Fakap – słowo, przez które blady strach pada na wszystkich, którzy je usłyszą.To właśnie jego wystrzegasz się jak ognia  w kontekście swojej pracy czy powierzonych zadań. Szczęśliwy ten, kto nie słyszał nigdy tego terminu. Dla tych nielicznych, którzy nie wiedzą o co chodzi, już spieszę z wyjaśnieniem. Fakap w środowisku korporacyjnym oznacza po prostu poważny błąd,sytuację kryzysową, lub koncertowo spartoloną robotę

 

Źródło

 

Wszyscy przedsiębiorcy powinni unikać fakapów jak ognia. Każdy szanujący się właściciel ecommerce musi mieć pełne rozeznanie w temacie błędów, które mogą doprowadzić do zmniejszenia zysku, a w rezultacie nawet upadku e-sklepu. Biorąc pod uwagę statystyki, które mówią, że aż 80% przedsiębiorców kończy swoją przygodę z ecommerce już po 2-3 latach działalności, możemy śmiało stwierdzić, że zapewne większość z nich popełniała przynajmniej kilka podstawowych błędów. Jak się przed tym uchronić? Jak nie wylądować w tych, jakże mało zaszczytnych, 80%? Odpowiedź jest prosta: NIE POPEŁNIAJ BŁĘDÓW.

 

 

Gdyby to było takie proste…

Ecommerce w Polsce wyrastają jak grzyby po deszczu, a klienci są coraz bardziej wymagający –  łatwo więc o potknięcie. Co więc zrobić (albo może na odwrót – czego nie robić) by uchronić się przed losem tych nieszczęśników, którym nie udało się odnieść sukcesu?

Po pierwsze….zadbaj o pierwsze wrażenie. Jak kobieta szykująca się na pierwszą randkę z nowo poznanym mężczyzną wybiera najlepsze ciuchy i robi najstaranniejszy makijaż, by przypodobać się wybrankowi, tak i Twoja strona internetowa musi przyciągać wzrok, by utrzymać klienta. Pozytywne UX (ang.User Experience) to zaprezentowanie produktu w sposób atrakcyjny dla użytkownika. Produkt ma być funkcjonalny, ergonomiczny, użyteczny, a korzystanie z niego powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję. Jako, że 65% populacji to wzrokowcy, pozytywne pierwsze wrażenie daje dużą szansę na powodzenie Twojego biznesu.

Niestety to nie wszystko. Zbyt duże obrazki, które powodują problemy z ładowaniem strony czy nieresponsywna, niedostosowana do użytkowania na urządzeniach mobilnych strona to tylko kilka z długiej listy błędów, które możesz popełnić tworząc swoje wirtualne królestwo. Czego więc jeszcze unikać? Co zrobić, żeby prowadzić odnoszący sukcesy sklep internetowy?

 

 

 

Wszystkich chętnych zapraszamy serdecznie na webinar, który poprowadzi Yuri Khachatryan a towarzyszyć mu będzie Monika Pabian. Już 14.lutego Yuri omówi 14 błędów, których należy unikać prowadząc sklep internetowy. Wyjaśni też, co zrobić, by zminimalizować ryzyko porażki w ecommerce i wskaże kilka przydatnych narzędzi, które pomogą osiągnąć sukces.

Zarejestruj się!

 

           

 

 

Yuri Khachatryan – człowiek wielu talentów: reklamuje, sprzedaje i ogarnia social media. Senior Product Manager w jednej z szybciej rozwijających się spółek w software’owych w Polsce, doradca w dziedzinie marketing automation i samodzielny przedsiębiorca. Prywatnie miłośnik dobrej whisky i dumny ojciec małego Davo.

 

Monika Pabian Od początku kariery zawodowej związana z marketingiem online. Pracowała w krakowskich agencjach interaktywnych by później zająć się ecommerce w Sklepie Presto oraz KrakVet. Obecnie Marketing Manager w AtomStore gdzie wykorzystuje zdobyte doświadczenie.