Wydatki dyrektorów marketingu na rozwiązania IT przekroczą do 2017 roku wydatki ponoszone przez CIO.

Marketing jest coraz bardziej zależny od technologii i umiejętności jej wykorzystania. Dlatego zaczął odważniej sięgać po profesjonalne  dedykowanego dla niego systemy informatyczne. Z roku na rok  działy marketingu wydają coraz więcej w tym obszarze. Według Laury McLellan z firmy Gartner już w 2017 ich wydatki przekroczą wydatki CIO na systemy informatyczne dla firmy. Skąd bierze się ta zmiana i co ją stymuluje?

Według badań firmy Gartner z marca 2013 roku blisko 70% firm posiada Chief Marketing Technologist, czyli osobę pracującą na pograniczu kompetencji dyrektora marketingu i dyrektora IT. Jest  to osoba, która dobrze orientuje się w technikach i technologiach marketingowych oraz potrafi wykorzystać ich potencjał do zdefiniowania rynków oraz  zainteresowania, pozyskania i utrzymania klienta. Najczęściej jej praca dotyczy takich obszarów jak: systemy marketingowe, pozyskiwanie i analiza danych, social media, platformy mobilne, sieci reklamowe i strona WWW. W 80% wypadków osoby te raportują, czyli podlegają dyrektorom marketingu. Potrzeba nowej osoby i jej roli w firmie wynika z faktu, że wyniki marketingowe są coraz bardziej zależne od technologi w takich obszarach jak:

  • opracowanie user expierence w wielu kanałach – social media, platformy mobilne, e-commerce i strona WWW;
  • integracja danych pochodzących z rosnącej liczby źródeł, wraz z danymi generowanymi wewnątrz firmy (transakcje, wyszukiwanie na stronie WWW) i zewnętrznymi (np: dochód na członka rodziny) dla lepszego zrozumienia konsumenta;
  • wsparcia kampanii marketingowych aplikacjami mobilnymi, płatnościami online, social media itd.

Powstanie takiego stanowiska to jedna z zapowiedzi zmiany w wydatkach na IT. Oczywiście ciężko uwierzyć, że zaledwie w perspektywie 4 lat dyrektorzy marketingu będą wydawali na IT więcej niż dyrektorzy działów informatyki (CIO). Można wymienić co najmniej 3 powody, dla których właśnie tak miałoby być:

1. Marketing coraz silniej bazuje na technologii;
2. Pozyskiwanie i obsługa Big Data oraz Small Data wymaga odpowiednich narzędzi i pozwala osiągnąć wyraźną przewagę konkurencyjną.
3. Już teraz wiele budżetów marketingowych jest wyższych od budżetów IT i dużo szybciej rośnie.

W 2011 roku budżety marketingowe w B2B I B2C utrzymywały się na poziomie 10 % przychodu natomiast IT to około 3.6 %. Natomiast ich wzrost to około 4.7% w IT i 9-11% w przypadku marketingu. Już teraz średnio 30% technologii powiązanych z marketingiem jest kupowana bezpośrednio przez marketingu, a sam dział ma wpływ na ponad 50% dokonywanych zakupów. Dział marketingu obok oczywistej współpracy z działem sprzedaży, powinien zacząć myśleć nad zbudowaniem prawdziwej wspólnej strategii z działem IT. Zmieniły się realia prowadzenia biznesu i teraz to nie marketing generuje wzrost, a marketing cyfrowy, który wymaga zastosowania odpowiednich technologii. Odpowiednia współpraca CMO i CIO może przynieść wiele korzyści.

Często marketing i IT pracują w zupełnym oddzieleniu. Zupełnie jakby funkcjonowały w odrębnych silosach. W takiej sytuacji skalowanie oraz optymalizacja informacji i doświadczeń obu struktur staje się ekstremalnie trudne, a ich wykorzystanie w pracy praktycznie niemożliwe. Co więcej blokuje to możliwość dotarcia do odpowiedniego odbiorcy z odpowiednim komunikatem. Natomiast współpraca i połączenie wysiłków obu struktur poprzez odpowiednie narzędzia pozwala stworzyć wspólne środowisko pracy dla wszystkich struktur w firmie. Jednym z przykładów takich środowisk są systemy Marketing Automation. Wspólne środowisko pracy to lepszy przepływ i wykorzystanie posiadanej wiedzy, a co za tym idzie ograniczenie kosztów, zwiększenie efektywności i wydajności firmy. Jednym słowem eliminujemy bariery i stwarzamy warunki do lepszego zaangażowania pomiędzy naszą marką i konsumentem.

Drugą kwestią jest ogólnie pojęty customer experience. Sukces w marketingu dzisiaj oznacza  skupienie się na konsumencie i dostarczenie mu treści przekonywujących, spersonalizowanych i spójnych w każdym punkcie styku z firmą. Osiągniecie takich rezultatów możliwe jest tylko z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi informatycznych. Marketing potrzebuje systemu, który pozwoli identyfikować konsumentów i zbierać o nich informacje, w każdym z punktów i na bieżąco wykorzystywać do komunikacji w pozostałych. W czasach kiedy kampanie marketingowe coraz mocniej bazują na informacjach o indywidualnym kliencie oraz analizie i wykorzystaniu ich w czasie rzeczywistym potrzebna jest współpraca pomiędzy IT i marketingiem oraz wdrożenie odpowiednich narzędzi.

Marketing Automation, który jest jednym z dominujących trendów w marketingu na 2014 rok spełnia wymienione wyżej wymagania. Jednocześnie systemy takie jak SALESmanago Marketing Automation tworzą realną szansę zbudowania wspólnego miejsca pracy dla wszystkich działów w firmie.  Tak czy inaczej marketing jest skazany na technologię, a jego wydatki będą rosły w tym obszarze. Przez co działanie w izolacji od działu IT traci zupełnie sens.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.