Już w zeszłym roku pisaliśmy o Super Bowl. Jako, że tegoroczne rozgrywki zbliżają się wielkimi krokami, chcielibyśmy przypomnieć Wam, co działo się podczas ubiegłorocznej Wielkiej Gry i dodać kilka soczystych newsów i przewidywań związanych z Super Bowl 2018.

Jak co roku miliony Amerykanów zasiadają przed telewizorami, żeby obejrzeć finałowy mecz mistrzowskiej ligi futbolu amerykańskiego. Wydarzenie to budzi wiele emocji, a słupki oglądalności osiągają niesamowite pułapy. Nic zatem dziwnego, że producenci są gotowi zapłacić nawet 5 mln USD za 30 sekundowy spot puszczony w przerwie meczu! Reklamy są przygotowywane z najwyższą starannością i dbałością o estetykę. Są angażujące, dopracowane i wzbudzają silne emocje.


Zobacz jak za pomocą Marketing Automation monitorować Video Body Language!


Jednak w dobie Omnichannel reklama telewizyjna to zdecydowanie nie wszystko co producenci mogą zaoferować swoim odbiorcom! Otoczka marketingowa dookoła Super Bowl wnika w życia konsumentów korzystając z różnych kanałów, angażując intensywnie kanał cyfrowy, w tym również kanał mobilny. Oczywiście w necie można pobrać oficjalne apki NFL, a także te związane już bezpośrednio z wydarzeniem,  jednak to nie jest wszystko co da się wyciągnąć z kanału mobilnego przy okazji tego wydarzenia.

 

Jak łatwo przewidzieć, użycie aplikacji w tym okresie jest bezpośrednio powiązane ze specyfiką sezonu futbolowego. Nikt nie spodziewa się nagłego piku w popularności aplikacji edukacyjnych, czy rozrywkowych. rośnie za to wykorzystanie apek służących do zamawiania jedzenia albo transportu. Ogromną popularnością cieszą się też platformy social media, jak Twitter i Facebook. Właśnie tam uderzają z pełną siłą reklamodawcy.

W poprzednim roku na Twitterze królowały:

Źródło

 

 

 

Ogólnie zaangażowanie w ćwierkającym serwisie było ogromne. Liczba tweetów dobiła prawie do 28 mln. Wiadomości na bieżąco komentowały wydarzenia na boisku.

 

 

A w tym roku popularność hashtagu #SuperBowl rośnie równie szybko:

 

 

 

#BrandBowl 52

Po raz pierwszy Twitter przedstawił BrandBowl – oficjalne zawody i serwis honorujący najlepsze kampanie reklamowe.

 

Zwycięzcy

Zwycięzcy będą wybrani spośród poniższych kategorii:

  • #MVP: Marka z największym odsetkiem związanych z nią tweet’ów podczas #SB52
  • #Blitz: Marka z największą ilością tweet’ów na minutę
  • #QuarterBack: Marka z największą ilością retweetów pojedynczego tweeta podczas #SB52
  • #Interception:  Marka, która bez reklamy w telewizji publicznej otrzymała największy odsetek konwersacji

Nagrody

  • pakiet dedykowanych produktów i możliwości analizy konsumenckiej dla przyszłych kampanii na Twitterze w 2018 roku
  • włączenie do in porannego programu na żywo BuzzFeed News’ dzień po rozgrywkach
  • spersonalizowane trofeum dla siedziby firmy, mediów i agencji kreatywnych

 

 

 

W tamtym roku, w połowie meczu “Strażnicy Galaktyki” dołączyli do tańca uroczym gifem:

 

 

Tegoroczną przerwę uświetni Justin Timberlake. Nie może się już doczekać!

 

 

Także wokalistka P!nk, która odśpiewa hymn, nie ukrywa swojego ogrooomnego podekscytowania.

 

 

Ogólne podsumowanie całego wydarzenia pod kątem reklam zostało przedstawione przez Marketing Land na grafice:

Źródło

 

A teraz czas na reklamy!

Zeszłoroczne Super Bowl upłynęło pod znakiem reklam poruszających trudne tematy społeczne i polityczne. Audi i ich spot promujący równe płace czy Budweiser, Airbnb and 84 Lumber poruszający kwestie imigrantów.

Ten rok przyniesie połaczenie klasyki – odświeżona reklama Pepsi z 1992 z przepiękną Cindy Crowford, i humoru – Bud Light i ich „dilly, dilly”.

Spójrzmy na najlepsze….

Best Commercials from 2017 Super Bowl (51)

…i najgorsze reklamy z Super Bowl 2017

The Worst 5 Commercials of Super Bowl 2017

 

Na zakończenie najlepsze spoty reklamowe z tegorocznego Super Bowl:

 

1. Danny DeVito i M&M’s

The Danny DeVito M&M’s Super Bowl Spot

 

2. Kto nie zacząłby używać Groupona, jeśli rekomenduje go Tiffany Haddish?

The 2018 Groupon Super Bowl Commercial: Who Wouldn’t?

3. Morgan Freeman kontra Peter Dinklage

4. Pepsi i odświeżona reklama z 1992

Cindy Crawford Classic Pepsi Super Bowl Ad Remade for 2018

 

5. Dilly, dilly?

 

 

Bądźcie czujni! Już po zakończeniu Super Bowl w poście pojawią się nowe informacje i statystyki związane z #SB 52