przedstawione przez Marketing Land na grafice:

Źródło

 

A teraz czas na reklamy!

Zeszłoroczne Super Bowl upłynęło pod znakiem reklam poruszających trudne tematy społeczne i polityczne. Audi i ich spot promujący równe płace czy Budweiser, Airbnb and 84 Lumber poruszający kwestie imigrantów.

Ten rok przyniesie połaczenie klasyki – odświeżona reklama Pepsi z 1992 z przepiękną Cindy Crowford, i humoru – Bud Light i ich „dilly, dilly”.

Spójrzmy na najlepsze….

Best Commercials from 2017 Super Bowl (51)

…i najgorsze reklamy z Super Bowl 2017

The Worst 5 Commercials of Super Bowl 2017

 

Na zakończenie najlepsze spoty reklamowe z tegorocznego Super Bowl:

 

1. Danny DeVito i M&M’s

The Danny DeVito M&M’s Super Bowl Spot

 

2. Kto nie zacząłby używać Groupona, jeśli rekomenduje go Tiffany Haddish?

The 2018 Groupon Super Bowl Commercial: Who Wouldn’t?

3. Morgan Freeman kontra Peter Dinklage

4. Pepsi i odświeżona reklama z 1992

Cindy Crawford Classic Pepsi Super Bowl Ad Remade for 2018

 

5. Dilly, dilly?

 

 

Bądźcie czujni! Już po zakończeniu Super Bowl w poście pojawią się nowe informacje i statystyki związane z #SB 52

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.