Kolejną platformą sklepową zintegrowaną z naszym systemem automatyzacji marketingu SALESmanago jest ShopGold. ShopGold to nowoczesny system dla sklepów internetowych, który dzięki licznym, świetnie zaprojektowanym funkcjonalnościom, solidności i elastyczności zyskał opinię jednego z topowych rozwiązań wśród wielu firm z branży ecommerce. Integracja ShopGold z SALESmanago jest bardzo prosta do przeprowadzenia i daje mnóstwo możliwości.

ShopGold zyskał specjalny skrypt, który w prosty sposób pozwala zintegrować go z SALESmanago. Integracja pozwala na uzyskiwanie informacji o klientach, które umożliwiają bardziej efektywną i skuteczniejszą komunikację. Dane uzyskane ze sklepu przesyłane są automatycznie do systemu SALESmanago, dzięki czemu możliwe jest ich gromadzenie i przetwarzanie.

 

Aby zintegrować ShopGold z SALESmanago wystarczy włączyć moduł SALESmanago w menu Integracje –> Systemy śledzące –> SALESmanago i uzupełnić dane:

Po uzupełnieniu i zapisaniu danych, integracja jest zakończona.

 

Jaki jest zakres integracji?

 

  1. Automatyczne dodawanie kodu monitorującego na stronę WWW

Kod monitorujący jest dodawany automatycznie i nie ma konieczności ręcznego wklejania go na stronę. Dodanie kodu monitorującego pozwala na identyfikacje osób odwiedzających stronę oraz na monitorowanie ich aktywności i dokonanych transakcji.

  1. Automatyczne uaktualnianie danych o kontaktach w obu systemach
  2. Integracja wszystkich formularzy dostępnych na platformie sklepowej
  3. Przekazywanie danych podanych przy rejestracji i logowaniu

WAŻNE: do przesyłanych kontaktów podczas logowania, rejestracji, czy wypełnienia formularzy należy dodawać parametr monitorujący.

  1. Przesyłanie następujących informacji o kontaktach w czasie rzeczywistym:
  • imię i nazwisko
  • adres email
  • numer telefonu
  • adres
  • dodatkowe szczegóły kontaktu (np. data urodzenia – jeżeli informacja ta jest zbierana)
  • status zapisu na wysyłki newslettera (opt-in / opt-out)
  • informacje o porzuconym koszyku – zdarzenie zewnętrzne CART
  • informacje o dokonanym zakupie – zdarzenie zewnętrzne PURCHASE

 

Przekazywanie informacji o dokonanym zakupie odbywa się automatycznie w czasie rzeczywistym.

 

Proces przesyłania informacji o zakupie i porzuconym koszyku powinien odbywać się w następujący sposób:

Gdy produkt zostanie dodany do koszyka tworzy się external ID, które po dokonaniu zakupu modyfikuje się na PURCHASE. W zdarzeniu ID produktu przekazane zostaje ID produktu po przecinku np. 123, 3245, 8445 – w tym polu nie może znajdować się nic innego.

 

Poniżej przykład jak wygląda zapytanie o dodanie do koszyka i aktualizacja koszyka.

 

Tworzenie zdarzenia zewnętrznego CART:

 

‚contactEvent’ => array(‚date’ => $dt->format(‚c’),

‚description’ => $opis,

‚products’ => ’12’,

‚location’: ‚salesmanago.pl‚,

‚value’ => ‚123.33’,

‚detail1’: ‚Sony’,

‚contactExtEventType’ => ‚CART’)

 

Aktualizacja zdarzenia zewnętrznego CART:

 

‚contactEvent’ => array(‚date’ => $dt->format(‚c’),

‚eventId’: ‚bd2fd558-29da-49b7-be31-6ee551cd5e13’

‚description’ => $opis,

‚products’ => ‚12,32’,

‚location’: ‚salesmanago.pl‚,

‚value’ => ‚213.33’,

‚detail1’: ‚Sony, Lenovo’,

‚contactExtEventType’ => ‚CART’)

 

WAŻNE: kontakty przesyłane z platformy do SALESmanago, powinny być przekazywane wraz z tagiem, który jest nazwą sklepu.

 

W razie jakichkolwiek pytań, skontaktuj się z nami. Chętnie udzielimy wszelkich informacji.