Zrezygnuj ze swojego marketingu, bo i tak jest do niczego

Lepszych czasów dla marketingowców nie było chyba nigdy. Różnorodne, skuteczne jak nigdy narzędzia i metody, które pozwalają poznać potrzeby potencjalnego klienta i do niego dotrzeć, wiele kanałów, swobodny dostęp do materiałów edukacyjnych – to wszystko sprawia, że dowiezienie satysfakcjonujących rezultatów stało się łatwiejsze niż choćby dekadę temu. W tej sytuacji nie ma nic gorszego, niż ignorowanie zdobyczy nowoczesnego marketingu i uporczywe stosowanie złych praktyk lub przestarzałych strategii. Jeśli twoje działania marketingowe nie przynoszą zadowalających wyników, mamy złą wiadomość: istnieje możliwość, że należysz właśnie do tej grupy, której strategia marketingowa jest kompletnie nieefektywna, a wszelkie wysiłki – nie bójmy się mówić wprost – raczej bezsensowne.

 

 

Jeśli jeden z poniższych 5 punktów opisuje właśnie ciebie, to sygnał, że twój marketing jest tak kiepski, że… w zasadzie lepiej będzie, jak z niego zrezygnujesz. Gotowy na chwilę prawdy?

 

1. Twój budżet na działania marketingowe jest niewielki

Być może uwierzyłeś „marketingowym guru” różnej maści, którzy przekonują, że możesz osiągnąć imponujące rezultaty dzięki niewielkiemu nakładowi finansowemu lub całkowicie za darmo. Cóż, może pozyskasz w ten sposób kilka leadów lub dostaniesz parę „lajków” na Facebooku, ale na dłuższą metę nie będą to rezultaty, które będą miały choćby minimalny wpływ na twój biznes. Marketing to inwestycja, której koszty można oczywiście optymalizować, ale jeśli wciąż będziesz przeznaczać niewielkie kwoty na te działania, to efekty będą do nich współmierne – czyli niezbyt imponujące. Jeśli chcesz zobaczyć realne rezultaty, musisz sięgnąć głębiej do portfela, ale spokojnie – zwrot z inwestycji zrekompensuje wydatki.

 

2. Twoje działania ograniczają się do Facebooka

Od czasu do czasu publikujesz coś na firmowym fanpage’u i jesteś zadowolony, bo przecież „budujesz wizerunek marki”, „wchodzisz w interakcję z fanami” i „tworzysz społeczność”. Może i tak, ale jakie są z tego wymierne korzyści? Przełożenia na realne liczby w wynikach finansowych nie ma raczej żadnego, a do tego ograniczając się tylko i wyłącznie do jednej platformy społecznościowej docierasz tylko do części swoich klientów i potencjalnych odbiorców. Co z tymi, których nie ma na Facebooku – a tych, jak pokazują statystyki, jest i będzie coraz więcej? Przykładanie wielkiej wagi do komunikacji w jednym kanale to oczywiście nie błąd, o ile jesteś pewien, że większość twojej grupy docelowej właśnie tam jest, i chodzi tutaj o fakty poparte analizą i twardymi danymi, a niekoniecznie o przekonanie w rodzaju „tak mi się wydaje”.

 

3. Tworzysz jednego maila i klikasz “Wyślij do wszystkich”

„Segmentacja” i „personalizacja” to pojęcia, których nie ma w twoim słowniku. Twierdzisz, że przecież jeden mail z informacją o twojej ofercie wystarczy, by podbić serca wszystkich odbiorców. Niestety musimy zburzyć tę sielankę – masowe mailingi nie działają i coraz częściej są postrzegane jako spam. Co więcej, zaczyna to już być po prostu brakiem szacunku do odbiorcy – w dobie zaawansowanych narzędzi pozwalających na perfekcyjne dopasowanie treści do preferencji odbiorcy masowa komunikacja zwyczajnie ociera się o niedbalstwo. Konsumenci są w tej kwestii coraz bardziej świadomi i wymagający, więc stosując takie metody przedstawiasz swoją firmę w bardzo negatywnym świetle.

 

4. Nie planujesz, bo przecież jakoś to będzie

Freestyle i improwizacja zdecydowanie nie sprawdzają się w marketingu. Naprawdę lepiej, żebyś darował sobie jakiekolwiek działania, niż żebyś miał przeprowadzać jednorazowe, nieprzemyślane i niepowiązane ze sobą akcje marketingowe, do tego bez określania celów krótko- i długoterminowych. Szkoda zachodu, to i tak nie przyniesie większych rezultatów. Nie ma co liczyć na efekty bez dokładnie zaplanowanej strategii, w której weźmiesz pod uwagę takie czynniki jak analiza rynku i konkurencji, grupa docelowa i jej potrzeby, budżet, KPI czy kanały i taktyki, które chcesz wykorzystać. Dopiero spójne działania mogą przynieść plony, których oczekujesz.

 

5. Nie analizujesz i nie wyciągasz wniosków

„To nie o mnie” – myślisz – „przecież mam Analyticsa!”. OK, nawet, jeśli korzystasz z narzędzi do analityki internetowej i nawet od czasu do czasu do nich zaglądasz – to czy naprawdę wykorzystujesz zebrane dane? Analizujesz, porównujesz, testujesz, znowu analizujesz i jeszcze raz testujesz? Choć brzmi to mało ekscytująco, marketing to właśnie ciągła analiza przeprowadzonych działań i ich nieustanna optymalizacja. Bez tego ani rusz – będziesz uparcie wysyłać mało efektywne maile nawet nie zdając sobie sprawy z tego, że po prostu marnujesz swój czas i pieniądze. Wiele osób nie przepada za analityką, ale przecież np. wykorzystanie testów A/B to nie żadna filozofia, a analizować i poprawiać w celu wyśrubowania wyników można w ten sposób w zasadzie wszystko: maile, banery reklamowe, formularze kontaktowe czy landing page.

 

Już wiesz, w czym leży twój problem i zgodzisz się z nami, że twoje dotychczasowe działania marketingowe są do niczego? Jeśli chcesz porzucić swoje marketingowe grzeszki i złe przyzwyczajenia i poprawić mankamenty, jest jeszcze dla ciebie nadzieja. Zrezygnuj ze wszystkich nieefektywnych działań i wejdź w nową erę marketingu. Korzystaj z nowoczesnych rozwiązań i technologii: Marketing Automation, personalizacji treści, dynamicznych e-maili, sztucznej inteligencji i Machine Learning i wreszcie osiągaj zadowalające rezultaty!

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.