Wdrożenie maili dynamicznych – czy to się opłaca?

O mailach dynamicznych powiedziane zostało już dużo. Ich skuteczność w marketingu została niejednokrotnie potwierdzona przez różnorakie badania i statystyki. Czy jednak to, co działa w teorii, sprawdza się równie dobrze w praktyce? Ten wpis poświęcony został właśnie praktycznemu zastosowaniu takich wiadomości – na podstawie danych jednego z klientów SALESmanago, pokażę, jakie efekty przyniosło wdrożenie u nich maili dynamicznych.

 

 

 

Na początek krótkie przypomnienie:

Czym charakteryzują się maile dynamiczne?

Dynamiczne wiadomości email to innowacyjna i zaawansowana technologicznie funkcja systemu SALESmanago. Wiadomość generowana jest indywidualnie do konkretnego odbiorcy wykorzystując zebrane w systemie dane behawioralne i transakcyjne. Dzięki temu klienci otrzymują w pełni spersonalizowane treści idealnie dobrane do ich potrzeb z produktami ostatnio oglądanymi, dodanymi do koszyka (tzw. porzucony koszyk) lub produktami które mogą go zainteresować.

 

Cele wyznaczone przez klienta:

Cele te miały zostać zrealizowane poprzez wdrożenie maili dynamicznych po wizycie i po porzuconym koszyku. Czy się udało? Sprawdźmy statystyki:

 

Wiadomość po wizycie:

Klient skupił się głównie na dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach produktowych tj. biżuteria i zegarki. W obrębie tych adresów URL badane były wizyty użytkowników na tych  podstronach.

 

Warunkiem wysłania wiadomości po wizycie było spełnienie określonych kryteriów:

  • zdarzenie KOSZYK – nie wystąpiło w ciągu ostatnich 8 godzin
  • zdarzenie ZAKUP – nie wystąpiło przez ostatnie 3 godziny.

 

Określenie takich warunków pozwoliło uniknąć wysyłania wiadomości z rekomendacją produktów, które już zostały zakupione albo dodane do koszyka (w tym wypadku wysyłane są wiadomości po porzuconym koszyku).

 

EMAIL PO WIZYCIE

GRUDZIEŃ 2017

Liczba wysłanych wiadomości – 1167

Porównanie stosunku wysłanych wiadomości do otwartych i klikniętych:

Już pierwszy miesiąc przyniósł niesamowite rezultaty. Z porównania wynika, że w grudniu ponad połowa wiadomości została otwarta a wskaźnik CTR był prawie 9 razy wyższy od średniej.

 

Wiadomość po porzuconym koszyku:

Klient wprowadził również rozwiązanie mające na celu ratowanie “porzuconych koszyków”.

Spersonalizowana wiadomość z produktami dodanymi do koszyka, ale nie zakupionymi była wysyłana do osób które:

  • pozostawiły produkty w koszyku ale nie kupiły ich w ciągu 3 godzin od tego zdarzenia
  • nie powiększyły swojego koszyka przez ostatnie 8 godzin.

 

 

EMAIL PO PORZUCONYM KOSZYKU:

GRUDZIEŃ 2017

Liczba wysłanych wiadomości – 264

Porównanie stosunku wysłanych wiadomości do otwartych i klikniętych:

Ratowanie porzuconych koszyków przebiega całkiem sprawnie. Prawie połowa wiadomości o porzuconym koszyku została otwarta, średni CTR wyniósł 20.5%, co oznacza, że na 264 wiadomości wysłanych, aż 54 osoby kliknęły w link znajdujący się w mailu.

 

Dla lepszego obrazu, zbiorcza statystyka OR i CTR z bieżącego kwartału:

 

 

Czy te wyniki są zadowalające?

Smart Insights opublikowało raport porównujący średni Open Rate i Click Through Rate dla poszczególnych branż w 2017 roku.

Z analizy tej wynika, że średnie wyniki we wszystkich badanych branżach dla małych i średnich firm wynosiło:

  • Open rate: 24.79%
  • Click-through rate: 4.19%

Porównując średnie wyniki kampanii email marketingowych z poczynaniami klienta SALESmanago, można śmiało stwierdzić, że wdrożenie dynamicznych wiadomości sprawdza się rewelacyjnie.

Wnioski:

  • personalizacja treści wiadomości zwiększa ich otwieralność ponad dwukrotnie a współczynnik CTR wzrasta aż 6-krotnie
  • spersonalizowane wiadomości otwierane są chętniej gdyż już sam tytuł i temat wiadomości zachęca do aktywności
  • dzięki rozbudowanemu systemowi Marketing Automation badane są reakcje odbiorców a wiedza ta wykorzystywana jest do tworzenia wiadomości odpowiadających sytuacji konkretnego użytkownika
  • znacznie wzrasta liczba klientów powracających na stronę i dokonujących zakupu po wcześniejszym porzuceniu koszyka
  • dzięki zastosowaniu platformy do automatyzacji marketingu można dopasować czas wysyłki wiadomości do największej aktywności użytkowników i zwiększyć otwieralność maili nawet o 187%

 

Żródła obrazków:
greetyhunt.com, ppe.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.