Zaistnieć w Social Media, czy nie zaistnieć? Oto jak to zrobić z Marketing Automation.

Portale społecznościowe uznawane są za wyjątkowo skuteczne narzędzie wywierania wpływu na potencjalnych klientów. Według badań przeprowadzonych przez Forbes’a, aż 78% procent badanych potwierdziło, że na ich decyzję zakupową wpływają treści zamieszczane przez konkretne firmy na portalach społecznościowych. Pozostaje nam sprawdzić jaki wpływ na konsumentów mają nasze działania oraz które z nich najlepiej się sprawdzają. W tym momencie pojawia się kontekst dla systemów Marketingu Automation.

Jest kilka pytań, na które warto znać odpowiedź zanim zacznie się działać w gronie 74 % użytkowników internetu, którzy każdego dnia korzystają z portali społecznościowych. Poniżej znajduje się 7 kluczowych kwestii, które należy wziąć pod uwagę.

1. Jaki cel chcesz osiągnąć dzięki portalom społecznościowym?

Podstawą skutecznego działania jest odpowiednia strategia. Dlatego powinieneś przygotować odpowiedni plan działania, który zawiera cele jakie chcesz osiągnąć. Dzięki dobrej strategii efektywniej zadbasz o relację łączącą Cię z klientami.

2. Działasz w relacji B2B czy B2C?

Niezależnie od relacji, w której działasz, należy sprawdzić gdzie i jak Twoi potencjalni klienci rozpoznają rynek. Zależnie od tego w jakich relacjach działasz i gdzie Twoi klienci szukają informacji o produktach/usługach, to tam powinieneś się z nimi komunikować.

3. Jak dużo uwagi możesz poświęcić portalom społecznościowym?

Elementem dobrej kompanii społecznościowej jest zaangażowanie. Najlepiej gdy możemy sobie pozwolić na osobę, która zaopiekuje się profilem firmy. W optymalnej sytuacji nasza obecność powinna być stała i żywa, ponieważ skutecznie prowadzona interakcja powinna odbywać się w czasie rzeczywistym.

4. Czy Twój produkt lub usługa może być społecznie popularna?

Choć rola pioniera jest kusząca, zawsze warto sprawdzić czy produkty lub usługi naszej konkurencji lub pokrewnej branży są obecne w portalach społecznościowych. Drugą wskazówką co do naszego „społecznościowego” potencjału jest zaangażowanie naszych potencjalnych klientów wyrażone przez ilości komunikatów płynących od nich do firmy. Następnie powinniśmy zrozumieć jak i gdzie konsumenci rozmawiają o marce oraz przez jaki kanał oczekują interakcji z Tobą.

5. Czy Twoi klienci są lojalni wobec Ciebie?

Najlepszym fundamentem gruntującym sukces w sferze portali społecznościowych jest przywiązanie klientów do marki. Dodatkowo jedną z głównych zalet Social Media jest treść generowana przez użytkowników(user-generated content) ,dlatego też jeśli posiadamy lojalnych i często wchodzących w interakcję klientów, to wtedy Social Media staję się kolejnym naturalnym krokiem.

6. Czy posiadasz odpowiednie możliwości?

Reprezentowanie własnej marki poprzez portale społecznościowe powinno odbywać się w tym samym duchu co przez pozostałe media. Oznacza to, że jakość treści, grafik, udostępnianych aplikacji, promocji etc. powinna być równie wysoka, co w wypadku pozostałych mediów.

7. Czy jesteś w stanie zaoferować rabat lub promocję?

Jedną z najskuteczniejszych metod na pozyskanie rzeszy odbiorców na portalach społecznościowych jest zapewnienie im benefitów. Oczywiście w tej roli najlepiej sprawdzają się wszelkiego rodzaju promocje, rabaty czy konkursy z nagrodami.

Jeśli nasza obecność w Social Media spełnia nasze oczekiwania i trafiamy do szerokiej grupy aktywnych odbiorców, to pozostaje już tylko zaangażować do pracy dobry system Marketing Automation. Dzięki integracji systemu z Facebook’iem możemy liczyć na:

  • monitorowanie polubień i komentarzy na stronie WWW;
  • pozyskiwanie nowych kontaktów z Facebook’a;
  • możliwość segmentowania kontaktów w oparciu o dane z Social Media;
  • automatyzacja komunikacji w oparciu o zdarzenia z Social Media;
  • budowanie scoringu na podstawie danych behawioralnych z portali społecznościowych;
  • wzbogacenie źródeł danych o informacje pochodzące z Social Media w czasie rzeczywistym.

Integracja z Facebookiem wchodzi w skład pakietu SALESmanago Marketing Automation i wraz z wbudowanym CRM-em, modułem komunikacyjnym i Marketing Automation tworzy kompletną platformę zarządzania leadami w lejku sprzedażowym, pozwalając jako pierwszy system w Polsce i jeden z pierwszych na świecie na realizowanie filozofii Revenue Performance Management.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.